HD sportster
HD sportster
Det er vel den eneste sykkelen i hd-familien jeg kunne tenke meg på stående fot.
Det er på tide med et skifte nå, har hatt en yamaha xj1100 i to år, siden jeg tok lappen. Det står mellom kawa h2 og hd sporster, men siden jeg skal kjøre noen mil er vel h2 ute av bildet, til annet enn hobby.
Hvis noen har noe å komme med angående sportseren, så kom igjen, positivt og negativt..
PS. jeg selger aldri min xj1100.
Det er på tide med et skifte nå, har hatt en yamaha xj1100 i to år, siden jeg tok lappen. Det står mellom kawa h2 og hd sporster, men siden jeg skal kjøre noen mil er vel h2 ute av bildet, til annet enn hobby.
Hvis noen har noe å komme med angående sportseren, så kom igjen, positivt og negativt..
PS. jeg selger aldri min xj1100.
Nå sier du ikke noe om hvorfor sportster er den eneste HD-en som er aktuell, men ut fra generelt grunnlag vil jeg da tro at det er siden den lar seg kjøre i sving, og har et visst hint av "sportslighet" til seg.
Hvis jeg har rett i dette burde du definitivt vurdere FXDX, som er så nær en HD kan komme når det gjelder å bli skrudd sammen riktig, og som definitivt er den eneste sykkelen i HD-familien som jeg ville vurdert å kjøpe.
Hvis du tenker å montere apehangers og forward controls kan du trygt se bort fra denne posten. Hvis du vil montere drag bars og öhlinsdempere bør den virkelig vurderes.
Hvis jeg har rett i dette burde du definitivt vurdere FXDX, som er så nær en HD kan komme når det gjelder å bli skrudd sammen riktig, og som definitivt er den eneste sykkelen i HD-familien som jeg ville vurdert å kjøpe.
Hvis du tenker å montere apehangers og forward controls kan du trygt se bort fra denne posten. Hvis du vil montere drag bars og öhlinsdempere bør den virkelig vurderes.
il4
-
- Posts: 968
- Joined: 23 Mar 2006 20:45
- Location: Bergen
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
NoName wrote:Hvorfor vurderer du ikke Softail modellene?
Som jeg sier til alle som vurtderer Sporster, så er jeg redd den vil blilitt liten. Men som begynnersykkel er den helt ok.
...eeeh? Liten? I fysisk størrelse? Til Harley å være kan hende,men ikke i forhold til det jeg er vant til. Sammenlignet med en Monster er den lengre,har lavere setehøyde og er tyngre. Men det er jo hva en har vent seg til som gir referansene.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
Jeg har mange forskjellige HD'er jeg kunne tenke meg, og big twin står øverst på lista. Men jeg har stor sans for Sportsteren og har flere ganger vært inne på tanken at jeg skulle skaffe en. Den er en billig vei inn til HD-følelsen. Man kan starte med en 883 for å se om valget var riktig, og så oppgradere til 1200 uten å behøve bytte sykkel f.eks. Dessuten er det jo store muligheter til å lage seg sin egen sykkel uten at vi snakker om investeringer i Røkke-klassen. Alt man trenger er en brukt 883 til 50-60K, så er det uante muligheter.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 3853
- Joined: 26 Apr 2005 19:41
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Apehenger blir det ikke, definitivt ikke
Det er flere grunner til at jeg har siktet med inn på en sporster, Jalmar er inne på noe vesentlig her, en sprtster er en relativt billig inngansbillett. Det er også mulig å få den slik man vil ha den, ebay renner over av deler. Så er den jo litt mer sportslig enn mange av sine storebrødre. Softtail modellene er også et alternativ, men det blir vel neste trinn tenker jeg.
Nå har jeg heller ikke så mye tid som jeg burde hatt til å kjøre mc, derfor er det også noe begrensinger i hva jeg synes det er forsvarlig å legge i av penger.
En 883 kan kanskje bli i minste laget, men funker sikkert som en start.
Sykkelen til "den røde fare" burde jo bare kalles inspirasjon, knalltøff. Har sjekket mange salgsannonser og noen butikker, og det er så mange varianter og forskjellige bygg. Med fantasi og input så er det vel vanskelig å vite hvor man havner
Men er det noen svakheter med denne sykkelen, har hørt at den er rimelig skuddsikker.
Det er flere grunner til at jeg har siktet med inn på en sporster, Jalmar er inne på noe vesentlig her, en sprtster er en relativt billig inngansbillett. Det er også mulig å få den slik man vil ha den, ebay renner over av deler. Så er den jo litt mer sportslig enn mange av sine storebrødre. Softtail modellene er også et alternativ, men det blir vel neste trinn tenker jeg.
Nå har jeg heller ikke så mye tid som jeg burde hatt til å kjøre mc, derfor er det også noe begrensinger i hva jeg synes det er forsvarlig å legge i av penger.
En 883 kan kanskje bli i minste laget, men funker sikkert som en start.
Sykkelen til "den røde fare" burde jo bare kalles inspirasjon, knalltøff. Har sjekket mange salgsannonser og noen butikker, og det er så mange varianter og forskjellige bygg. Med fantasi og input så er det vel vanskelig å vite hvor man havner
Men er det noen svakheter med denne sykkelen, har hørt at den er rimelig skuddsikker.