HD sportster

Prat om tung MC.
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

HD sportster

Post by lassie »

Det er vel den eneste sykkelen i hd-familien jeg kunne tenke meg på stående fot.

Det er på tide med et skifte nå, har hatt en yamaha xj1100 i to år, siden jeg tok lappen. Det står mellom kawa h2 og hd sporster, men siden jeg skal kjøre noen mil er vel h2 ute av bildet, til annet enn hobby.

Hvis noen har noe å komme med angående sportseren, så kom igjen, positivt og negativt..

PS. jeg selger aldri min xj1100.
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Nå sier du ikke noe om hvorfor sportster er den eneste HD-en som er aktuell, men ut fra generelt grunnlag vil jeg da tro at det er siden den lar seg kjøre i sving, og har et visst hint av "sportslighet" til seg.

Hvis jeg har rett i dette burde du definitivt vurdere FXDX, som er så nær en HD kan komme når det gjelder å bli skrudd sammen riktig, og som definitivt er den eneste sykkelen i HD-familien som jeg ville vurdert å kjøpe.

Hvis du tenker å montere apehangers og forward controls kan du trygt se bort fra denne posten. Hvis du vil montere drag bars og öhlinsdempere bør den virkelig vurderes.

Image
Image
il4
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Sportster er gøy! Her er bilder av våre -86 modeller...


Image

Image
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Skjønner helt klart fasinasjonen av dette. Skal nok bli noe slikt på meg en dag, som sykkel nummer to. Vet ikke hvor langt jeg orker å kjøre men det får nå så være :lol:
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Hør, hør :lol:

Når Gixxer'n begynner å prate HD er det håp for verden likevell. (selv om det er snakk om bike nummer 2)

8)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Tror det blir permafrost i helvete og grisene flyr som svaler før gixxer anskaffer seg noe sånt. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Gixxer på HD?? nja.... skeptisk ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Måtte isåfall blitt noe som ikke kommer rett fra hylla :P Noe ála OCC kanskje :wink:
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hvorfor vurderer du ikke Softail modellene?

Som jeg sier til alle som vurtderer Sporster, så er jeg redd den vil blilitt liten. Men som begynnersykkel er den helt ok.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

NoName wrote:Hvorfor vurderer du ikke Softail modellene?

Som jeg sier til alle som vurtderer Sporster, så er jeg redd den vil blilitt liten. Men som begynnersykkel er den helt ok.


...eeeh? :smt017 Liten? I fysisk størrelse? Til Harley å være kan hende,men ikke i forhold til det jeg er vant til. Sammenlignet med en Monster er den lengre,har lavere setehøyde og er tyngre. Men det er jo hva en har vent seg til som gir referansene. :wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Ja helt enig Desmo.
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg har mange forskjellige HD'er jeg kunne tenke meg, og big twin står øverst på lista. Men jeg har stor sans for Sportsteren og har flere ganger vært inne på tanken at jeg skulle skaffe en. Den er en billig vei inn til HD-følelsen. Man kan starte med en 883 for å se om valget var riktig, og så oppgradere til 1200 uten å behøve bytte sykkel f.eks. Dessuten er det jo store muligheter til å lage seg sin egen sykkel uten at vi snakker om investeringer i Røkke-klassen. Alt man trenger er en brukt 883 til 50-60K, så er det uante muligheter. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Har en til salgs jeg Jalmar

:lol:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Den er jo ferdig bygget den. :lol: Jeg må nok ha en som ikke kan bli i værre stand, slik at jeg er sikret at det blir forbedringer uansett. :shock: :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Apehenger blir det ikke, definitivt ikke :wink:

Det er flere grunner til at jeg har siktet med inn på en sporster, Jalmar er inne på noe vesentlig her, en sprtster er en relativt billig inngansbillett. Det er også mulig å få den slik man vil ha den, ebay renner over av deler. Så er den jo litt mer sportslig enn mange av sine storebrødre. Softtail modellene er også et alternativ, men det blir vel neste trinn tenker jeg.
Nå har jeg heller ikke så mye tid som jeg burde hatt til å kjøre mc, derfor er det også noe begrensinger i hva jeg synes det er forsvarlig å legge i av penger.

En 883 kan kanskje bli i minste laget, men funker sikkert som en start.

Sykkelen til "den røde fare" burde jo bare kalles inspirasjon, knalltøff. Har sjekket mange salgsannonser og noen butikker, og det er så mange varianter og forskjellige bygg. Med fantasi og input så er det vel vanskelig å vite hvor man havner :lol:

Men er det noen svakheter med denne sykkelen, har hørt at den er rimelig skuddsikker.
Post Reply