zzr 600

Prat om tung MC.
Post Reply
gt-r

zzr 600

Post by gt-r »

Hei. Er dette sykkel for meg som er nybegynner? Er det bra sykler tenker da på komfort på langkjöring og kvaliteten på selve sykkelen?

Har også sett noe på cbr 600 men de er dyrere og forsikre så heller mer mot zzr 600...

Takker for evt. svar :)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

moonlit

Post by moonlit »

Sånn på sidelinjen vil jeg bare si at ZZR-600 var den aller første sykkelen med et noenlunde aggressivt preg jeg kjørte, før jeg testet den hadde jeg bare kjørt BMW Carver skolesykkel og min egen XT600.

Tror jeg hylte litt i kor med motoren; jeg hadde jo aldri opplevd hva en sint rekkefirer kan gjøre, før :)

Ikke tilfeldig at jeg endte opp med Z750-en min,nei.
Fribbern

Post by Fribbern »

Jeg har en zzr600. Det er første tungsykkelen jeg kjøpte meg. Det valget angrer jeg ikke på. Er blitt veldig glad i den sykkelen, og den går veldig bra til å være en touring sykkel. Den er også billig og forsikre. Veldig god og lettkjørt sykkel. Den er også fin på langturer. Sittestillingen er god, jeg er 195, og sitter fint på den, uten for mye vinkel i nærene. Det er også komfortabelt for den som sitter bakpå, i forhold til mange r-sykler.

Jeg vil anbefale den sykkelen.
Hvh
Anders

http://www.supermenn.com
(fribbern er min del av siden)
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

og den er bare helt nydelig å se på :)
gt-r

Post by gt-r »

Da blir det vel kanskje en slik sykkel, men er det noe spesielt jeg bør se etter tenker da på det tekniske og motorisk før evt handel nå i vinter? minuset er jo at det ikke er kjøreforhold i denne årstiden, så vanskelig å prøvekjøre, men sykklene er til tider mye billigere om vinteren merker jeg...Noen som kjenner til denne sykkelen ? http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=5&tot=6

Forresten et fint sted dette :)
Takker for alle svar :)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Hvis du kjøper hos en MC-forhandler skulle du jo være helgardert. Ser at de tilbyr 3 mnd. garanti også. Hvis du hestehandler litt med dem kan du foreslå at garantien skal begynne å gjelde fra f.eks. april neste år siden det nå blir vinter. Men da vil jeg tippe at de vil beholde skiltet fram til våren.

Alternativet er å ta sykkelen til en grundig sjekk hos et annet MC-verksted før garantien går ut.

Lykke til :wink:
Post Reply