Trenger hjelp. FÃ¥r ikke ut ventildekselet.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Fribbern

Trenger hjelp. FÃ¥r ikke ut ventildekselet.

Post by Fribbern »

hei.

Sykkelen min lekker litt olje fra toppdekselet, så jeg tenkte jeg skulle bytte denne. Har gjort det en del ganger på bil, uten problemer.

Sykkelen er en kawa ZZR600 94 mod

Jeg har skrudd av alt haynes boka sier jeg skal skru av. men jeg får ikke ut toppdekselet. Har prøvd lenge med å lirke det ut, men får det ikke til.

Du kan se bilder her:
Image
Image

Noen som har tips til meg om hvordan jeg kan fikse dette?

Noen som har erfaring og bor i næheten av Drøbak som vil tjene en svart peng?
Hvh
Anders

http://www.supermenn.com
(fribbern er min del av siden)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

hva er det dette butter i da? eller får du ikke løsnet det?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
adoniz

Post by adoniz »

Er bare å finne rette måten å vri det ut på. Om det butter i noe som kan skrues bort, gjør det. Om det ikke løsner fra selve toppen, er det jo mulig at noen har prøv å lure dette til før, og hatt på pakningsmasse av slag. Er du sikker på at alle skruene er ute, er det bare å brekke løs :D
Fribbern

Post by Fribbern »

Dekselet er løst, men det er ikke plass til å ta den ut. så den butter i ramma. det er heller ikke mulig å vri den så det går ut. Sliter litt med denne. Begynner å bli frustrert. Lurer på om jeg må skru ut innsuget(er det det det er?) De fire svarte "rørene" som stikker opp. Men det er fire skiftenøkler i Haynes boka. og da har ikke jeg så mye peiling lenger.
Hvh
Anders

RH racing

Post by RH racing »

syns ikke det ser så trangt ut der jeg..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Fribbern wrote:Dekselet er løst, men det er ikke plass til å ta den ut. så den butter i ramma. det er heller ikke mulig å vri den så det går ut. Sliter litt med denne. Begynner å bli frustrert. Lurer på om jeg må skru ut innsuget(er det det det er?) De fire svarte "rørene" som stikker opp. Men det er fire skiftenøkler i Haynes boka. og da har ikke jeg så mye peiling lenger.
De svarte rørene du snakker om er vel forgasserene.Det er jo bare å skru det av...det står jo hvordan du skal sette det sammen igjen også :) Bare putt filler eller noe ned i "høla" når gasserne er av,så slipper du å få masse dritt,eller deler nedi der :)
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
rekorden

Post by rekorden »

Siden du bruker Haynesboken, så står det under side 2*9 hvordan lokket skal løsnes (2 skiftenøkler).
De svarte rørene bak lokket, med gasserne under, skal visstnok ikke være nødvandig å fjerne, men det kan være de må flyttes litt på ja.

Tviler på at det er noen pakninger der som ikke liker det, men mulig jeg tar feil (kom å irettesett meg om det er feil å løsne gasserne:) ).
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
Fribbern

Post by Fribbern »

jeg klarer ikke å få løs topplokket, og det iriterer vettet ut av meg. nå er jeg så irritert at jeg er klart til å la et verksted ta jobben. Jeg tørr ikke røre forgasserene, for det er litt jobb vis jeg gjør noe galt.

Jeg sier det igjenn.

ER DET NOEN I OMDR SOM KAN SKIFTE DET FOR EN SAVRT PENG????
jeg bor i drøbak.

jeg er klar til å brenne topplokket...............................
Hvh
Anders

Muffinman
MC: `00 929 Fireblade

Post by Muffinman »

Er da bare å fjerne gasserne. Wirer og bensinslanger av, løsne klemmer og så er det bare å dra de ut av innsugsgummiene. Gjør du et forsøk og mislykkes er du ikke kommet kortere enn du er nå - nemlig å la et verksted ta jobben.
;)
KinG^KaoZ
MC: VFR700F

Post by KinG^KaoZ »

Tror ikke jeg har skiftet på akkurat den sykkelen, men har gjort det på en god del lignende sykkler. Er like drit hver gang omtrent, av en eller annen grunn er det alltid umulig å få toppdekselet.

Er bare til å begynne å demontere alt som står i veien. Har du sett etter om det kanskje går an å ta det av "nedover"? Mot radiatoren? Har demontert radiatoren på noen for å få det av den veien.
adoniz

Post by adoniz »

KinG^KaoZ wrote:Tror ikke jeg har skiftet på akkurat den sykkelen, men har gjort det på en god del lignende sykkler. Er like drit hver gang omtrent, av en eller annen grunn er det alltid umulig å få toppdekselet.

Er bare til å begynne å demontere alt som står i veien. Har du sett etter om det kanskje går an å ta det av "nedover"? Mot radiatoren? Har demontert radiatoren på noen for å få det av den veien.
:) Kjenner til den :D

Irriterende er det også
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Hvis du kan trekke dekselet oppover/bakover bare du fjerner forgasserrekken, er ikke dette noe pes altså! Jeg er heller ingen proff mekaniker, men det å løsne bensintilførsel, gass og chokewire fra rekka, og så løfte ut hele sulamitten er gjort på under en halvtime! Er sikkert ikke DETTE som merkes med 4 skiftenøkler. Det er vel heller dersom du skal plukke gasserne i molekyler..?
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
RH racing

Post by RH racing »

fått ut dekselet eller?

Post Reply