Er bare å finne rette måten å vri det ut på. Om det butter i noe som kan skrues bort, gjør det. Om det ikke løsner fra selve toppen, er det jo mulig at noen har prøv å lure dette til før, og hatt på pakningsmasse av slag. Er du sikker på at alle skruene er ute, er det bare å brekke løs
Dekselet er løst, men det er ikke plass til å ta den ut. så den butter i ramma. det er heller ikke mulig å vri den så det går ut. Sliter litt med denne. Begynner å bli frustrert. Lurer på om jeg må skru ut innsuget(er det det det er?) De fire svarte "rørene" som stikker opp. Men det er fire skiftenøkler i Haynes boka. og da har ikke jeg så mye peiling lenger.
Fribbern wrote:Dekselet er løst, men det er ikke plass til å ta den ut. så den butter i ramma. det er heller ikke mulig å vri den så det går ut. Sliter litt med denne. Begynner å bli frustrert. Lurer på om jeg må skru ut innsuget(er det det det er?) De fire svarte "rørene" som stikker opp. Men det er fire skiftenøkler i Haynes boka. og da har ikke jeg så mye peiling lenger.
De svarte rørene du snakker om er vel forgasserene.Det er jo bare å skru det av...det står jo hvordan du skal sette det sammen igjen også Bare putt filler eller noe ned i "høla" når gasserne er av,så slipper du å få masse dritt,eller deler nedi der
Siden du bruker Haynesboken, så står det under side 2*9 hvordan lokket skal løsnes (2 skiftenøkler).
De svarte rørene bak lokket, med gasserne under, skal visstnok ikke være nødvandig å fjerne, men det kan være de må flyttes litt på ja.
Tviler på at det er noen pakninger der som ikke liker det, men mulig jeg tar feil (kom å irettesett meg om det er feil å løsne gasserne:) ).
jeg klarer ikke å få løs topplokket, og det iriterer vettet ut av meg. nå er jeg så irritert at jeg er klart til å la et verksted ta jobben. Jeg tørr ikke røre forgasserene, for det er litt jobb vis jeg gjør noe galt.
Jeg sier det igjenn.
ER DET NOEN I OMDR SOM KAN SKIFTE DET FOR EN SAVRT PENG????
jeg bor i drøbak.
jeg er klar til å brenne topplokket...............................
Er da bare å fjerne gasserne. Wirer og bensinslanger av, løsne klemmer og så er det bare å dra de ut av innsugsgummiene. Gjør du et forsøk og mislykkes er du ikke kommet kortere enn du er nå - nemlig å la et verksted ta jobben.
Tror ikke jeg har skiftet på akkurat den sykkelen, men har gjort det på en god del lignende sykkler. Er like drit hver gang omtrent, av en eller annen grunn er det alltid umulig å få toppdekselet.
Er bare til å begynne å demontere alt som står i veien. Har du sett etter om det kanskje går an å ta det av "nedover"? Mot radiatoren? Har demontert radiatoren på noen for å få det av den veien.
KinG^KaoZ wrote:Tror ikke jeg har skiftet på akkurat den sykkelen, men har gjort det på en god del lignende sykkler. Er like drit hver gang omtrent, av en eller annen grunn er det alltid umulig å få toppdekselet.
Er bare til å begynne å demontere alt som står i veien. Har du sett etter om det kanskje går an å ta det av "nedover"? Mot radiatoren? Har demontert radiatoren på noen for å få det av den veien.
Hvis du kan trekke dekselet oppover/bakover bare du fjerner forgasserrekken, er ikke dette noe pes altså! Jeg er heller ingen proff mekaniker, men det å løsne bensintilførsel, gass og chokewire fra rekka, og så løfte ut hele sulamitten er gjort på under en halvtime! Er sikkert ikke DETTE som merkes med 4 skiftenøkler. Det er vel heller dersom du skal plukke gasserne i molekyler..?