Skal begynne på lappen i januar

Prat om mellomtung MC
Post Reply
Bullet
Posts: 1
Joined: 05 Nov 2006 02:05
Location: Oslo

Skal begynne på lappen i januar

Post by Bullet »

Som overskriften sier skal jeg begynne på lappen i januar, er det realistisk å håpe på å få den før sesongstart i april/mai da? Tidligere erfaring er kun i sommer da jeg var på Bali i 4 uker og vi leide "scootere" de hadde 135 cc. Kjørte faktisk i 100 km/t på motorveien der, da begynte det å riste litt ja.. :P

Har også planer om å kjøpe en classic/naken sykkel. Sikler over Ducati Monster Dark 620, jeg blir 21 i starten av mai, så er kanskje greit å vente istedet for å plombere den. Har også sett på Honda Hornet. Hva synes/tror dere er lurt for meg å velge? En ting jeg lurer på, vil økt cc nødvendigvis si økt aks? Det er en ting jeg er urolig for nemlig, at når jeg har vendt meg til "scooterne" på Bali at jeg skal være for rask på gassen og få problemer.

På forhånd takk for alle de flotte svarene jeg får ;)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøreskolene pleier jo å vente langt uti mai før de i det hele tatt starter igjen så du bør ikke være fór optimistisk. Jeg fikk hvertfall ikke starte før slutten av mai da jeg tok lappen på nytt for noen år siden. Dette var i Asker og jeg ser du bor i Oslo. Er nok ikke store forskjellene da gitt.
User avatar
pelle
Posts: 546
Joined: 14 Nov 2005 18:37
MC: Gråtass som er en: Honda CBF 1000 2006 modell
Location: Bergen

Post by pelle »

Jeg starte med kjøretimer i mars og kjørte opp 4 mai. Men det var i Bergen og her er det lite snø. Men det sluddet og hagglet da jeg hadde banekurset så det var litt sleipt til tider men veldig artig. :lol: Biltilsynet starter ikke oppkjøringen før mai. :lol:
2006 Honda CBF 1000
2016 Kia Soul Ev
2012 VW Caddy Maxi
x 2008 Susuki Grand Vitara 1,9 ddis
x 2003 Ford Focus 1,6
x 1992 Honda Shadow US 1100
Post Reply