Honda`en bakfyrer ved gassreduksjon.

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Honda`en bakfyrer ved gassreduksjon.

Post by bmh »

Har hatt ett problem med Shadow`en siden jeg tok den ut i vår, den går å bakfyrer ved gassreduksjon, dvs. når du kjører i nedoverbakke osv.

Har skiftet pakningen på eksosanlegget (den pakningen som går inn på sylinderen), ble bedre da, men bakfyrer fortsatt, skjeldnere men høyere.

Noen som har noen tips om løsning på dette, hva jeg skal gjøre med det?

Har studert pluggene, og de virker som de er mer sotete enn før. Og det virker som om det er en mye hardere gange på motoren, virker som det er mer vibrasjon i den.

Kjører på 95 oktan, hadde det vært verdt ett forsøk å prøve 98?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Da eg skulle ta ut sykkelen etter vinteren fyrte min og. Smallt hele tiden.
Det som da var gale var sotete plugger etter all den små startingen i løpet av vinteren.

Eg byttet da plugger og luftfilter og da var alt ok..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Borg
Posts: 1826
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Plagsomt det der. Min smalt også når jeg slapp gassen. Typisk når jeg kom inn mot et kryss å sakket av på motoren.

Gikk også en tanke urent men ble helt fin etter at forgasseren var justert. Den fikk nok litt mer inn enn den klarte å forbrenne i mitt tilfelle.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hørs ut som fet blanding detta ja
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
gunder
Posts: 45
Joined: 13 Jul 2005 10:42
Location: ØRNES

Post by gunder »

Jeg har en shadow 1100. selv og den har skutt slik siden den ble kjøpt, jeg trodde nesten det skulle være slik det har jeg fått forståelse av.
SAG
User avatar
Borg
Posts: 1826
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

RH racing wrote:hørs ut som fet blanding detta ja
Det er vel ikke mange motorer, sykkel el annet, som skal bakfyre. Det betyr jo at den får inn mer i sylinderen enn den klarer å forbrenne og dermed sender ut anntennbar væske i stede for eksos.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Borg wrote:
RH racing wrote:hørs ut som fet blanding detta ja
Det er vel ikke mange motorer, sykkel el annet, som skal bakfyre. Det betyr jo at den får inn mer i sylinderen enn den klarer å forbrenne og dermed sender ut anntennbar væske i stede for eksos.
ja..er det som kalles fet blanding da...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
orion
Posts: 652
Joined: 26 Apr 2005 17:09
MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02
Location: Nærbø

Post by orion »

når sykkelen bakfyrer skyldes det at den trekker inn "ny kald" luft gjennom gliper ved inngangen til sylinderen hvor potten er festet. prøv med litt høy temp eksos pasta. Husk å ikke vær sparsom, rester som ikke ser fint ut som stikker ut pusser du av etterpå med sandpapir el.lignende.
Turbo Dream<3
bmh
Posts: 41
Joined: 25 Aug 2005 12:59

Post by bmh »

Hei alle sammen!

Takker og bukker for tips og vink!

Skal jaggu prøve med eksos pasta!
Kommer ett nytt innlegg ifra meg, når jeg har fått prøvd det!
Post Reply