Har hatt ett problem med Shadow`en siden jeg tok den ut i vår, den går å bakfyrer ved gassreduksjon, dvs. når du kjører i nedoverbakke osv.
Har skiftet pakningen på eksosanlegget (den pakningen som går inn på sylinderen), ble bedre da, men bakfyrer fortsatt, skjeldnere men høyere.
Noen som har noen tips om løsning på dette, hva jeg skal gjøre med det?
Har studert pluggene, og de virker som de er mer sotete enn før. Og det virker som om det er en mye hardere gange på motoren, virker som det er mer vibrasjon i den.
Kjører på 95 oktan, hadde det vært verdt ett forsøk å prøve 98?
Honda`en bakfyrer ved gassreduksjon.
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Da eg skulle ta ut sykkelen etter vinteren fyrte min og. Smallt hele tiden.
Det som da var gale var sotete plugger etter all den små startingen i løpet av vinteren.
Eg byttet da plugger og luftfilter og da var alt ok..
Det som da var gale var sotete plugger etter all den små startingen i løpet av vinteren.
Eg byttet da plugger og luftfilter og da var alt ok..
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
ja..er det som kalles fet blanding da...Borg wrote:Det er vel ikke mange motorer, sykkel el annet, som skal bakfyre. Det betyr jo at den får inn mer i sylinderen enn den klarer å forbrenne og dermed sender ut anntennbar væske i stede for eksos.RH racing wrote:hørs ut som fet blanding detta ja
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- orion
- MC: Nå: FZR 1000 Turbo
X: Husaberg FS650 '06
X: Kawasaki z750 '07
X: KTM 525 EXC '06
x: Yamaha YZ125 '02
X: Honda Shadow 125 '02 - Location: Nærbø
når sykkelen bakfyrer skyldes det at den trekker inn "ny kald" luft gjennom gliper ved inngangen til sylinderen hvor potten er festet. prøv med litt høy temp eksos pasta. Husk å ikke vær sparsom, rester som ikke ser fint ut som stikker ut pusser du av etterpå med sandpapir el.lignende.
Turbo Dream<3