Bytte av svingarm ZX6R 98mod

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Kamikazi

Bytte av svingarm ZX6R 98mod

Post by Kamikazi »

Skal bruke vintern til diverse mekking og bestilling. Skal bytte ut svingarma på sykkeln til noe STØRRE og penere. Noen som vet hva som passer av merke på ZX6R 98 mod? Kan man f.eks ta arma fra en 9`er, og er det eventuellt mulig å bytte på tvers av merke? Legger med bildet så dere ser den originale. Skal ha svingarma betydelig større. Vekta gir jeg egentlig ball i så lenge utseende blir bedre=)
Image
Noe sånt hadde vært av interesse. Noen som kjenner til noen merker/forhandlere?
Image
Normal people worry me
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

den øverste er vel en ZX10r mens den nedre er en YZF R1??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Dent

Post by Dent »

den nedre er en gsxr 600.
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Jupp. Vet merkene på syklene, men det der er vel ikke originale svingarmer. Derfor lurte jeg på om noen viste hvilket merke svingarmene var. Er vel ikke kawa & Zuki som har laga de. I tillegg. Vet dere om det går greit og smelle noe sånnt over på min?
Normal people worry me
_Adler_

Post by _Adler_ »

Det vil nok muligens gå om svingarmens bredde ikke er bredere enn bredden på ramma, der svingarma skal inn. Du må evt. dreie eller lage deg noen "spacere" (avstandsstykker, hylser) om den nye svingarma er mindre bred enn ramma. Du kan også gjøre dette ved å ta et rør, som tilsvarer boltens diameter, og kappe det med vinkelsliper for så å pusse kantene. Slik at du unngår skarpe kanter. Boltens diameter må også passe, men dette er kanskje temmelig standardisert på motorsykler? Mulig du kan bruke den svingarmbolten du har nå. Så må demperen også passe den nye svingarma og omvendt. Mulig noe må modifiseres der. Hør med folk som har syklene som har de svingarmene du er på jakt etter. Sikkert noen hyggelige folk her som gidder å måle littahvert for deg. Svarer deg utifra mopedkunnskapene mine. Ikke egne erfaringer, men slikt jeg har lært av andre som har gjort dette. Vil tro at mye av det jeg sa også gjelder motorsykler :) Samme prinsippet, slik jeg ser det.
Yamaha Aerox 2004

Image
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Begge de svingarmene som er avbildet er vel originale? Den på ZX 10'ern lignet iallefall VELDIG på den originale...
Dent

Post by Dent »

gsx'en er også original.
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Aki. Thanks. Skal få googla litt & forhørt meg om hva som blir å passe på min da. Evt sjekka hva jeg må gjøre for å få de til å passe. Gidder ikke akkurat stikke ta noen mål nå. Si fra hvis dere vet noen som har kræsja sykkeln sin da:/
Normal people worry me
adoniz

Post by adoniz »

Bestill en fra swingarm.com

Da får du iallefall den feteste sykkelen med det BREIESTE dekket! :)

EKS:

Swingarm Info: 1997-1999

To fit a 250/40/18 size tire this swingarm will be made 29mm wider

Arm Price: £380.63
Bracing: £131.91
Full 'Show Finish' Mirror Polishing: £136.00
Post & Packing: £92.00
VAT: £0.00

Total: £740.54
RH racing

Post by RH racing »

hvorfor skal du ha større svingarm da? skal ha breier hjul eller bare for skåy?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

RH racing wrote:hvorfor skal du ha større svingarm da? skal ha breier hjul eller bare for skåy?
Litt av en gåte det der, men tror jeg fant svaret
Skal bytte ut svingarma på sykkeln til noe STØRRE og penere.
Skal ha svingarma betydelig større. Vekta gir jeg egentlig ball i så lenge utseende blir bedre=)
RH racing

Post by RH racing »

joda,.. men større og penere? og han setter ut bilder av org kawa og GSX armer.. disse er jo ikke no større med tanke på hjula da..

Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

RH racing wrote:joda,.. men større og penere? og han setter ut bilder av org kawa og GSX armer.. disse er jo ikke no større med tanke på hjula da..
Er nok helst "bananen" oppå svingarmen han er ute etter, firkanta svingarm er utrolig kjedelig, spesielt når man har en litt "styla" sykkel.
- Skyt her -
Kamikazi

Post by Kamikazi »

Trenger ikke noe monsterdekk bak nei. Hadde jo vært litt nice det & men i første omgang var det bare ei voksen svingarm. Thanks for prisoverslag fra swingarm.com forestn. Fikk meg til å smile litt egentlig. Det "kjipe" er at da ser jeg meg strengt nødt til å skaffe større felg og dekk. Men så igjenn. Dette er vel bare litt penger brukt til et godt formål=)
Normal people worry me
adoniz

Post by adoniz »

Du som var innom butikken på lade denne uka?
Post Reply