Betaling av årsavgift over nett

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Betaling av årsavgift over nett

Post by Gixxerman »

Nå har det skjedd igjen. Atter en gang så har jeg fått beløpet returnert fra Tollregion Oslo og Akershus. Første gang var med DR650'n og denne gang med den nye. Jeg fulgte deres anvisninger begge ganger, og tastet inn kid og hele pakka som man skal.
Hvorfor får jeg penga igjen ?

Sist så tenkte jeg at det nok sikkert ville komme et krav om pengene etter en liten tid, etter at de fant ut at de hadde gjort en feil, men den gang ei. Penga ble ikke savnet, og det gjør de vel sikkert ikke denne gangen heller.

Det jeg da lurer på er om jeg i prinsippet har kjørt ulovlig ifølge dem, selvom jeg jo har kvittering og det hele på at årsavgiften er betalt ? :?

Saken er jo litt latterlig fordi: Forsikringsselskapet krever at årsavgiften er betalt, og det har de jo tydeligvis sjekket ettersom jeg har forsikring, og de jeg låner penger av krever at jeg har forsikring, og jeg ville igjen ikke hatt en sykkel om jeg ikke hadde fått lån. Altså, da må jeg jo ha betalt årsavgifta :lol:
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

har du betalt nå? eller er det denne fra fjor du menere nå?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Betalte tidligere i år, altså for år 2006. De pengene har jeg nå fått tilbake på konto :lol:
RH racing

Post by RH racing »

da hadde jeg gitt faan i å sagt noe og betalt den kommende med samme pengene ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Gixxerman

Post by Gixxerman »

Si ifra ? Tror du har gått fra vettet :wink:
RH racing

Post by RH racing »

heh..regnet med vi hadde lik tankegang der ja...

Pollti

Post by Pollti »

Det går helt sikkert bra helt til en kar med avbiter tang sjekker :roll:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg har jo kvittering så det er jo ikke jeg som har gjort noe feil.
RH racing

Post by RH racing »

det er det bare å drite i..uansett så er den snart i fra forige år ;) betales ny nå på nyåret.. hehe

Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Helt utrolig. :shock: Om du finner ut årsaken, legg den ut her så flere kan få igjen penger neste år 8)
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med biltilsynet eller politiet og spurt om det var registrert betaling på årsavgiften. du trenger jo ikke å fortelle dem årsaken til at du lurer på dette. Så kan det hende at du får beskjed om at den er betalt og du slipper å bekymre deg for å bli avskiltet ved en kontroll
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Bekymre meg for avskilting ? Sykkern kommer ikke til å kjøre igjen før den nye årsavgiften er betalt :)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

hehe gi faen og gjør det igjen neste år ;)

Du har hatt alt ditt på det rene. pluss at sykkelen din står inne for resten av "året"

Gratulere med julegave på forskudd :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jalmar

Post by Jalmar »

Jeg mener det er slik at eventuelt manglende årsavgift vil legge seg som en heftelse på sykkelen. I så fall er det jo bare å sjekke med Brønnøysundregisteret om det er registrert heftelser på sykkelen. :wink:

For det kan vel ikke være at forrige eier allerede hadde betalt årsavgiften for 2006? I så fall er det jo riktig at du får tilbake årsavgiften som du betalte.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Jammen nå er myndighetene blitt enda mer koko. Jeg måtte betale halv årsavgift for min nye bruktbil nettopp. Dermed har staten fått 1.5 årsavgift på min bil, fordi den skiftet eier???
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Post Reply