Hvor lang tid?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Hvor lang tid?

Post by Alas »

Hvor lang tid skal det ta før et nytt vognkort er kommet meg i hende? Nå har det gått vel en måned og det er fremdeles ikke kommet noe vognkort i posten. Er det på tide med en telefon til biltilsynet/statens vegvesen, eller hva det nå er?

Eller er jeg engstelig for ingenting. Det er jo offentlig så det kan jo ta sin tid.....

Har jo ingen praktisk betydning all den tid jeg ikke kjører for tiden, pluss at jeg har midlertidig. Men jeg bare lurte.

Mvh
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

pleier å gå ganske fort.. aldri opplevd at det har kommet senere enn en uke..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hos meg tok det tid fordi de liksom ikke hadde registrert at sykkelen var forsikret. Tok bare et par telefoner, og vips, et par dager etter hadde jeg det. Ring og hør om det er noe kludrerier med papirmølla...
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

mye papirmølle rot hos dem ja.. fikk tilsendt et vognkort en gang da jeg ventet på det til Evo'n min.. brått fikk jeg vognkort til en mazda 626, men et helt annet navn og alt ... hehe.. og jeg som ville cruse Evo.. kanskje like greit..skrotet den to uker senere alikevel ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Alas

Post by Alas »

Sendte dem en mail så får vi se.

HATER sånne offentlige ting som skal ta så vannvittig langt tid. På sånn generell basis altså.

Mvh
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Og jeg venter på tredje uke på vognkortet til min nyanskaffelse....
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Jalmar

Post by Jalmar »

Det står en rettledning på det midlertidige vognkortet om hvordan man skal forholde seg hvis man ikke mottar det endelige vognkortet innen en viss tid. Mener å huske det sto innen en måned når jeg skiltet på Gamle Blå i høst.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Midlertidig vognkort?

Tror ikke jeg fikk med et eneste papir? Jeg får rote i hanskerommet. Var gubben som dro østover og hentet kjerra...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Jalmar

Post by Jalmar »

Hvis skiltene er innlevert før eierskiftet, vil trafikkstasjonen utstede et midlertidig vognkort når skiltene blir hentet ut ved eierskiftet (omregistrering). Dette midlertidige vognkortet er gyldig fram til det "ordentlige" vognkortet i to deler kommer i posten.

Hvis man kjøper et kjøretøy der skiltene ikke er innlevert før eierskiftet, skal vel vognkortets del 1 følge med kjøretøyet så vidt jeg har forstått. Og forrige eier sender inn del 2 for å melde eierskifte. (Tror jeg)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Begge skal i prinsippet sende inn, fordi det er jo av begges interesse at kjøretøyet blir omregistrert. MEN, det starter å skje ting når de får det første som kommer :wink:
Alas

Post by Alas »

Merkelige greier. Var sendt til min folkeregistrerte adresse, men de hadde fått det i retur. Men det ble produsert et nytt et idag og det blir sendt til bostedsadressen min.

Da er jo alt bare fryd og gammen da.

Mvh
Post Reply