48.000 km Service
48.000 km Service
Heisann godtfolk.
Da har jeg nettopp fått meg ei regning fra verkstedet som har tatt Stor service på sykkelen min.
Jeg har ikke fått tid å ringe de enda, for det var ett par ting jeg stusset på!
Syntes det var billig, hadde forventet meg mer, men ja!
Spesifikasjon:
48.000 km service med ventilkontroll, mont støtte, kontroll kjøleveske.
Renset luftfilter (nytt for halvt år siden)
Motor olje 3,5 liter (type Motul)
Oljefilter
Klips (usikker på til hva?)
Vinterlagring (med vedl.holdsladn og dren av forgasser)
5669,- totalpris
Skal ikke det byttes bremseveske på denne servicen også? Eventuellt annet? vet at pluggene skal skiftes, men de skifta jeg for ca 5000 km siden. slet med at bare 3 forgassere tente!
Noen som har noen innspill?
Mvh
-Shaft-
Da har jeg nettopp fått meg ei regning fra verkstedet som har tatt Stor service på sykkelen min.
Jeg har ikke fått tid å ringe de enda, for det var ett par ting jeg stusset på!
Syntes det var billig, hadde forventet meg mer, men ja!
Spesifikasjon:
48.000 km service med ventilkontroll, mont støtte, kontroll kjøleveske.
Renset luftfilter (nytt for halvt år siden)
Motor olje 3,5 liter (type Motul)
Oljefilter
Klips (usikker på til hva?)
Vinterlagring (med vedl.holdsladn og dren av forgasser)
5669,- totalpris
Skal ikke det byttes bremseveske på denne servicen også? Eventuellt annet? vet at pluggene skal skiftes, men de skifta jeg for ca 5000 km siden. slet med at bare 3 forgassere tente!
Noen som har noen innspill?
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Det var ikke så verst nei. Den dyre biten med 48k servicen på VFR er ventilsjekk/justering. Det er ganske mye som må plukkes ned for å komme til og få sjekket. Men hvis det holdt bare holdt med ventilsjekk, og de gjenbrukte ventildekselpakningene, så tror jeg 3-4000 for storservice stemmer bra. Antar vinterlagringa er en 1000-1500 kroner.
Bremsevæske er normalt ingen del av 48k servicen (hvis en ser på hondas servicemanual), men den skal jo egentlig byttes hvert annet år. Så hvis de gjorde det i fjor på sykkelen din, så er det uansett rett at det ikke skal gjøres i år. Det samme gjelder frostvæske (men tror de færreste verkstedene faktisk bytter denne annenhvert år).
Klipsene er kåpeklips. Brukes overalt i kåpa. De blir sprøe og knekker bare du ser litt hardt på dem. Jeg har gått over til skrudde klips.
(PS! Hvis det var på verkstedet de nevnte det med 3 forgassere, hadde jeg blitt litt skeptisk siden VFR800 har en innsprøytingsmotor
)
Bremsevæske er normalt ingen del av 48k servicen (hvis en ser på hondas servicemanual), men den skal jo egentlig byttes hvert annet år. Så hvis de gjorde det i fjor på sykkelen din, så er det uansett rett at det ikke skal gjøres i år. Det samme gjelder frostvæske (men tror de færreste verkstedene faktisk bytter denne annenhvert år).
Klipsene er kåpeklips. Brukes overalt i kåpa. De blir sprøe og knekker bare du ser litt hardt på dem. Jeg har gått over til skrudde klips.
(PS! Hvis det var på verkstedet de nevnte det med 3 forgassere, hadde jeg blitt litt skeptisk siden VFR800 har en innsprøytingsmotor

Nei det var bare noe jeg antok selv! jeg er langt ifra noen mekaniker. Men det var hvertfall noe med at en ikke funket/tenkte som den skulle! så de byttet alle tennpluggene (gratis)
Vinterlagringa kosta 1200 totalt! så kan ikke klage på det! da har de hele vinteren å skru på den
Ja jeg må ha meg en tur ned til de på mandag! Jeg er overrasket over at bremseklossene mine framme ikke er nevnt! syns de var veldig slitt også skal jeg ha de til å bytte bremseveska!
Men alt i alt så syns jeg ikke dette var så gale dyrt. Men klart, jeg må bytte bakdekk til våren. også skal jeg bytte bremseveske og bremseklosser da kommer det vel opp i litt høyere pris alikevell.

Vinterlagringa kosta 1200 totalt! så kan ikke klage på det! da har de hele vinteren å skru på den

Ja jeg må ha meg en tur ned til de på mandag! Jeg er overrasket over at bremseklossene mine framme ikke er nevnt! syns de var veldig slitt også skal jeg ha de til å bytte bremseveska!
Men alt i alt så syns jeg ikke dette var så gale dyrt. Men klart, jeg må bytte bakdekk til våren. også skal jeg bytte bremseveske og bremseklosser da kommer det vel opp i litt høyere pris alikevell.

Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
om dette var på Solberg så synnes jeg det var billig!
Vurderer å sette inn sykkelen min der jeg også før den rasser seg helt, men jeg tørr ikke! Plutselig kommer en reining på 10.000,- kr
Kan de skiffte det de vil på service osv? Det må da finnes en grense på en måte, der de kontakter deg for å høre om du har rå til det.
Nå ble den veldig dum, men håper dere sjønner.
Vurderer å sette inn sykkelen min der jeg også før den rasser seg helt, men jeg tørr ikke! Plutselig kommer en reining på 10.000,- kr
Kan de skiffte det de vil på service osv? Det må da finnes en grense på en måte, der de kontakter deg for å høre om du har rå til det.

Nå ble den veldig dum, men håper dere sjønner.

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Du blir enig på forhånd om hva de skal gjør! Å de gjør ikke noe uten å ha kontaktet deg på forhånd! Hvertfall slik det har vært med meg.
Tror ikke du skal være redd for å sette den ned til solberg! Åsmund er jævlig kjekk og flink (verkstedmesteren)
Kanskje du skjønner bedre nå
Tror ikke du skal være redd for å sette den ned til solberg! Åsmund er jævlig kjekk og flink (verkstedmesteren)
Kanskje du skjønner bedre nå

Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Du må avtale pris og hva som skal gjøres på forhånd. Gjerne få det skrevet ned på en lapp. Hvis verkstedet finner noe annet utover det som er avtalt, må de kontakte deg først for å få klarsignal fra deg. Det gjelder uansett hvilket verksted du setter sykkelen din inn på.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ja klart det er enkelte ting som lønner seg å kjøpe andre plasser! Men andre ting er de igjen veldig billig på!
Pluss at det mangler aldri på service der nede! uansett ka tid eller hva som har vært problemet så har de kommet med ei løsning på veldig kort tid! Når Åsmund var på ferie fikk jeg låne verkstedet deres til å fikse noe dill helt gratis!
Så jeg betaler gjerne noen ekstra kroner når jeg handler der nede for den servicen de yter tilbake!
Pluss at det mangler aldri på service der nede! uansett ka tid eller hva som har vært problemet så har de kommet med ei løsning på veldig kort tid! Når Åsmund var på ferie fikk jeg låne verkstedet deres til å fikse noe dill helt gratis!
Så jeg betaler gjerne noen ekstra kroner når jeg handler der nede for den servicen de yter tilbake!
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
det er klart orginal deler er dyrere en alt annet, de vet hva de driver med det der nede! Det skal jeg si meg enig i, ganske hyggelige folk
Tror du de monterer en 80cc sylinder og en 24mm forgasser (uorginalt) til meg vist jeg spør? Selfølgelig mot penger da.
Kommer en del rare lyder ut av motoren min også som ingen klarer å fine ut hva kan være, noen sier veivlager og andre sier eksosanlegget, sikker på de finner feilen med en gang!

Tror du de monterer en 80cc sylinder og en 24mm forgasser (uorginalt) til meg vist jeg spør? Selfølgelig mot penger da.
Kommer en del rare lyder ut av motoren min også som ingen klarer å fine ut hva kan være, noen sier veivlager og andre sier eksosanlegget, sikker på de finner feilen med en gang!

- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
dette sier vel seg selv? er dog også totalt forskjellige merker pærer vil jeg tro.. biltema pærer er ikke kjent for å være gode..mathiazz wrote:åhh, da sjønner jeg.
Ja Åsmund er flink, men jeg synnes det er litt vel dyrt.
En baklyspære skulle de ha 40,-kr for en og på biltema skulle de ha 10,-kr for to!
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Jeg var nede å hadde meg en hyggelig prat med vår kjente verkstedmester Åsmund i dag
De har visst ett snedig apparat som de senker ned/stikker ned i bremsevesken også forteller denne om den er bra eller dårlig. Den skal visst være innenfor noen sånne tall, så det viste seg at det ikke var nødvendig å skifte enda!
Bremseklossene mine foran så bra ut enda, og han mente jeg godt kunne kjøre hvertfall en halv sesong til før de burde byttes! Veldig bra spør du meg.
Han kunne jo bare ha skiftet det og tatt seg betalt! For jeg sa jo at jeg ville ha dette gjort
Ellers så logret sykkelen min når han så meg igjen i dag. Fikk ikke kost skikkelig med den. Men med lovnad om nytt bakdekk til neste gang jeg kom på besøk så gikk det greit
Mvh
-Shaft-

De har visst ett snedig apparat som de senker ned/stikker ned i bremsevesken også forteller denne om den er bra eller dårlig. Den skal visst være innenfor noen sånne tall, så det viste seg at det ikke var nødvendig å skifte enda!
Bremseklossene mine foran så bra ut enda, og han mente jeg godt kunne kjøre hvertfall en halv sesong til før de burde byttes! Veldig bra spør du meg.
Han kunne jo bare ha skiftet det og tatt seg betalt! For jeg sa jo at jeg ville ha dette gjort

Ellers så logret sykkelen min når han så meg igjen i dag. Fikk ikke kost skikkelig med den. Men med lovnad om nytt bakdekk til neste gang jeg kom på besøk så gikk det greit

Mvh
-Shaft-
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube