Hei, i går fikk jeg et gavekort på Solberg motorsport av farmor for at jeg skulle kjøpe meg en kjøre jakke. Gavekortet var på 1000.- kr så jeg skulle legge til litt selv
De merkene de har på solberg er
- HJC
- Spyke
- Frank Thomas
- Motrax
- Nolan
- Shoei
Jeg vet ikke helt om jeg skal kjøpe gortex eller skinn heller
Skinn er bedre hvis du skal krasje, men tekstil er nok best hvis du kjører i all slags vær og har en sykkel som ikke går så veldig fort (racingskinndress på moped blir for dumt). Da jeg skulle kjøpe min første kjørerdress hadde jeg veldig lyst på skinn, men det ble teksil. Tekstil er jo tross alt billigere og bedre i dårlig vær. Senere kjøpte jeg en brukt skinndress (beste dealen jeg har gjort ever, betalte 1000 kr for en helt strøken IXS-dress). Så mitt tips til deg er tekstil. Spyke har noen tøffe med rødt dekor hvis jeg ikke husker helt feil. Det jeg har sett av Frank Thomas virket tynt og "jalla". Lykke til
Kjøp det beste skinnet du har råd til. Det er tryggest og sikrest. Resten av pengene bør du bruke på regndress og impregnering. Pes, men det blir best. Garantert.
Fidel wrote:Kjøp det beste skinnet du har råd til. Det er tryggest og sikrest. Resten av pengene bør du bruke på regndress og impregnering. Pes, men det blir best. Garantert.
Dette var nok sant for noen år siden, men etter hva jeg har blitt fortalt*, er tekstilene bare blitt bedre og bedre, og er nå på høyde med skinn.
*Blitt fortalt av kjørelærere og selgere/kursholdere om kjøreutstyr.