Billige dekk?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
User avatar
Ulv666
Posts: 49
Joined: 22 Aug 2005 00:43
Location: Kristiansund N.
Contact:

Billige dekk?

Post by Ulv666 »

Hvor får man kjøpt billige dekk til f.eks H-D?

Kanskje greit å legge ut for plastikk mc og....
F.T.W.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Er du medlem av NMCU, så drar du bra med prosenter bare på medlemskapet ditt. Det betaler seg for å si den sånn.
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

H-DOCN har jo også noen rabattavtaler. Men du får nok mest rabatt vet å prate med den lokale dekk leverandøren din. Vertfall er det slik for meg. 8)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Pedersen Racing i Sarpsborg....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Vil anbefale deg å ta kontakt med big-wheel i Kristiansund. Merkelig at ikke klubben din har en avtale der. Billigste du kan gjøre er å importere dekkene fra England selv, dette forutsetter at det kjøpes et parti for at det skal være lønnsomt.
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

"Billigste du kan gjøre" er en drøy påstand kanskje ;)

Jeg har tilgode å se noen billigere enn http://www.reifenversand.com/

Vi har bestilt derfra noen ganger, og det havner på ca. halv norsk pris inkl. henting i Strømstad hvis man handler 3-4 sett.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Keihin wrote:"Billigste du kan gjøre" er en drøy påstand kanskje ;)

Jeg har tilgode å se noen billigere enn http://www.reifenversand.com/

Vi har bestilt derfra noen ganger, og det havner på ca. halv norsk pris inkl. henting i Strømstad hvis man handler 3-4 sett.
Det der var jo billig :)
JurgenFan
Posts: 47
Joined: 24 Jan 2007 20:29

Post by JurgenFan »

Heldig jeg da... jobber med biler og er "forhandler" for bridgestone, så der er det halve prisen levert på døra for bil-og mc dekk :D

ikke rart det blir litt burning da...er jo bare så gøy
1997 GSXR 750 SRAD on the run
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Hva med disse da.Står at frakt er inkl.Noen som har vært borti disse folka?

http://www.motorsykkeldekk.com/start.html
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
JurgenFan
Posts: 47
Joined: 24 Jan 2007 20:29

Post by JurgenFan »

vet bare at endel av de billigdekka ikke er riktig merket for norske forhold. spørs såklart på merke.
På noen står det faktisk "for use in USA, Canada and australia only" så gummiblandingen er vel ikke helt i henhold til norskt underlag.
Har faktisk sett det selv..

Stort sett så er det en grunn til at ting er billig og at det ikke bare er på tilbud.
1997 GSXR 750 SRAD on the run
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

JurgenFan wrote:vet bare at endel av de billigdekka ikke er riktig merket for norske forhold. spørs såklart på merke.
På noen står det faktisk "for use in USA, Canada and australia only" så gummiblandingen er vel ikke helt i henhold til norskt underlag.
Har faktisk sett det selv..

Stort sett så er det en grunn til at ting er billig og at det ikke bare er på tilbud.
?????????????????????
Hva er det som er forskjell på en vei og underlag i Canada og en vei i Norge ???

Tror nok heller at dette folket hadde blitt drita lei av å gi bort grunkene sine til hypergjerrige/griske norske forhandlere.
Håper at de vil fortsatt satse på dette og gi mafiaen en skikkelig utfordring.
JurgenFan
Posts: 47
Joined: 24 Jan 2007 20:29

Post by JurgenFan »

forskjellen på underlaget vet jeg ikke, men har også hørt fra folk som har prøvd slike dekk at de er mye dårligere ved lavere temperaturer og på våt veg enn andre typer.

Folk må kjøpe hva dem vil for meg, men jeg har jobbet i dekkbransjen i MANGE år og kjørt på det meste av sykkeldekk så jeg har min egen mening og...

personlig liker jeg bridgestone og dunlop best, men smaken er som baken, og jeg kjører ikke på bane ogsånt. kun for kos.
1997 GSXR 750 SRAD on the run
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Til dere som handler dekk på nett, hvordan legger dere dem om? Drar dere til en dekksjappe og betaler noen kroner for å få det gjort, eller gjør dere det selv? Blir vel sånn passe med avbalanseringen i det siste tilfellet kanskje, siden man ikke får tatt sideveis og dynamisk balanse uten maskin?

EDIT: Er inne på motorsykkeldekk.com, og får opp en drøss med forskjellige Bridgestone-dekk til min `00 Fireblade. BT014, 010, 012, og varianter med SS til slutt. Hvilket dekk tilsvarer "vanlig" Pirelli Diablo, altså ikke touringversjonen Strada eller verstingutgaven Corsa?
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Muffinman wrote:Til dere som handler dekk på nett, hvordan legger dere dem om? Drar dere til en dekksjappe og betaler noen kroner for å få det gjort, eller gjør dere det selv? Blir vel sånn passe med avbalanseringen i det siste tilfellet kanskje, siden man ikke får tatt sideveis og dynamisk balanse uten maskin?
Ja, men vær obs på at noen tar blodpris siden de ikke får solgt dekk...

Balansering på MC dekk er oppskrytt, spesielt bak. Lagt om utallige ganger bak selv, uten å røre vektene. Mesteparten av kastet sitter i felgen. Foran er det greit da man fort merker litt vibrasjoner i styret, men "hjemmebalansering" funker utmerket til det. Sidekast har jeg aldri sett noen ta på MC dekk. Verken dekkverksteder eller andre.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Keihin wrote:
Muffinman wrote:Til dere som handler dekk på nett, hvordan legger dere dem om? Drar dere til en dekksjappe og betaler noen kroner for å få det gjort, eller gjør dere det selv? Blir vel sånn passe med avbalanseringen i det siste tilfellet kanskje, siden man ikke får tatt sideveis og dynamisk balanse uten maskin?
Ja, men vær obs på at noen tar blodpris siden de ikke får solgt dekk...

Balansering på MC dekk er oppskrytt, spesielt bak. Lagt om utallige ganger bak selv, uten å røre vektene. Mesteparten av kastet sitter i felgen. Foran er det greit da man fort merker litt vibrasjoner i styret, men "hjemmebalansering" funker utmerket til det. Sidekast har jeg aldri sett noen ta på MC dekk. Verken dekkverksteder eller andre.
+1. "hjemmebalansering" kallas också "statisk balansering". Jag balanserar bara framhjulet.
Post Reply