Page 1 of 1
Posted: 13 Jan 2007 10:32
by tshansen
Heisann

Jeg har Akrapovic slipon til sykkelen min. Ikke bare ser den bra ut på sykkelen (orginalpotta = Stor rund ufin sak)
Men lyden er bare helt fantastisk. Er så sinnsykt bye råere lyd med Slipon. Jeg har bare positive ting å si om det.
Er vel ikke for ingen ting at så mange har det på sykklene sine heller
Mvh
-Shaft-
Posted: 13 Jan 2007 11:19
by ATWindsor
AJ_900 wrote:LordShaft wrote:Heisann

Jeg har Akrapovic slipon til sykkelen min. Ikke bare ser den bra ut på sykkelen (orginalpotta = Stor rund ufin sak)
Men lyden er bare helt fantastisk. Er så sinnsykt bye råere lyd med Slipon. Jeg har bare positive ting å si om det.
Er vel ikke for ingen ting at så mange har det på sykklene sine heller
Mvh
-Shaft-
AKRAPOVIC har jeg hørt mye positivt om,
men så har jeg også hørt at den
ikke er såkalt
road legal...
Dermed blir det kanskje litt vel mye rå lyd...? Som
igjen kan bety problemer i politi/biltilsyn kontroller kanskje...?
Er det så mange anlegg som er "road legal" her i europa? Reglene for støyutlipp blir jo stadig strengene (noe som jo forsåvidt er bra).
AtW
Posted: 14 Jan 2007 19:25
by Pollti
Suzuki ihvertfall er å få over disk.

Kunne ikke dy meg.
Posted: 15 Jan 2007 12:22
by YukMouth
hehe
Posted: 15 Jan 2007 12:54
by Muffinman
Har selv komplett Akra på Firebladen min. Lyden er herlig den, og ser bra ut gjør det også. Imidlertid kan du ikke regne med å få særlig effektøkning og i verste fall reduksjon om du ikke kjører sykkelen på dynobenk og får den justert. Min sykkel er ikke justert men er kjørt på dyno kun for effektmåling. Når MC-Avisa målte en likedan sykkel (nytt kjede, smurt osv..) i original stand endte de opp med 126 ponnier på bakhjulet. Min endte på 133. I det minste ikke en reduksjon, men det er ren flaks.
Har lagt til et K&N-filter i vinter, men det er egentlig bare for å slippe å kjøpe flere luftfiltre. En Powercommander og tuning i dynobenk ville sannsynligvis slippe løs kanskje 10 hester til, men en slik justering vil ha større innvirkning på effektkurven i mellomregisteret. Det er nemlig der jeg får høre at det er mer krefter å hente av de som har modifisert syklene sine.

Posted: 15 Jan 2007 13:01
by Gixxerman
10 hester til på hjulet med justering er vel litt å ta i

På min ble det ca. 13 hester ekstra på hjulet med fullt annlegg, sportfilter, Powercommander + justering i benk, kontra dønn original.
http://w1.bikepics.com/pics/2006/08/18/ ... 2-full.jpg
Posted: 15 Jan 2007 15:48
by Desmo
Når det gjelder Termignoni eksosanlegg til annet enn Ducati, har ikke jeg funnet noen norsk importør. Kan jo se på hjemmesiden til Termignoni;
http://www.termignoni.it/catalogo/catalogo.php?lang=ENG Termignonis anlegg til Ducati selges
bare av Ducatiforhandlere.

Posted: 15 Jan 2007 16:12
by rerell
AJ_900 wrote:TERMIGNONI, som tydeligvis er ettermontert på denne Ducati'en - se bildet - er vel også godkjent, så vidt jeg vet.
Mina är "for race use only".
Posted: 15 Jan 2007 17:06
by Muffinman
[quote="Gixxerman"]10 hester til på hjulet med justering er vel litt å ta i

På min ble det ca. 13 hester ekstra på hjulet med fullt annlegg, sportfilter, Powercommander + justering i benk, kontra dønn original.
På MC-avisa sin 2000 Blade økte de fra 126 originalt til 142 om jeg ikke husker feil. Men det er uansett mindre interessant enn at effektkurven ble kraftig forbedret hele veien.

Posted: 15 Jan 2007 18:54
by Desmo
rerell wrote:AJ_900 wrote:TERMIGNONI, som tydeligvis er ettermontert på denne Ducati'en - se bildet - er vel også godkjent, så vidt jeg vet.
Mina är "for race use only".

:oops:
Det som sitter på min er dette settet;

Det gir 4-5 hk effektøkning, og mer lyd enn originale potter og karbon-potter godkjent for veibruk. De karbon-pottene som møter gjeldende støykrav kom ikke før 2006.

Posted: 22 Jan 2007 11:05
by tshansen
Så rikitg bra ut det der
Blir nok en herlig lyd neste gang du starter sykkelen. Jeg kjente hvertfall at det nykka litt første gangen jeg starta opp etter jeg fikk på slipon

Posted: 25 Jan 2007 16:38
by tshansen
AJ_900 wrote:
Men det jeg jeg gjerne vil vite er om du og andre med ettermonterte potter har justert forgassere/innsprøytning (bensin/luft forhold, mapping osv.) etter monteringen?
Iflg. Laser skal ikke dette være nødvendig...
Nei dette er ikke nødvendig når du har slip-on. Dette er bare nødvendig når du skifter til fullt effektanlegg. altså bytter røra helt fram.
Jeg merket litt effektøkning med min slip-on, men jeg var igrunn bare ute etter lyden. alt annet kommer som bonus

Posted: 10 Feb 2007 00:33
by Kjitta8648
Akrapovic er road legal men det finnes en mufler inni som kan tas ut, da er det ikke road legal.

Posted: 10 Feb 2007 00:55
by Kjitta8648
Jeg var kanskje litt bombastisk
Det er ikke sikkert at Acrapovic leverer road legal systemer til alle sykkelmerker.

Posted: 10 Feb 2007 10:41
by Gixxerman
De kommer med flere forskjellige annlegg så det var en smule bombastisk ja

Bare å trykke
her så kan du se selv. På min -00' R750 så har de hvertfall ikke road legal under komplette annlegg. Og ettersom jeg har komplett annlegg så
