dyse----> arrow effektannlegg

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

dyse----> arrow effektannlegg

Post by NeoN »

skal skifte om til arrow effektannlegg, hvor stor dyse trenger jeg til annlegget?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

stortsett samme dyse som med uplombert, men nå har jeg hørt at folk pleier ikke å skifte dyse på nsr. spør winalot..
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

mil0 wrote:spør winalot..
mhm, slik dere vil ha det ja :wink:

Skal du følge Kellox sine anbefalinger til Honda NSR så skal det ikke skiftes dyse utenom ved trimming (siden trimming er et ganske generelt begrep kan jeg utdype dette: Trimming er når du setter inn større sylinder eller andre "drastiske" inngrep for å forbedre ytelsen). De anbefaler ved effektannlegg å justere forgasseren for å få en renere forbrenning siden den er optimalisert for nedplombert annlegg...

Summa summarium så trenger du ikke ny dyse ved et snillt effektannlegg. Men prøv deg frem. Sjekk hvilken farge pluggen din får når du har kjørt en liten tur med effektannlegget (hvir farge er en generelt advarsel tegn :wink: ). Hvis det er noe tegn på for lite bensin så ville jeg prøvd meg frem med en litt større dyse enn orginalt :)

Lykke til!
Image
User avatar
kid
Posts: 46
Joined: 14 May 2005 13:25
Location: Vestfold
Contact:

Post by kid »

Jeg kjører uplombert NSR med powerfilter og helt orginal dyse. Har funka helt fint så langt, eneste vi gjorde var å stille opp nåla så den får litt mer bensin :)
Honda NSR '03
Diverse arbeid utført (a)
Post Reply