Justering av 2t...?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Justering av 2t...?

Post by KX-250 »

Plages litt med å få justert forgasseren skikkelig på sykkelen min. Når sykkelen er kald går den stort sett som normalt og yter bra, men når den blir varm virker det som den får for mye bensin. Blandingen er i hvertfall ikke helt rett.
Har merket at forgasseren kondenserer lett når det er kaldt, men problemet er der enda når det er plussgrader ute.
Noen som kan hjelpe meg?

Kawasaki kx-250
vrom vrom
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Har du sjekket pluggen?
Får den for mye bensin over hele registeret eller bare på visse områder? Har den problemer med å bakke når den er varm?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Post by KX-250 »

Ja, jeg har byttet pluggen. Når motoren er kald er det helt øverst i registeret at den "murrer". Straks den blir varm, taper den effekt lenger ned i registeret...
Har prøvd å justere på blandeskruen, men uten noe bedre resultat. Det er liksom samme murringa om jeg skruer 2 omdr inn eller ut. det skal vel være nok med en halv omdr for å merke om blandinga blir bedre eller dårligere. Lurer på om det kan hjelpe å flytte forgassernåla et hakk opp...?
vrom vrom
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Som du sier kan du prøve å flytte forgassernålen opp, den er jo med å bestemme på middels turtall. Når jeg spurte om du hadde sjekket pluggen lurte jeg på hvilken farge pluggen har :wink: Prøv å kjør ett par hundre meter på det turtallet den ikke går skikkelig og sjekk pluggen.

Det er jo vanlig at sykkelen ikke går skikkelig når den er kald, spesielt på høyere turtall, så dette skal du ikke bry deg om.



Edit Pluggfarger (totakter):
http://bildr.no/view/27364
http://bildr.no/view/27365
http://bildr.no/view/27366
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Re: Justering av 2t...?

Post by NeoN »

KX-250 wrote:Plages litt med å få justert forgasseren skikkelig på sykkelen min. Når sykkelen er kald går den stort sett som normalt og yter bra, men når den blir varm virker det som den får for mye bensin. Blandingen er i hvertfall ikke helt rett.
Har merket at forgasseren kondenserer lett når det er kaldt, men problemet er der enda når det er plussgrader ute.
Noen som kan hjelpe meg?

Kawasaki kx-250
høres ut som du har samme problemet som jeg hadde med husqvarnan.
Den funka normalt når den ble kald, men var umulig etter en liten stund, det var rett å slett fordi stempelringen var svidd/nedslitt, noe som lett skjer på en offroader.

Har du mye kompresjon i kicken på sykkelen enda? eller er den blitt lettere den siste tiden?
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
KX-250
Posts: 8
Joined: 15 Jan 2007 21:42
MC: Kawasaki KX-250
Location: Vega

Post by KX-250 »

Har nettopp byttet stempel og ringer, så det skal være i orden. den var sånn før jeg bytta stempel, men ikke så ille.
Pluggen soter mye synes jeg. sukkelen bruker vel generelt mye plugger... :) :)
vrom vrom
Kenny
Posts: 191
Joined: 26 Jan 2007 14:43
Location: Alta

Post by Kenny »

Sjekk pluggen på full gass(ha full gass en stund, stopp motoren, ikke gir ned elns. bare klem inn clutchen og brems ned). Om pluggen er feil farge bytter du hoveddyse :)
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Post Reply