Page 1 of 1
Problemer med nytt kjede og bakdrev.
Posted: 04 Feb 2007 20:04
by Gakko
Jeg satte nettop på et framdrev og bakdrev på min TZR50 det gikk helt greit, men når jeg satte på kjedet vil det ikke gli helt på plass mellom taggene på bakdrevet. Er dette helt normalt i starten? Jeg greier nesten ikke å komme opp en bakke siden kjedet ikke greier å ta tak i taggene på drevet.....er kjedet satt på "oppned"? eller er dette det samme egentlig?
(Alle delene kom i en pakke)
Posted: 04 Feb 2007 20:38
by Mantis
Eller at du har såtte på drevene feil vei?

Posted: 04 Feb 2007 21:18
by Eike_Oak
Er uvesentlig om kjede eller drev er sotte på feil vei, har ingenting å si.
Er det samme dimensjon på kjedet ditt som det er på drevene ?
420 er originalt på TZR, men det er vanlig å kjøpe "forsterket" 428, "problemet" er at drev og kjede må ha samme dimm
Posted: 04 Feb 2007 23:53
by Gakko
Fordrev 12T Minarelli A (E14121-125) (passer)
Bakdrev 46T TZR50 (0835A-46S) (TZr50 i navnet hvertfall)
Forsterket Kjede? D.I.D Kjede 420NZ2-134FBS (er det her feilen ligger?)
Jeg håper disse tallene gir en beskrivelse på dimensjonen, jeg har det gamle kjedet mitt fremdeles på lager. Er det lurt å putte på dette med nye drev?
Jeg vet hvertfall at jeg ikke kan sette i det gamle for og bak drevet siden taggene på bakdrevet er er vrid i retning kjøre retning, nesten som en sirkelsag, og fordrevet er oalt . tihi...
Kjøpte dette komplett hos motorhuset, mannen bak kassa påstod at det var et forsterket kjede, men jeg vet så lite om disse numrene.
I verstefall, bør jeg bytte ut kjedet? drevene var et rent slit å få på uten proff utstyr.
Posted: 05 Feb 2007 10:58
by viper
det er ikke noe problem og få av og på dreva på sykkelen din,tar max 15 min hvis du kan skru litt.
som andre har sagt her.
hvis kjede er 420 og dreva er 420 skal det passe.
og om du kjører sånn som du beskriver at det er ødelegger du dreva dine meget fort.
om du ikke er så teknisk av deg,få en kammerat med lit peiling til og se på det
