Page 1 of 2
Perfekt råne-bil?
Posted: 22 Feb 2007 16:05
by rufse
Har nettopp kjøpt meg en Kadett C Coupé. Vil ha en enkel råne-bil ut av den, uten å ødelegge den. Noen tips?
Ex: Terninger foran, lakse-trapp, sotete ruter, sotet film øverst på frontruta, spoiler til vinusviskere, osv...

Posted: 22 Feb 2007 16:06
by Mantis
Senke den og bredde hjulbuene
Da blir den fet da.
Posted: 22 Feb 2007 18:57
by turboman
DU HAR FÅTT DEN RÅASTE BILEN EVER!... senk den, sett på golf hjulbuer og sett på bredere felger, kvite blinklys. ellers er det ikkje så masse meir, for den rå da... du har nettopp fått drømme bilen min
http://www.blitzpower.no/index.shtml
link til ein del deler

Posted: 22 Feb 2007 19:41
by rufse
turboman wrote:DU HAR FÅTT DEN RÅASTE BILEN EVER!... senk den, sett på golf hjulbuer og sett på bredere felger, kvite blinklys. ellers er det ikkje så masse meir, for den rå da... du har nettopp fått drømme bilen min
http://www.blitzpower.no/index.shtml
link til ein del deler

Senke den er et absolutt. Hjulbuene skal ikke røres, men derimot fete brede felger og dekk...

Vil ha svarte støtfangere - men kan ikke ødelegge så fine strøkne orginale. Vet du om støtfangerne til vanlig Kadett C passer til denne? Isåfall kan jeg heller kjøpe noen slitne sådanne.
Hvite blinlys står høyt på ønskelisten. Får prøve hos firmaet du hadde link til
Takk for tips !
Posted: 22 Feb 2007 20:31
by moto
kutte fjæra er lett stayling.. bilig å.. så sender du felgene til sandblåsing og lakker de hvite/eller kjøper noen nye da

det jalp velding på min.. er ikke Kadett men råne-bil
http://pic5.piczo.com/Volvojinta86/?g=18969095&cr=5
Posted: 22 Feb 2007 21:13
by turboman
rufse wrote:
Vil ha svarte støtfangere - men kan ikke ødelegge så fine strøkne orginale. Vet du om støtfangerne til vanlig Kadett C passer til denne? Isåfall kan jeg heller kjøpe noen slitne sådanne.!
meiner at fronten er lik på alle kadett c når dei er 78-79 modeller, men om dei er før 78 så er dei ikkje heilt like, kansje støtfangeren, men du får sjå på bilder. da ser du nok fort om det er forsjel på dei...
Posted: 23 Feb 2007 00:04
by Pollti
Bare la stålmarken fortsette å gnage i fred og ro,slutt å vaske den og kontroller bensin og fyll olje en gang i blant,aldri tøm baksetet for søppel så blir det en ånkli rånebil helt av seg selv,

Posted: 23 Feb 2007 09:29
by Jarle
Posted: 23 Feb 2007 09:37
by KinG^KaoZ
Blir for trist å ødelegge ein så fin bil for å gjøre den mer "rånete".
Posted: 23 Feb 2007 09:52
by tshansen
Eneste denne bilen kan brukes som er spiker!
Posted: 23 Feb 2007 10:26
by stian
Fint å se at folk i verden har forskjellige meninger, hadde ikke tatt imot en sånn eller en 240 om jeg hadde fått dem kasta etter meg.... Men! for guds skyld glem terninger å wonderbaum.. for min del... glem også dekor kjøpt på torshov...
Posted: 23 Feb 2007 10:52
by Tekumseh
KinG^KaoZ wrote:Blir for trist å ødelegge ein så fin bil for å gjøre den mer "rånete".
Helt enig. De tøffeste felgene som noen gang er laget i Europa, ja, det er de du har på nå. Men å senke den f.eks. 20 mm hadde vel gått bra, både for kjøreegenskaper og utseende.
Og i en gammel bil, ja putt inn terninger og Wonderbaum, og kanskje en kul pute og en cowboyhatt i hatthylla.
Jeg hadde en 77 Corolla KE30 for noen år siden. Jeg vurderte å montere et gammelt Pioneer Component stereoanlegg inni, du vet den sølvfarga serien som hadde en forsterkerkomponent, en med kassett og en med radio. Det ble aldri noe av det, men hadde vært stilig.
En meget strøken Kadett du har. Vær stolt av den.
En artig-sak mange gjør er å putte inn en 2.0 Vectra/Omegamotor, eller en spenstig Calibramotor. Da får du litt mer guff. Men det koster penger, arbeid og papirarbeid m.m..
Posted: 23 Feb 2007 11:19
by rufse
Tekumseh wrote:KinG^KaoZ wrote:Blir for trist å ødelegge ein så fin bil for å gjøre den mer "rånete".
Helt enig. De tøffeste felgene som noen gang er laget i Europa, ja, det er de du har på nå. Men å senke den f.eks. 20 mm hadde vel gått bra, både for kjøreegenskaper og utseende.
Og i en gammel bil, ja putt inn terninger og Wonderbaum, og kanskje en kul pute og en cowboyhatt i hatthylla.
En meget strøken Kadett du har. Vær stolt av den.
quote]
Var faktisk det jeg tenkte meg; Behold den tilnærmet orginal, men ta i bruk enkle "råne-utstyr". Alt som kan monteres/settes på, som med enkelhet kan reverseres til orginalbil igjen.
På sikt vet vi jo at det er orginalbilene som økes mest i verdi
Man får faktisk "ny-bil" følelse inni denne, da alt er så støkent/pent behandlet. Ingen rust, hel og fin i karr./lakk.
Kanskje jeg heler skulle holde den helt orginal, og heller finne meg et "vrak" å fikse opp? Her noen fete biler:

Posted: 23 Feb 2007 11:26
by Tekumseh
rufse wrote:
Kanskje jeg heller skulle holde den helt orginal, og heller
finne meg et "vrak" å fikse opp?
Enig. Skal man bygge om skjermer osv, ja
så kan man ta bort rust samtidig. Og da kan man
også putte inn noen gamper til.
Tror en del av disse bilene vil være meget verdifulle etterhvert
hvis de forblir strøkne originale. Spesielt C-Kadetten har vært
hardt utsatt for total oppråning de siste årene. Og det er ikke å
legge under bordet at mange gamle Opel står og ruster bort.
Problemet med å ha to like biler er vel det at man må ha dobbelt
opp av de samme delene. Du finner vel ut av det. Nederste bildet
var et fabrikkbilde fra 70-tallet eller noe sånt sikkert.
Posted: 23 Feb 2007 15:08
by Desmo
Alle biler ruster,men Opel hadde Rekord.
