Rart med forsikringspremie på 750Z
Rart med forsikringspremie på 750Z
Jeg har kikka litt på en kawasaki 750 Z, å sendte ein mail til gjensidige for å få forsikringspremie (forstår ikke hvorfor de kaller det det) på den. Glemte da å skrive at den var registrert som mellomklasse, 34 hk. Dette var det jeg fikk i svar: Årspremien på Kawasaki Z 750 S blir kr 21.639,- med 30% bonus, oppgitte
sikkerhetstiltak og kasko med 8.000,- kr i egenandel.
Sendte da en ny mail, beklaget feilen, men sykkelen jeg va intr. i var registrert som mellomklasse, hva prisen kom til å bli. Dette var deg jeg fikk til svar:Hei igjen!
Årspremien er lik om det er fulleffekt utgaven eller en nedtrimmet utgave.
Pris for delkasko blir kr 12.782,- og bare ansvar koster kr 9.351,-
Hvis du har registreringsnr på sykkelen så skal jeg dobbeltsjekke at prisen er
riktig, hvis vi er heldig får vi den litt ned.
Med vennlig hilsen
Gjensidige Forsikring, Vest
Vidar Mossefinn
Kunderådgiver
Hvordan i all verden kan det være like dyrt å forsikre når det er 80 hk iforskjell? Jeg er 20 år, å er innstillt på at det kan bli dyrt å forsikre en sykkel i mitt navn, men at jeg ikke skal ha noen fordeler for å kjøre en mellomtung sykkel, det forstår jeg ikke. Noen som har noen formeninger om dette?
sikkerhetstiltak og kasko med 8.000,- kr i egenandel.
Sendte da en ny mail, beklaget feilen, men sykkelen jeg va intr. i var registrert som mellomklasse, hva prisen kom til å bli. Dette var deg jeg fikk til svar:Hei igjen!
Årspremien er lik om det er fulleffekt utgaven eller en nedtrimmet utgave.
Pris for delkasko blir kr 12.782,- og bare ansvar koster kr 9.351,-
Hvis du har registreringsnr på sykkelen så skal jeg dobbeltsjekke at prisen er
riktig, hvis vi er heldig får vi den litt ned.
Med vennlig hilsen
Gjensidige Forsikring, Vest
Vidar Mossefinn
Kunderådgiver
Hvordan i all verden kan det være like dyrt å forsikre når det er 80 hk iforskjell? Jeg er 20 år, å er innstillt på at det kan bli dyrt å forsikre en sykkel i mitt navn, men at jeg ikke skal ha noen fordeler for å kjøre en mellomtung sykkel, det forstår jeg ikke. Noen som har noen formeninger om dette?
Re: Rart med forsikringspremie på 750Z
Det er like dyrt for forsikringsselskapet om du går i bakken uansett effekt, og du får fremdeles høy nok fart til å skade deg selv og sykkelen. I tillegg har det kanskje hendt at enkelte har kjørt rundt med sykler med fulleffekt selv om de har vært registrert som mellomtung.FV wrote: Hvordan i all verden kan det være like dyrt å forsikre når det er 80 hk iforskjell? Jeg er 20 år, å er innstillt på at det kan bli dyrt å forsikre en sykkel i mitt navn, men at jeg ikke skal ha noen fordeler for å kjøre en mellomtung sykkel, det forstår jeg ikke. Noen som har noen formeninger om dette?
- Sondrev
- Posts: 69
- Joined: 18 Feb 2007 19:38
- MC: Suzuki GSX-R k5
- Location: Mosjøen/Trondheim
- Contact:
Hvis du ønsker å komme under beregningen mot Vekt/hk fordeling så kontakt Sp1, da de er det eneste selskapet som fortsatt beregner priser etter dette.
NB! Men merk deg at hvis du tipper, og sykkelen overstiger antall hk som er oppgitt vil dette få konsekvenser!
NB! Men merk deg at hvis du tipper, og sykkelen overstiger antall hk som er oppgitt vil dette få konsekvenser!
Kjører:
N/A Suzuki GSX-R750 k7
Vespa Piaggo trømoped for late dager:P
X Suzuki GSX-R600 2005mod
X Aprilia Rs125 97mod
X Yamaha Aerox 2001
X Cagiva Mito 125, 2001 Mod
Re: Rart med forsikringspremie på 750Z
Men det får jo bli mitt problem, forsikringselskapet kan ikke gå utifra at jeg skal trimme sykkelen, det blir jo helt feil.Bhrsrk wrote:Det er like dyrt for forsikringsselskapet om du går i bakken uansett effekt, og du får fremdeles høy nok fart til å skade deg selv og sykkelen. I tillegg har det kanskje hendt at enkelte har kjørt rundt med sykler med fulleffekt selv om de har vært registrert som mellomtung.FV wrote: Hvordan i all verden kan det være like dyrt å forsikre når det er 80 hk iforskjell? Jeg er 20 år, å er innstillt på at det kan bli dyrt å forsikre en sykkel i mitt navn, men at jeg ikke skal ha noen fordeler for å kjøre en mellomtung sykkel, det forstår jeg ikke. Noen som har noen formeninger om dette?
Re: Rart med forsikringspremie på 750Z
Det bare bidrar til at fra et forsikringsselskapssynspunkt er det ingen forskjell på risiko og utgifter uansett om sykkelen registreres som mellomklasse eller ikke - dermed ingen forskjell på forsikringspremie.FV wrote: Men det får jo bli mitt problem, forsikringselskapet kan ikke gå utifra at jeg skal trimme sykkelen, det blir jo helt feil.
Kanskje noen av dem som jobber i forsikringsselskap kan komme på banen?
Takker for det.RH racing wrote:heisann.. har selv dealet en del med forsikring selskaper. men ring til Kristian Kjeksli på gjensidige oslo 90037648. han fixer en god deal
Jeg sendte en mail tilbake, der jeg forklarte at jeg synes det er helt urimelig å betale like mye når sykkelen er 80 hk svakere, å det endte opp med at jeg fikk telefon fra Bergen :p Han forklarte meg at statistikkene viste at det var like mange ulykker med mellomtung som full effekt. Rart synes jeg, men om de tar med velt o.l i disse statistikkene, skulle ikke forundre meg. Jeg får ta ett par telefoner i morgen, se hva de andre selskapene kan tilby meg.
Fikk forklart av en i gjensidige at grunnen(som gjensidige sentralt hadde forklart på mail til ham) var at f.eks sjansen for tyveri og andre ting som kunne skje var like stor med fulleffekt som laveffekt. Men at det skulle være like stor sjanse for utforkjøring og ulykke kunne verken han eller jeg forstå eller gjøre noe med
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Jeg kan forstå at kasko er like dyrt, eller, egentlig ikke ,men la oss si jeg forstår det. Sykkelen er jo verdt like mye, om den er 34 eller 110 hk. Men helt enig med deg, er det like stor sjangs for utforkjøring med 34 kh i motsetning til 110 hk? Aldri!Kenny wrote:Fikk forklart av en i gjensidige at grunnen(som gjensidige sentralt hadde forklart på mail til ham) var at f.eks sjansen for tyveri og andre ting som kunne skje var like stor med fulleffekt som laveffekt. Men at det skulle være like stor sjanse for utforkjøring og ulykke kunne verken han eller jeg forstå eller gjøre noe med
Nå har jeg nettopp tatt teoriprøven, og jeg var på kurs i går, så jeg kan svare litt på det:Bhrsrk wrote:Neivel? Hva er det egentlig som er grunnen til utforkjøringer, og hvor stor andel av motorsykkelulykkene representerer utforkjøringene?FV wrote:Men helt enig med deg, er det like stor sjangs for utforkjøring med 34 kh i motsetning til 110 hk? Aldri!
Den vanligste ulykken er nettopp utforkjøring (single-ulykker)!
Grunnen er som regel at føreren ikke kjenner sine begrensninger, sykkelens krefter/egenskaper, eller veien.
Så der fikk du den
Men det er litt enklere å kjenne sin egen begrensning når man kjører 34 hk i forhold til 110 hk. Slike "saklige" innlegg kan du poste på mopedportalen.no eller noe, jeg tollererer ikke slike usaklige innlegg, Vegar.vevea wrote:Nå har jeg nettopp tatt teoriprøven, og jeg var på kurs i går, så jeg kan svare litt på det:Bhrsrk wrote:Neivel? Hva er det egentlig som er grunnen til utforkjøringer, og hvor stor andel av motorsykkelulykkene representerer utforkjøringene?FV wrote:Men helt enig med deg, er det like stor sjangs for utforkjøring med 34 kh i motsetning til 110 hk? Aldri!
Den vanligste ulykken er nettopp utforkjøring (single-ulykker)!
Grunnen er som regel at føreren ikke kjenner sine begrensninger, sykkelens krefter/egenskaper, eller veien.
Så der fikk du den