Størrelsen på Ryggskinne?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Størrelsen på Ryggskinne?

Post by tshansen »

Hei igjen godtfolk..... :D

Var blitt sagt så mye rart i den andre tråden angående ryggskinne så jeg prøver meg på en ny tråd! Skyt meg om det er feil :twisted:

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har "prøvd" utstyret mitt i vente på våren, men ja over til saken.

Jeg har hatt ei axo skinne som jeg brukte i hele fjor. Å vært greit fornøyd med denne (null peiling på ryggskinner) Men fant jo ut at bror min også har en gammel skinne hengende i skapet her. Han hadde R-sykkel og kjørte med skinndress før.

Jeg prøvde skinna hans og den tok betraktlig mindre plass under skinndressen. Min skinne gjør at skinndressen min blir veldig trang rundt brystet og magen, men ser at den bygger litt mer enn "bruttern" si. Den er også ledda i livet? Er dette noe gunstig igrunn? Er den kanskje en smule lang? (se bilde)

Da er spm, hva bør jeg se etter hvis jeg skal finne meg ei som er "mindre". Eller er den jeg har bra nok og at jeg bare skal bruke denne å la dressen vide seg ut.
Image

Hvilke erfaringer har dere gjort dere (helst dere som kjører med skinndress og skinne) Noen bra tips? Eventuellt noen gode produkt å komme med?

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vent til sesongen starter du. Bruk AXO skinnen hvertfall en måned. Så kan du skrive hva du mener om "plassmangelen" :wink:
tshansen

Post by tshansen »

hehe ja forstår jeg deg riktig så mener du at dressen min går seg såpass ut at det blir mer enn nok plass til denne skinna?

Det er jeg ikke tvil om at det blir, men etter å ha hatt på meg den andre skinna må jeg si at Clover'n sitter mye bedre på, føles hvertfall slik.

Sesongen har jo begynt her i Ålesund, våren har jo gjort sitt storinnrykk. Får kjøre litt med begge tror jeg. Kjenne hva som føles best.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Jo flere og mere ledd, jo mer bevegelighet og fleksibilitet.
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Rent instinktivt vil jeg tro at tykkere ryggskinne er sikrere enn en som er tynnere (spørs hva slags materiale de er laget av også)

Om skinna tar for stor plass under skinndressen ville jeg vurdert å bytte skinndress, evt. sy den om. Om du kjøper ny skinne, pass på at den ikke går for langt opp i nakken. Er du uheldig kan du knekke nakken din om uhellet er ute. :smt095
tshansen

Post by tshansen »

Den får plass under dressen, men den "presser" mye mer enn den til høyre på bildet. den følger ryggen mye bedre.

Mens Axo'en bykker liksom 1 cm mer ut akkurat i leddet der. Nei jeg får ta meg en tur innom de forskjellige butikkene å se hva de har av skinner. Også prøve litt. Se hva som føles best.

Har jo 2 som jeg kan bruke ei stund noda :roll:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ikke kjøp touring skinne om du først skal kjøpe ny. Har vel fått for meg at du går mer over i de baner hvor R er tingen, så kjøp noe ala den jeg har:

Image
tshansen

Post by tshansen »

Blir noe som er egnet for R bruk ja ;) Det er nok i de baner det går. :P

Så bra ut den der gixxer
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply