Jeg er ikke spesielt teknisk eller har spesielt interesse for scootere. Jeg vedlikeholder den godt, men gjør lite selv. Jeg kan godt skru litt på den om noen har forslag. Uansett...
Nå har våren kommet til Oslo og det er på tide å få min Peuget Vivavcity igang igjen. Når jeg skrur om tenningen så lyser normalt en lampe, men nå lyser ingen ting og det virker som om batteriet er flatt. Jeg gir den noen 'spark' og både dashbordet og kjørelyset lyser litt opp, men motoren gir ikke teng til å starte (hoster ikke litt engang) Jeg lurer på om det bør være nok å 'sparke' den i gang eller må det være litt strøm på batteriet for at den skal starte? Videre har jeg notert at det fort kan gå litt kondens i bensin så jeg har hatt passe menge med kondensfjerner på tanken. Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal få den i gang?
Finn deg en passende nedoverbakke, sett den i andre gir og trill et stykke med clutchen inne. Når du har fått den til å trille med sånn passe fart så slipper du clutchen, dette har vært nødvendig på TSXen min noen ganger og det funker fint
Før du gjør dette kan du også sjekke syra på batteriet.
Når du har fått den til å gå, så kjør en stund så den får lada seg skikkelig opp.
Matape wrote:Finn deg en passende nedoverbakke, sett den i andre gir og trill et stykke med clutchen inne. Når du har fått den til å trille med sånn passe fart så slipper du clutchen, dette har vært nødvendig på TSXen min noen ganger og det funker fint
Før du gjør dette kan du også sjekke syra på batteriet.
Når du har fått den til å gå, så kjør en stund så den får lada seg skikkelig opp.
så vidt jeg vet har ikke scooter gir .. kanskje den ikke får bensin, visst den får bensin å den tenne, burde det vel kanskje være iorden.. kanskje du ska helle ny bensin på tanken, gammel bensin tenne vel kanskje ikke så godt..
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
Om ingen kan hjelpe meg her så må jeg nesten ta ut batteriet og ta det med til noen med lader. Er det da noen som vet hvor batteriet sitter og hvordan det demonteres? Den eneste serviceluken jeg har funnet er under setet og der er det ikke mye til batteri.
du kan ringe en mc-forhandler å spørre om hvor batteriet sitter.. på min derbi sm er batteriet under sete.. du kan sikkert få lånt deg en lader eller kjøpe deg en lader, en lader er kjekt å ha
Etter en nærmere titt så fant jeg ut at kontakten mellom lednigene og nøkkelbryteren hadde blitt dratt ut. Tror det har vært noen vandaler på fære for luken foran var litt åpen; akkuart nok plass til å få inn en hånd og nappe ut ledningen. Idioter!
Den som leter skal finne. Dette gjelder også for synlige feil. Men få ladet batteriet. Batterier bør lades jevnlig, og om vinteren bør det jo tas ut av sykkelen og lades. Kjøp hjemmelader. Det er billigere enn å ødelegge batterier.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Baron von Waffel wrote:Den som leter skal finne. Dette gjelder også for synlige feil. Men få ladet batteriet. Batterier bør lades jevnlig, og om vinteren bør det jo tas ut av sykkelen og lades. Kjøp hjemmelader. Det er billigere enn å ødelegge batterier.
men du? hvor finner man en billig hjemme lader? har leitet litt rundt, men finner bare masse tull
Jeg som bor i Oslo vil nok gå til en av diverse rekvisitaforhandlere. Men det er mye på nett om du søker på "batterilader mc". Aner ikke hvordan du skal finne ut hvem som gir mest kvalitet for lite penger.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Claus Olhson (pardon my skrivefeil ) mener jeg og huske at har noen billigladere! =)
Sett sykkelen på vinterlagring hos forhandler, så slipper du slike problemer. Betalte 1250,-, og den har stått hos forhandler i hele vinter. Lokalet er oppvarmet, og sykkelen blir gjort klar til vinteren. Batteriet lades, og alt annet sjekkes!
MC: Metrakit handmade sp Pro Racing 80 cc Metrakit handmade carbon effektanlegg Hebo innsug Hebo Next gen racingvariator Hebo racing 3.5 grams vekter Hebo Kevlar Reim Hebo Racing speed changer Hebo small cap powerfilter Del orto 21 ds gasser Hebo bensin slange Hebo bensin filter
Kjøpte lader hos clas ohlson ... der er en god en som jeg kjøpte til 199 lrns. den er effektiv å veldig liten med lang ledning.... men om du skal kjøpe den husk å sette den på 12v å ikke 6v kan vere irriterende å ikke få ladet det skikkelig(noe som jeg fant ut av da mitt ble ladet til 6v ikke 12v