Rimelig skinndress
-
- MC: 1993 Kawasaki ZZR 1100 D1
Rimelig skinndress
Heisann folkens!
Eg er ny her på forumet og tenkte å fyre igang med eit lite spørsmål angåande kjøreutstyr. Har nettopp kjøpt meg min første tung-mc, ein Yamaha FJ 1200. Men eg treng jo kjøreutstyr og! Midlane er ikkje dei største for tida og eg har sett eindel på rimelige kjøredressar i skinn. Eg har funne fleire av interesse med ein pris på jakke på ca 1500-2000,- og bukse ca det samme. Blant anna Bullfighter har eit par jakker/bukser som eg synest ser greie ut.
So til det store spørsmålet: Er slike rimelige dressar fullstendig ubrukelig, eller er det "godt nok"? Selvfølgelig er eg klar over at ein får det ein betalar for, men har dette mest med passform/komfort å gjere eller har det mykje med sikkerhet å gjere og?
Takkar for alle svar
Eg er ny her på forumet og tenkte å fyre igang med eit lite spørsmål angåande kjøreutstyr. Har nettopp kjøpt meg min første tung-mc, ein Yamaha FJ 1200. Men eg treng jo kjøreutstyr og! Midlane er ikkje dei største for tida og eg har sett eindel på rimelige kjøredressar i skinn. Eg har funne fleire av interesse med ein pris på jakke på ca 1500-2000,- og bukse ca det samme. Blant anna Bullfighter har eit par jakker/bukser som eg synest ser greie ut.
So til det store spørsmålet: Er slike rimelige dressar fullstendig ubrukelig, eller er det "godt nok"? Selvfølgelig er eg klar over at ein får det ein betalar for, men har dette mest med passform/komfort å gjere eller har det mykje med sikkerhet å gjere og?
Takkar for alle svar
- Svennis
- MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special - Location: Lørenskog
Skinnklær
Hei
Velkommen til forumet!!
Når det gjelder skinnklær, så er forskjellen sikkerhet. Noen av jakkene og buksene som er svært rimelige er nok av dårligere kvalitet og tynnere skinn. Ofte har de ikke innebygd beskyttelse heller.
Jeg driver å leter etter 2 delt skinndress selv om dagen, og ser at skal jeg ha noe med kvalitet, må jeg ofte opp i 6000 - 12000.
Men jeg skal jo ikke si for sikkert at det ikke finnes noen rimelige utgaver som er bra!
Har sett på bullfighter jeg også, men når jeg har prøvd jakkene, føler jeg at kvaliteten ikke er helt 100%.
På mc messa i helgen, kommer det sikkert til å være en drøss med tilbud, på jakker og bukser.
Velkommen til forumet!!
Når det gjelder skinnklær, så er forskjellen sikkerhet. Noen av jakkene og buksene som er svært rimelige er nok av dårligere kvalitet og tynnere skinn. Ofte har de ikke innebygd beskyttelse heller.
Jeg driver å leter etter 2 delt skinndress selv om dagen, og ser at skal jeg ha noe med kvalitet, må jeg ofte opp i 6000 - 12000.
Men jeg skal jo ikke si for sikkert at det ikke finnes noen rimelige utgaver som er bra!
Har sett på bullfighter jeg også, men når jeg har prøvd jakkene, føler jeg at kvaliteten ikke er helt 100%.
På mc messa i helgen, kommer det sikkert til å være en drøss med tilbud, på jakker og bukser.
No pain, no gain... Mind over body!!
Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
-
- Svennis
- MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
Cordura
Nja, iallefall om du tenker pris i forhold til sikkerhet. Men det finnes utrolig mye dårlig der også.
Men du har fordelen at det er vanntett, og det er et ganske stort utvalg.
Jeg har idag en gore tex dress, kostet 10.000,- som ny, den har fungert utrolig bra, og det er meget god beskyttelse. Men ønsker nå skinn. Føler at skinn sitter bedre på sykkelen, og at det ikke blafrer like mye i fart. Nå kjører jeg naken sykkel da.
Men du har fordelen at det er vanntett, og det er et ganske stort utvalg.
Jeg har idag en gore tex dress, kostet 10.000,- som ny, den har fungert utrolig bra, og det er meget god beskyttelse. Men ønsker nå skinn. Føler at skinn sitter bedre på sykkelen, og at det ikke blafrer like mye i fart. Nå kjører jeg naken sykkel da.
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
-
Velkommen til forumet
Ja dette er ikke gale pris!
Er mye bra tilbud der ute. Forbanna synd at det finnes så lite kjøreklær tilbud her i utkant norge. De tar jo så lite utstyr inn. Stort sett det meste er bestillingsvarer. Men må jo bare bli slik når det er så lite marked!
Skal du ha deg skinndress så pass på at du finner en som passer deg. Den skal føles litt trang til å begynne med. Tar litt tid før den sitter 100%, skinn utvider seg en del
Mvh
-Shaft-

Ja dette er ikke gale pris!
Er mye bra tilbud der ute. Forbanna synd at det finnes så lite kjøreklær tilbud her i utkant norge. De tar jo så lite utstyr inn. Stort sett det meste er bestillingsvarer. Men må jo bare bli slik når det er så lite marked!
Skal du ha deg skinndress så pass på at du finner en som passer deg. Den skal føles litt trang til å begynne med. Tar litt tid før den sitter 100%, skinn utvider seg en del

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Svennis
5500,-
Det er rimelig og spykedresser er kjent for å være bra.
Lordshaft: Hvor mye strekker dressene seg?? Bør dressen nesten være ubehagelig når den er ny??
Lordshaft: Hvor mye strekker dressene seg?? Bør dressen nesten være ubehagelig når den er ny??
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Hvor mye den strekker seg vet jeg ikke. Men no kjøpte jeg meg ny dress før sesongen. å denne ga meg litt balleklem og var akkurat lang nok i ryggen når jeg står oppreist!
Men når jeg bøyer meg er det et annet kapittel.
I begynnelsen fikk jeg ikke fotene opp på fothvilerne. slet med å legge magen ned i tanken og alt var igrunn veldig ubehagelig.
Men etter noen timers bruk har det gått seg litt til. Det gjør ikke vondt i knærna når jeg sitter vanlig på sykkelen. å det er heller ikke så vondt i ryggen (press på skuldrene) når jeg legger meg ned mot tanken.
Slik fikk jeg forklart av x antall som skal ha greie på dette at det skal være. Det skal være ubehagelig i begynnelsen. Men det må ikke være så tpight at du ikke får plass til ryggskinne under osv. Jeg sliter fortsatt litt med å få ut kneet i legg (sving) men merker stor froskjell fra 1 turen til nå
Men hvor trang den skal være må du nesten bare føle deg litt fram til. Men den skal sitte godt.
Håper dette ga svar nok
Mvh
-Shaft-
Men når jeg bøyer meg er det et annet kapittel.
I begynnelsen fikk jeg ikke fotene opp på fothvilerne. slet med å legge magen ned i tanken og alt var igrunn veldig ubehagelig.
Men etter noen timers bruk har det gått seg litt til. Det gjør ikke vondt i knærna når jeg sitter vanlig på sykkelen. å det er heller ikke så vondt i ryggen (press på skuldrene) når jeg legger meg ned mot tanken.
Slik fikk jeg forklart av x antall som skal ha greie på dette at det skal være. Det skal være ubehagelig i begynnelsen. Men det må ikke være så tpight at du ikke får plass til ryggskinne under osv. Jeg sliter fortsatt litt med å få ut kneet i legg (sving) men merker stor froskjell fra 1 turen til nå

Men hvor trang den skal være må du nesten bare føle deg litt fram til. Men den skal sitte godt.
Håper dette ga svar nok

Mvh
-Shaft-
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Svennis
jepp
Jepp, forstår, litt balleklem er et must. he, he.
Blir jo litt som med hjelm dette, litt ubehagelig i begynnelsen, men beskytter bedre når det sitter godt.
Blir jo litt som med hjelm dette, litt ubehagelig i begynnelsen, men beskytter bedre når det sitter godt.
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
- Svennis
Spyke
Kjøpte meg en dress på mc messa idag, en Spyke. Svart med noe grått.
Kom på 3999,- hos Kellox standen. Det synes jeg var en god pris. Var en skikkelig god dress også. Nå mangler jeg kun nye støvler til sommeren
Kom på 3999,- hos Kellox standen. Det synes jeg var en god pris. Var en skikkelig god dress også. Nå mangler jeg kun nye støvler til sommeren
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Det var ikke gale nei! Gå inn på kellox.no å finn ut hva den heter. Se under Motorsykkelutstyr--->Spyke
Så vi har noe å sammenligne med
Så vi har noe å sammenligne med

Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Svennis
beetly
http://www.kellox.no/index.php?id=12918
Beetly het dressen, satt godt på.
Kjøpte også noen Gaerne støvler og spyke hansker.
Nå gleder jeg meg kun til å ta ut sykkelen etter påske.
Beetly het dressen, satt godt på.
Kjøpte også noen Gaerne støvler og spyke hansker.
Nå gleder jeg meg kun til å ta ut sykkelen etter påske.

KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Beklager at eg låner posten din men istedenfor at det blir ørten poster om skinndresser så låner eg din litt..
Denne dressen her f.eks http://motorbikespares.co.uk/product_in ... cts_id=248
Hvordan vet du om den er grei nok eller ikkje?
Var jo billig, hva bør eg se etter, tykkelsen er jo nesten lik på alle og de fleste har jo stretch muligheter, er ce godkjent osv.
Hva bør eg se etter?
Denne dressen her f.eks http://motorbikespares.co.uk/product_in ... cts_id=248
Hvordan vet du om den er grei nok eller ikkje?
Var jo billig, hva bør eg se etter, tykkelsen er jo nesten lik på alle og de fleste har jo stretch muligheter, er ce godkjent osv.
Hva bør eg se etter?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
- Svennis
ukjent dress
Har aldri hørt om spada?? Men tykkelsen på skinnet er jo greit og den så jo ok ut. Den havner jo på fort over 4000,- med frakt da.
Eneste som er at du får jo ikke prøvet den, og det finnes mest sannsynlig ikke noen utgaver som du kan prøve i butikk i norge, så du får ikke sjekket kvalitet og liknende. Du får nok endel dresser som er fjoårets modeller ned mot den prisen der dersom du leter litt. Da vil du få et kjent merke og vet litt mer om kvaliteten.
Eneste som er at du får jo ikke prøvet den, og det finnes mest sannsynlig ikke noen utgaver som du kan prøve i butikk i norge, så du får ikke sjekket kvalitet og liknende. Du får nok endel dresser som er fjoårets modeller ned mot den prisen der dersom du leter litt. Da vil du få et kjent merke og vet litt mer om kvaliteten.
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)