hva passer til min røde r6?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
gt-r

hva passer til min røde r6?

Post by gt-r »

hei. vanskelig å finne kjøredress i rød hvit osv til min røde r6. har dere forslag til andre farger som ser bra ut til denne sykkel? ååå blir gal av dette :shock: takker for hjelp her :? kanskje bilde av noe tøft som vil passe. gjerne brukt str. 54 2-delt helst
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Bhrsrk

Re: hva passer?

Post by Bhrsrk »

gt-r wrote:hei. vanskelig å finne kjøredress i rød hvit osv til min røde r6.
Hva med en Dainese Flanker?

Image
gt-r

Post by gt-r »

denne er nice men tviler på str. 56 passer meg er 184h og veier 70
hva med bytte av klær visst det ikke passer?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

gt-r wrote:denne er nice men tviler på str. 56 passer meg er 184h og veier 70
Antageligvis passer størrelse 48 best til deg, muligens 46 eller 50. Jeg er 189 og 75, og har størrelse 48. Den er stram/trang, og litt kort i bena, men det går greit når man kjører siden det er strekkpunkter etc. Neste gang går jeg for Dainese Fitnet og får den formsydd for 25% påslag i prisen. Om du vil ha lengden helt riktig tipper jeg 52 eller kanskje 54, men da blir den litt løs igjen. Aller helst bør du prøve hos forhandler.
Gorgeous
MC: Suzuki DR-Z 400 SM

Post by Gorgeous »

Finnes da mange røde/hvite/sorte dresser syns jeg! :)

Her er 2!

Berik
Image

Arlen Ness
Image
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
Gorgeous

Post by Gorgeous »

Team PINK
Image
gt-r

Post by gt-r »

takker for hjelpen :D prøvde ixs dress hos forhandler og da måtte jeg ha str.54 men det er ixs. pleier det og være problem og bytte klær pga størrelse visst en bestiller på nett? noen erfaringer?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Gorgeous

Post by Gorgeous »

Nå har jeg aldri handlet mc-dress på nett, men handlet MYE klær, og da har det aldri vært noe problem å returnere det hvis det ikke passet.. :)
Team PINK
Image
vevea
MC: FZ1

Post by vevea »

gt-r wrote:takker for hjelpen :D prøvde ixs dress hos forhandler og da måtte jeg ha str.54 men det er ixs. pleier det og være problem og bytte klær pga størrelse visst en bestiller på nett? noen erfaringer?
Du har 14dager angre-/returrett ved kjøp over nettet (iallefall fra norske sider, vet ikke hvordan det er med utenlandske).

Men det går helt sikkert greit, iallefall så lenge du betaler portoen.
gt-r

Post by gt-r »

hei hei da handlet jeg en Spyke Golem hel racingdress som er mørkegrå, hvit og sort :D valgte denne nøytrale fargekombinasjonen fordi jeg mest sansynlig bytter ut sykkel etterhvert. handlet også shoei Xr 1000 hjelm http://www.kellox.no/index.php?id=12865 , ryggskinne og OXTAR TCS EVO RX støvler http://www.monsterbike.no/module_ehande ... &xid=91218

Hele utstyret føltes veldig bra på :) men er litt usikker på hva jeg synes om pukkelen :roll: Håper utsyret duger og har somsagt ikke veldig peiling så er dette noe dritt så gi beskjed da returnerer jeg :twisted:
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vi har samme mål og er det Dainese du skal ha så vil jeg si med 99.99% sikkerhet at du skal ha størrelse 50. Det er hat og få den på seg, men bare drit i at du må slite litt. Bare få igjen alt av glidelåser og slikt, så kan du se. Skinndresser utvider seg en del, så kom med tilbakemelding etter du har prøvd. 8)
gt-r

Post by gt-r »

Gixxerman wrote:
Vi har samme mål og er det Dainese du skal ha så vil jeg si med 99.99% sikkerhet at du skal ha størrelse 50. Det er hat og få den på seg, men bare drit i at du må slite litt. Bare få igjen alt av glidelåser og slikt, så kan du se. Skinndresser utvider seg en del, så kom med tilbakemelding etter du har prøvd. 8)
handlet spyke gorem (se innleg over) og den passet meg i str.54 den er stram hele veien men bittelitt vid i midje men tviler på det blir irriterende i fart. hva synes dere om kuppelen? litt rart utseende messig når en ikke kjører aktivt mener jeg men sikkert bare en tilvenning?
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Claus

Post by Claus »

Oj-oj... Håper det er varmt der du skal kjøre... Så på denne dressen på mc-messa. Alt for mye lufting til mitt klima. :) Men dressen var fin den!

Ellers virker det som det er litt forskjellige størrelser ute å går på de forskjellige merkene. 48 hørtes utrolig smått ut for en på 184.
Kan nevne at en kamerat av meg kjøpte en Alpinestars-dress i størrelse 56, men den ble noe for liten for ham som er 185. ;)
Selv har jeg en Axo i størrelse 50 som passer perfekt til mine 173cm.

Gixxerman: Dainese har litt store størrelser eller? Kan være Axo har små størrelser...

Noen som har innspill om størrelsen på Arlen Ness-dresser forresten? Har tenkt til å kjøpe meg en slik så... :wink:
CBR600RR

Vesterålen MC-klubb
gt-r

Post by gt-r »

nja tenkte ikke på det når jeg sto i butikken akkurat, men ser nå og synes ikke det ser så dramatisk ut heller mer behagelig spör du meg når temperaturer kommer til norge :) bor i mandal i helt syd i landet der vi pleier og ha gode temperaturer :D
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Post Reply