Mer Discovery Channel

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Mer Discovery Channel

Post by Ragnhild »

Discovery kjører for tiden en serie om restaurering av en Triumph Bonneville T120 (Håper jeg fikk modellbetegnelsen rett :? )
Onsdag mellom 19. og 20. Nå sist fikk de plukka ned sykkelen, neste gang skulle de ta for seg motor og girkasse.
Er en rerun for n'te gang, men jeg nevner det allikevel.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ja, og resultatet blir vel at alle fjortisa tror man kan restaurere en Triumph på tre onsdagskvelder :roll:

neida, det er moro å se slike programmer. Men jeg syns det er så veldig lettvint og slurvete det de gjør. Så på et program der de kjøpte en gammel Ford Capri som de skulle fikse opp. Bl.a. skifta de begge forskjermene, og solgte bilen videre. Men forskjermene ble ikke understellsbehandlet. Så den stakkars jenta som tilslutt kjøpte bilen vil jo måtte skifte forskjermer igjen etter en liten stund. En annen ting de gjorde var å skifte foringer i forstillinga. De hadde frahverandre hele forstillinga, men tok ikke forstillingskontroll på den etterpå. De nevnte ikke at det kunne være lurt å sjekke spissinga engang.

Men det er vel kanskje slik vi vil ha det? Bare kjøp en haug av fancy deler og smokk det sammen. Fiks ferdig på et øyeblikk. Hadde enda virkeligheten vært slik.... :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Lurer på om de overforenkler med vilje :roll: :?:
Mulig at de for å lage show, bruker mye tid på de enkle tingene, og lar de tyngre temaene være, fordi de syns at de blir vanskelige å passe inn i rammen for programmet :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ja, det må være noe sånt. Men problemet er at mange tror det er så enkelt som det ser ut som. Samfunnet har blitt sånn. Alle skal ha alt, og alt skal virke perfekt og være lettvint. Og får man ikke til det man prøver på første gangen, da får man sette seg ned å rope om hjelp. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Jalmar wrote:Men det er vel kanskje slik vi vil ha det? Bare kjøp en haug av fancy deler og smokk det sammen. Fiks ferdig på et øyeblikk. Hadde enda virkeligheten vært slik.... :roll:
Er det ikke slik da?? :shock:

Merker på OCC at de er mer opptatt av å lage show enn å vise til hva som egentlig skjer... ALLTID dårlig tid, og går alltid "akkurat" i tide..
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Ja, kanskje det er slik ??? :roll:

Jeg har alltid lurt på hvorfor dem på OCC leverer en ramme til lakkering eller kromming, og så begynner de å borre skruehull etterpå. Hadde det ikke vært greiest å borre alle hullene først, og så lakkere? For det første risikerer dem å ødelegge lakken ved denne borringa, og for det andre vil det ruste rundt skruene etterpå.

Men folket vil ha sirkus. Hvorvidt det er slik det egentlig foregår spiller visst ingen rolle. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jalmar Skrevet: Lørdag 21 Mai 2005, 15:59 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, det må være noe sånt. Men problemet er at mange tror det er så enkelt som det ser ut som. Samfunnet har blitt sånn. Alle skal ha alt, og alt skal virke perfekt og være lettvint. Og får man ikke til det man prøver på første gangen, da får man sette seg ned å rope om hjelp.


Yepp, kommer du og fikser gasserne mine :?: :roll:
Panthern vil ikke starte når han er kald. Prøver å overtale han med startgass og harde spark. (på Kicken :wink: ) Men, Nei. Har heldigvis en nedoverbakke fra gårdsplassen 8)
Må nok få den på løftebordet, og rive av gasserne og gjøre rent. Mistenker chokedysene, og lurer på om jeg skal klare å lure inn et sånt papirfilter i bensinledninga mellom tanken og gasserne. Kan være at filteret i tanken er for grovt :idea:
Og med det samme du er her, kan du ikke sjekke hvor det ble av strømmen til hovedlyset :?: :roll: Har foreløpig ikke funnet noen sikring, men må vel ha av tanken, og lete med lys og lykte etter et ledningsbrudd. Eller er det bare dårlig kontakt i bryteren :?: Funker det med sånn WD 40 på kontakter, eller finnes det annen spray som gir bedre kontakt :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jalmar wrote:Ja, og resultatet blir vel at alle fjortisa tror man kan restaurere en Triumph på tre onsdagskvelder :roll:

neida, det er moro å se slike programmer. Men jeg syns det er så veldig lettvint og slurvete det de gjør. Så på et program der de kjøpte en gammel Ford Capri som de skulle fikse opp. Bl.a. skifta de begge forskjermene, og solgte bilen videre. Men forskjermene ble ikke understellsbehandlet. Så den stakkars jenta som tilslutt kjøpte bilen vil jo måtte skifte forskjermer igjen etter en liten stund. En annen ting de gjorde var å skifte foringer i forstillinga. De hadde frahverandre hele forstillinga, men tok ikke forstillingskontroll på den etterpå. De nevnte ikke at det kunne være lurt å sjekke spissinga engang.

Men det er vel kanskje slik vi vil ha det? Bare kjøp en haug av fancy deler og smokk det sammen. Fiks ferdig på et øyeblikk. Hadde enda virkeligheten vært slik.... :roll:
Du mener det andre programmet :p dette er man han andre som tar seg tid osv, han har jo lagd fly selv da ffs
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Du Ragnhild, gasserne på Z'en er så enkle at selv en unge kunne fikse det meste der. (Jeg klarte det jo :wink: )

Men vi løser dine problemer på Discovery-måten:

1. Kaldstart. Monter motorvarmer.
2. Hovedlys. Kjøp hodelykt.


Så nå er vel alt iorden igjen? Vi ses i neste episode da vi skal bygge et enkelt helikopter. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ser det på jobben :lol:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jalmar wrote:Du Ragnhild, gasserne på Z'en er så enkle at selv en unge kunne fikse det meste der. (Jeg klarte det jo :wink: )

Men vi løser dine problemer på Discovery-måten:

1. Kaldstart. Monter motorvarmer.
2. Hovedlys. Kjøp hodelykt.


Så nå er vel alt iorden igjen? Vi ses i neste episode da vi skal bygge et enkelt helikopter. :lol:
Motorvarmer :?: :!: :?: Tja, jo, vel, altså... Du har jo erfaring fra boble, så du er jo vant til å montere slike i bunnpanna. Og da er det jo ikke rart at du bruker Discoverymetoden :roll:
Hodelykt :?: :?: :?: Selv ikke Discovery ville brukt hodelykt :? De hadde muligens montert noen LEDs rundt omkring :wink:
Nei, må nok klare meg selv, bare jeg finner bakfram på multimeteret...

Unge :?: Tror nok helst du tok en råtjangs :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Er det SÅÅÅÅ ille det Dyrlege Mark Evans gjør i programmene sine? Se heller på Hotell Cæsar, LOST, Idol og Big Brother, da vel! :roll:
For meg virker det som dere er litt misunnelige! Å få BETALT for å lage/restaurere ting på tv! Tenk så stas! 8)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Snakker ikke dritt om jobben, men om måten å fremvise det på.. så sklir vi dødelige ut i garasjen for å jobbe litt, og klarer ikke løsne en fastrusten skrue engang :) life is tough, and we like it!
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Gixxerman wrote:Ser det på jobben :lol:
sier jo ikke rent lite om din arbeidsmoral da :P
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

En del av kundene pleier og campe der å ser gledelig på de også. Bare kos det da :lol:
Post Reply