Sak nummer 1 er feste "mekanismen" til de man strammer til med. Det er bare syltynn plastikkdrit som knekker for et godt ord. Dette kan ikke fikses på noe vis tilbake til originalstand, og jeg gidder ikke prøve meg på noe jalla himemekk. Så da er festene long gone og de løsner veldig lett nå etter kun en sesong da man jo beveger beina "fra tid til annen"

Her snakker vi "hightec"

Så er det til stoffet foran som går fra nederst på leggen til oversiden av foten. Dette er jo bare noe som ser ut som skinn men er noe et eller annet søppel. Overdelen av støvelen er bevegelig og den gnisser jo selvsagt på dette da jeg går og da skjer det som må skje, og utfallet blir dette:

Så har vi jo det at disse er leddet, og det knirker som faen, og joa, kan vel smøre de til tider, men det finnes da grenser. Jeg skal gå med disse skoa fra tid til annen, og å måtte smøre hengslene er for meg noe som jeg ser som total waste ettersom de bare kunne ha laget støvlene uten ledd.
I tillegg har litt skruer og slikt bare falt av. Jeg har brukt disse støvlene som en hver kar i gata ville gjort, og at støvler til 2300kr ikke varer mer enn en sesong syntes jeg er ganske på tryne.
DERFOR.... vil jeg gjerne ha tips om et par støvler i samme sjanger, gjerne mer racing boots også, og pris er inget tema i første omgang. Er kun interessert i å se boots som ser greie/bra ut og ikke har masse jalla/billige løsninger. Med dette vil jeg da ha meg et par boots som har glidelås midt på bak på støvelen som går helt opp. Ser ofte at enkelte har borrelås på siden, men det som er litt tullete med dette, er jo at støvelen beveger seg frem og tilbake når man går, og da løsner jo dette etterhvert. Helst vil jeg slippe masse spenner og dill dall også, helst enklest mulig. Én spenne helt øverst går ann, OM ! det er et gjennomtenkt design som er laget for å vare litt.
HJÆLP

Ser dog at de har utbedret festene til hengslene noe, men fortsatt i plast. De er bare litt bredere så det hjelper jo "litt" men fortsatt ikke godkjent. Ser jo kule ut med det blåtte øyet men, kan garantere at det ikke er laget for å vare