Hvor ligger plombene i gilera DNA? Noen sider å tipse ?

Prat om moped & scooter.
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Hvor ligger plombene i gilera DNA? Noen sider å tipse ?

Post by doffern89 »

Mornings...

Er det noen plomber i gileraen som jeg selv kan fjerne?
Noen sider som kan ambefales der hvor det er ytligere info å bilder tas gjerne i mot:P
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Gilera scootere: Ta bort ring mellom variator og sett på effektanlegg.Nyere modeller med katalysator har meget liten dyse, så her må større dyse monteres. Disse har også en slangetilkobling som går fra eksospotta til luftfilteret. Dette blendes. Ønskes ytterligere effektøkning anbefales 70ccm sylinder. Sammen med Yamaha/Minarelli scootermotorer er dette blandt de sprekeste scootermotorene (når de trimmes). Orginaldysa er kun 56, og er alt for liten.

så istedenfor effektanlegg om du ikkke kjøper d så er d vel enten et blindrør eller ei blombe i potta ....
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

eller bare enkelt sagt, siden DNA og Gilera runner purjet er ekstremt like i mottor og slikt, vil jeg si elektronisk sperre... den må du på verksted for og få fjernet. eller er jeg på vill spor
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

er nok bare en ledning som må kuttes :) ring crash.
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Ring i variatoren!
Blindrør på potta, hva slags modell er det?
jeg har 2001 modell og den har ikke noen elektronisk sperre
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

er bare på nyere det er elektronisk.. men tur det må mere til enn og kutte en leding :P
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

får jeg noe efektøkning ved å bare fjerne ringen ?

Plomba i potta, må den slipes vekk eller er det mulig å dra denne ut? Evt. foring el. . . .

Fjerne ring, evt plombe i potta + større dyse (hvilket nr?..kjører 2002 modell) Hvor mye efektøkning vil det da bli ca?
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

plomberingene på potta er to rør som bare stikker ut, sånn at det blir mindre motstand, disse kan du kutte av å sveise igjen. Hvis du er lur så kutter du av rørene, tetter de igjen å sveiser rørene på så ser det ut som de ikke er rørt (krever litt skills med svieseapparat å sånn da)

Når du fjerner de får du ikke bedre toppfart men bedre bunndrag å akslerasjon.

Fjerner du ringen i variatoren øker toppfarten fra 50 til 70 :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

ok , så hvis jeg da bare fjerner ringen i variatoren (eller hva det kalles) så får jeg ca 70?

Noen som har tegning el. som kan vise litt hvordan jeg fremgår denne oprasjonen?...
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

trenger svar :D ??
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Kan sjekke om jeg kan ta noen bilder i morra! :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

jaja:D det er nice... men spørsmålet var om eg fikk efektøkning ved å BARE fjerne ringen i variatoren...? dvs ikke ta plomba i potta, gidder ikks stuke med det, hvis det må sveises osv. er moppen til kameraten det er snakk om :?
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Ja da går den i 70 :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

coool...

fint hvis noen fikk sendt ut no tegninger az:D
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
User avatar
doffern89
Posts: 86
Joined: 18 May 2005 15:06
Location: Lørenskog

Post by doffern89 »

hvis u også kan gi meg en simpel forklaring på hvordan den fjernes å hvordan jeg kommer til så jeg får fjernet den... bare litt enkel veileding:D
Nsr 2000 modell. Ønsker pent brukt cagiva mito!
Post Reply