Eff.Annlegg- spørsmål

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Jags

Eff.Annlegg- spørsmål

Post by Jags »

Hei!
Min nye TZR50 er litt kjedelig å kjøre. Den er uplumbert og gjør ca. 80km/t på sletta ( dyse er også byttet forresten). Jeg ønsker å heve dette til ca. 100 km/t ( + - ) og jeg er først og fremst ute etter et særdeles godt bunndrag. Hvilket Eff.Annlegg gjør seg best på en ORIGINAL sykkel, og gir meg omtrent 100km/t samt sterk akslerasjon på litt lavere turtall?

Har forresten lest gjennom en haug av topics som er relevante, men det ender alltid med en krangel om saklighet osv.

Har lest om Leovince V6 og sitt gode bunndrag, men hører også mye annet, så jeg har ikke blitt overbevist om noe som helst. Innspill? Jeg er også villig til å legge i litt penger til drev om det må til. ( Gi også evt. eksempler på kombinasjoner som vil få frem mine ønsker. )

Mitt budgett: mellom 1500 - 2800,-
Har også tilbud om kjøp av Yasuni HMR/2 ( eller noe? ) til innkjøpspris, men dette vet jeg fint lite om, annet enn at det er ganske tur-talls avhengig.

Takker for hjelp, og spar dere for krangel denne gangen, er dere greie :P
Matape
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)

Post by Matape »

En av kameratene mine har tzr med effektanlegg.
Sykkelen er klokka med gps til 90km/t på 9000 omdreininger og går til 11500 omdreininger.

Skal du ha noe som dette så må du ofre bunndraget for et bedre toppdrag.

Er ikke helt sikker på om han har gjort noe med drev, men han har effektanlegg og større dyse.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
Jags

Post by Jags »

Ja.. skjønner. Men det må da finnes en mellomting?
Si i tilfellet jeg kjøper et f.eks Leovince v6. Det skal gi god ax, men hva skjer med min toppfart, med andre ord, hva går'n?
Eller, får jeg et godt bunndrag med et evt. Yasuni hmr2 annlegg?
Evje

Re: Eff.Annlegg- spørsmål

Post by Evje »

Du kan kjøpe leovince v6, men du øker ikke farta så drastiskt. Går ikke mer enn rundt 5 km\t bedre. Leovince v6 går omtrent samme som mk oval.

Det jeg vil anbefale deg er å kjøpe en en trimsylinder, rettere sagt en med bunndrag i. Da er det helst airsal du bør ha, men hebo replica funker bra den og. Litt mindre bunndrag og litt mer toppdrag. Sammen med dette bør du ha 21mm forgasser. Da vil du få et godt bunndrag.

Anbefaler å kjøpe i allefall effektanlegg, forgasser og innsug brukt. Det går greit å kjøpe en brukt sylinder også. Det er mange kroner spart. Hvis du går innom mopedportalen.com kan du se mange som selger det du er ute etter.
Hei
Jags

Post by Jags »

Vel, jeg har brukt 30 000 på sykkel, og ca 5 til annet utstyr, så jeg har rett å slett ikke penger til å kjøpe sylindere osv.

Tilbake til spørsmålet, forslag bra annlegg med god asklerasjon på lavere turtall, samt relativt grei toppfart? Bor i en liten by, så toppfart er ikke viktigst.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Har minimalt for seg å presse noe mer ut av de 50ccm du har nå, går drastisk ut over levetid/motorkostnad.

Gå heller rett på sylinder, så har du plutselig 70ccm ;)
- Skyt her -
_Adler_

Post by _Adler_ »

DR (kjøpes hos Crash.no: http://www.crash.no/index.php?main_page ... cts_id=790) har rykte for å ha et ganske greit bunndrag. Kombiner med en større brukt forgasser, et innsugog en trimclutch, samt tung dreving. Bør helst ha et effektanlegg. Sylinderen koster 1600, forgasser får du for sånn ca. 400-500 kr, innsug 100-200 kr. Da er du oppe i rundt 2200 kr, og legger du på litt får du et rimelig effektanlegg, brukt.

Hadde vurdert dette, eller vært fornøyd med ca. den toppfarten du har og kjøpt V6 ;)
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply