Page 1 of 2

Koso PowerTestMeter uten power

Posted: 28 Mar 2007 23:16
by Lasseleeten
Hei!

Har litt problemer med et power test meteret fra speedoptions..

Det er 1 rød ledning som skal på + på batteriet. Og 1 hvit som skal til jord.

Holdt den hvite inntil ramma der alle de andre jordingslediningene går og den røde inntil + på batteriet. Men ingenting skjedde =\

Det må jo være et slags batteri inni den =\

Noen som kan hjelpe?

Posted: 28 Mar 2007 23:56
by FV
Mulig å legge til en link til produktet?

Posted: 29 Mar 2007 00:00
by Lasseleeten

Posted: 29 Mar 2007 18:32
by Lasseleeten
Argh >.<

Jeg skjønner ikke det greiene her.. Har testa ledningene og det er ikke brudd på de.

Men det må jo være et batteri inni den, og jeg kan ikke se noe :\

Posted: 30 Mar 2007 13:38
by Lasseleeten
Ingen som har noe peiling på dette?

Har sendt mail til speedoptions men har ikke fått svar enda..

edit: typo

Posted: 30 Mar 2007 13:40
by Tore^NSR
Har du målt at apparatet får spenning? Er en sikring gåen?

Posted: 30 Mar 2007 14:20
by Lasseleeten
Tore^NSR wrote:Har du målt at apparatet får spenning? Er en sikring gåen?
Har målt batteriet til 12v. Hvilken sikring sikter du til?

Kobler den rett på batteriet.

Posted: 30 Mar 2007 14:21
by Tore^NSR
Kansje sikringen i power testeren er gåen, hvis den i heletatt har en da

Posted: 30 Mar 2007 14:37
by Lasseleeten
Ser ikke ut som den har noen sikring nei..

Posted: 30 Mar 2007 21:29
by Lasseleeten
Fikk svar fra speedoptions nå.
Heisann,
Prøv å koble slik:

Dette pleier funke for de fleste, er notater fra testmontering:
"minusledningen fra kosoen til minus på tenninga og den funka glatt...ikke
noe problem med jordinga..men tror fleste sykler ikke skal bruke den røde
sukkerbiten,aerox f.eks så tar man bare svart på svart og borrer et hull ved
hornet og pusser litt så man får fin jording.."
Saken er jo at det ikke er noe minusledning fra kosoen, og heller ingen svart ledning.

En rød som det står skal til + på batteriet.
Og en hvit som skal til jord.
Så det hjalp ikke så mye..

Posted: 03 Apr 2007 00:18
by Takkie
PRøv med pluss på pluss og jording på minus på batteriet.. Så får du direkte kobling..

Funker dette.. Så kobler du plussledningen din til tenningslåsen din, slik at den aktiveres når du skrur på tenninga..

Dette funka hvertfall for meg..

Posted: 03 Apr 2007 00:23
by Lasseleeten
Takkie wrote:PRøv med pluss på pluss og jording på minus på batteriet.. Så får du direkte kobling..

Funker dette.. Så kobler du plussledningen din til tenningslåsen din, slik at den aktiveres når du skrur på tenninga..

Dette funka hvertfall for meg..
Okey. Får teste det imorgen. Men da er den jo ikke jorda =p Og det sto jo klart i manualen ^^

Posted: 03 Apr 2007 00:40
by Takkie
Minus på batteriet er jo jording det å..
Men prøv deg fram :)

Posted: 07 Apr 2007 14:24
by Lasseleeten
Hehe, har fått det til nå. Jorda i ramma og + på et av dashbord lysa..

Men jeg får det ikke til å vise riktig fart.

Jeg har stilt inn på 6 magneter og omkretsen på hjulet til 1800mm (hjulet er 1,8 meter i omkrets)

Men når jeg følger trafikken i 70 sona så står det 56-57 på speedoet

Noen som vet hva det kan være? :D

Posted: 09 Apr 2007 02:58
by Babelfisken
Lasseleeten wrote:Hehe, har fått det til nå. Jorda i ramma og + på et av dashbord lysa..

Men jeg får det ikke til å vise riktig fart.

Jeg har stilt inn på 6 magneter og omkretsen på hjulet til 1800mm (hjulet er 1,8 meter i omkrets)

Men når jeg følger trafikken i 70 sona så står det 56-57 på speedoet

Noen som vet hva det kan være? :D
Kan være det er helt rett, litt langsom trafikk og null feilvisning kan fort gi et slikt resultat. Skal du teste fartsmålingen bruk en GPS eller avstandsmerkene langs veien. Det står små svstandsmerker med 1 km mellomrom på de fleste veier (tror jeg) og disse er det mange som har brukt til å måle nøyaktig hastighet med. fart = tid x strekning.