Motorproblem, AM6.

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Motorproblem, AM6.

Post by Wright »

hei

har en am6 motor i furia, kjøpte motoren brukt, siden veiva på den andre er kilt, pga gadd ikke dele, har heller ikke nok kunnskap om d...

men så setter jeg i denne brukte motoren da, sviver greit den, nyborra syl og stempel så lar den stå vel en times tid på tomgang og putre for seg selv, så kjører jeg litt fram og tilbake i gata, 2-3 ganger (ikke skilt på den så minimal kjøring) så lar jeg den stå i vel 1 mnd tid, alt fungerte jo greit der... men så...

tar den ut igjen fra kjelleren etter en mnd (har i mellomtiden vært nede en gang i uka eller noe sånt og starta d og latt d stå å svive litt da, men ingen kjøring) for skulle sette den helt sammen, deksler osv, for å få solgt den, pga har en annen jeg bruker til vanlig, så tar den ned i gata, ar den stå å bli god å varm noen minutter mens jeg setter på dekslene og d i mellomtiden, så setter jeg meg på og skal kjøre , fungerer greit, helt til jeg kommer opp i 30 og gir mer gass (den er helt orginal) så får den bare mer turtall men ikke fart, så lukter d litt svidd, skrur den av, var vel clutchen d tenkte jeg, skrudde opp og d stemte godt d, + et plastdrev som går fra clutchen og videre opp til veiva tror jeg der var halvparten av taggene nedslipt, tok disse delene fra den andre motoren da. setter d sammen og skal starte på nytt, men da vil ikke veiva gå rundt. trør jeg på kicken så sjer 0 niks, setter jeg den i gir og skal renne i gang så hopper kicken bort et hakk og så slår seg tilbake. girkassa virker ok, så etter mitt hode (som ikke har mye peiling) er d et eller annet overføringsdrev fra kassa til veiva som er gått?

evnt noen i egersundsområdet eller skal innom så ville tatt en kikk på d? mot betaling såklart om d blir fiksa :) tar ikke sjansen på å dele motoren uten backup :roll:

Wright
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ai ai ai ai :oops: :oops: :oops: var innom forhandler av motorhispania i dag, måtte løsne en bolt på toppen av motoren for at kicken kunne falle på plass og helt inn i sporet for så å skru den igjen igjen :oops:

jaja får komme meg ned å gjøre d da, så håpe d er godt da :D
Post Reply