Egen erfaring av mopeder

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Egen erfaring av mopeder

Post by Kriz »

Her kan du poste erfaring av sykler du har eller har prøvd.. gjerne ta med bilde og tekniske spesifikasjoner :P

får vel begyne jeg da :p

MotoHispania Furia

Sittestilling er god til å være offroader (jeg er 1.80-1.85). Den er mye bedre enn det rykte tilsier, har ikke hatt noen motorproblemer med min, er uplombert og går godt, kunne dratt litt bedre fra bunn synes jeg.

Teknisk spesifikasjon:
Motor: Minarelli 2-takt
Cylindervolum 49.7ccm
40.3x39mm
Kompresjon: 1:10.5
Effekt: 2.3 hk
Forgasser: Dell'Orto SHA 14-12
Kjølesystem: Vann avkjølt
Start: kick
Gir: 6
El system: Generator 12v 85w
Bensintank: 6 liter
Oljetank: 1 1/2 liter
Dekk frem: 2.50x21
Dekk bak: 100/80x18
Bremser foran: 220mm skive
Bremser Bak: 180mm skive
Felg fram: 21", sm 17"
Felg bak: 18", sm 17"
Fjæring framme: Showa opp-ned demper
Fjæring bak: Monoshock
Høyde: 880mm
Vekt: 85kg

her er bilde av en furia Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Flyttet den hit. Er en grunn til at vi har delt opp forumet, så vi ikke skal blande alt.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Mente jeg skrev sykler i emnetitlen... hadde det ikke vært greit å hatt alle samlet så vi alle kan se hva andre har og hva de mener om dem..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er en grunn til at vi har forum kategorier og da velger jeg å bruke de slik de er ment for. Det blir likt for alle så dette er ingen forskjellsbehandling. Uansett så burde vi vel bruke MC delen, moped & scooter, ATV osv osv delene mer til det de er ment for. Generelt er for alt annet :)
rieju SMX
Posts: 13
Joined: 14 Jun 2005 23:24
Location: samnanger

Post by rieju SMX »

vist ikkje du har hatt problemer med din er du heldig.... viven og lagerne som blir brukt i furia er dårlige!

eg har selv ein rieju smx, ( eg har forsterka veiv og lager) til og med orginalt er smx veiv og lager betre..... eg har hatt AM6 og ALLLLDRIII igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La0
Posts: 43
Joined: 08 May 2005 13:04
Location: Oslo / Lillestrøm
Contact:

Post by La0 »

Ork blå er du grei.. :?
Men da har nok den furian vært rimelig rævkjørt.. Er ikke mye dårligere enn alle andre am6, bare det at de fleste furiaer er rævkjørt..

Edit: Oi, nå begynner jeg å diskutere igjen... dumme meg :roll: Da stopper vi her tror jeg.

Kriz: Ser at du har Showa opp-ned demper.. Synes du burde føye til hvilken årsmodell det er :D Må være tidligere enn 03 da ihvertfall.
User avatar
mafia on 50cc
Posts: 37
Joined: 02 May 2005 23:43
Location: sandefjord

Post by mafia on 50cc »

rieju SMX wrote:vist ikkje du har hatt problemer med din er du heldig.... viven og lagerne som blir brukt i furia er dårlige!

eg har selv ein rieju smx, ( eg har forsterka veiv og lager) til og med orginalt er smx veiv og lager betre..... eg har hatt AM6 og ALLLLDRIII igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


er samme motor og veiv i smx`n din som i furia da ...... så utrolig mange folk som sier at furia motoren er så sykt dårlig og rs50 har så sykt bra motor og rs2 har enda bedre ........

rieju,aprilia,mh,peugeot,yamaha....... har samme motor på alle de nye girmoppene


am6 veiva er heller ikke så dårlig , det er veivlagerene som suger
Nå : racing mopp
Før :chopper mopp
Før :scooter
Post Reply