Page 1 of 2
suzuki dr 125
Posted: 03 Apr 2007 18:39
by gryn_cr80
passer suzuki dr 350 motor i ramma på dr 125? meser og ha lest det på ett eller annet forum en gang.. stemmer dette? ultimate sm prosjekt

Posted: 03 Apr 2007 20:18
by Eike_Oak
Nei.
Posted: 03 Apr 2007 20:24
by Olav'en
Ja
Posted: 03 Apr 2007 20:25
by Tore^NSR
Kansje...

Posted: 03 Apr 2007 20:27
by Eike_Oak
Crossere er ganske sær når det kommer til å bytte til motor med større kubikk.
Det er liksom forskjellige "klasser", 125 og 350 er helt forskjellige klasser, derfor kan de ikke blandes.
Posted: 04 Apr 2007 00:24
by Olav'en
Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
Posted: 04 Apr 2007 10:41
by Eike_Oak
Ser ut som at du har mer peiling enn meg på dette området
Litt merkelig at DR bryter normen, da.
Posted: 04 Apr 2007 11:09
by gryn_cr80
Smalababb wrote:Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
så da er det mulig å bytte?

har du hørt om noen som har gjordt det før? hvordan er bremsene på dr 125 orginalt? bra eller dårlig?
Posted: 04 Apr 2007 13:03
by Olav'en
gryn_cr80 wrote:Smalababb wrote:Ramma er lik.
Er ikkje samme svingarm, då det er trommelbremser på 125ccm og skivebremser på 350
så da er det mulig å bytte?

har du hørt om noen som har gjordt det før? hvordan er bremsene på dr 125 orginalt? bra eller dårlig?
Eg hadde planer om å gjere dette sjølv, men blei ikkje til. Vill hvertfall ikkje anbefale å gå for noke større en 250.
Bremsene stopper den motoren som står i greit,
når dei er i god stand!
Er jo 1 stempla caliper framme, og ikkje den heilt enorme skjeva. Bake er det trommebremser som i og for seg fungerer greit. Men ville nok ha utbedra bremsene litt ja.
Posted: 04 Apr 2007 17:55
by Pollti
350 Cagiva motor passer rett i Mito ramma vet jeg. Og Ape 50,der er det mulig å bruke Honda 600 motor

men 125 motoren gjør den sprek nok.

Posted: 05 Apr 2007 18:22
by gryn_cr80
ja ska en så stor motor i ramma så må bremser følge etter.. hadde vært rått med supermotard.. svenske motospeed leverer 441 stempel kit og kn luft filter og dyno jet kit til 350 motoren..

Posted: 06 Apr 2007 01:19
by Eike_Oak
Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.
Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
Posted: 06 Apr 2007 01:30
by Olav'en
Eike_Oak wrote:Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.
Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
Bremsene på dr125 er IKKJE spessielt overdimensjonerte.
mvh
Flittig bremsebrukar på sin eigen DR125
Posted: 07 Apr 2007 00:22
by Eike_Oak
Smalababb wrote:Eike_Oak wrote:Trenger ikke dimensjonere bremser etter motorkraft.
Bremser må dimensjoneres etter bruk, vekt og toppfart.
Skal gå greit med originale bremser med en 350 motor, så lenge du ikke enten gir full gass eller full brems (som originalbremsene skal være i stand til å tåle med originalmotor)
Bremsene på dr125 er IKKJE spessielt overdimensjonerte.
mvh
Flittig bremsebrukar på sin eigen DR125
Kjører du de varm merker du det, da roer man ned.
Problemet med en 350 motor ville vært at det skjedde langt oftere og man måtte roet ned så ofte at det ble irriterende.
Posted: 07 Apr 2007 00:25
by gryn_cr80
men skal ein sette i 350 motor så bør en bare få 17" felger fra en racing sykkel med bremser e.l så har du en supermotard som funker fint.. men da blir demperene problem.. hvordan er disse orginalt på dr 125?