Ser at mange av dere andre har laget blog, så jeg får skrive litt jeg også.
Jeg er en 28 år gammel glagutt som nå er bosatt i Trondheim.
Egentlig er jeg fra ei lita bygd som heter Korgen (det ligger ca midt mellom Mo i Rana og Mosjøen), men p.g.a. skolegang (og ei jente) flyttet jeg til Trøndelag. Vi bor nå ilag i ei lita leilighet på Moholt. Er nå hjemme i Korgen på påskeferie. Det er et forferdelig vær så det eneste fornuftige jeg kan gjøre er å sitte foran dataen

Motorsykkelinteressen fikk jeg for ikke veldig mange år siden. Ganske seint i forhold til det jeg ser hos de fleste andre. Tror jeg var ca 20 da jeg ble bitt av basillen. En kompis av meg spurte om han fikk sette sykkelen fra seg hos oss, og sa at jeg måtte bare prøve den om jeg ville. Det var en Honda Hawk 650. Denne er nesten identisk med Revere, bare at Hawk'en har kjededrift. Jeg hadde jo kjørt mye moped, men det hadde ikke gitt noe mersmak. Så jeg tenkte jeg fikk ta meg en liten tur bare for å ha gjort det. Jeg tør påstå at idet jeg vridde om startnøkkelen var jeg hekta.
Da jeg nærmet meg 25 hadde jeg ventet lenge nok på lappen, så jeg tok kontakt med en kompis som er trafikklærer. Gjennom han fikk jeg nummeret til en annen fyr som kunne lære meg kunsten å styre to hjul og stor motor. Kunne ta dette i Sandnessjøen, og jeg ble forespeilet ca 14-dager med kjøring. Vi tok dette veldig intensivt og etter 4 dager med hard kjøring var jeg klar for førerprøven. Siste dag med kjøring spurte jeg læreren om oppkjøringsdato og han sa jeg måtte vente ei uke. Jeg maste iherdig om å få det dagen etterpå da jeg hadde 25årsdag. Samme kveld ringte læreren og sa at han hadde fiksa det. Så den dagen jeg ble 25 kommer jeg aldri å glemme.
Herifra gikk det nesten et år før jeg fikk meg egen sykkel. Valgets kvaler stod mellom en Kawasaki ZX7 Ninja 94-modell og en Suzuki Marauder 800 97modell. Kawaen er samme som ZX7R, men den er import fra statene. Og uten R så blir forsikringen desto billigere. Tror premiene på de to syklene var ganske identiske. Valget falt på Marauder'n ene og alene fordi jeg ikke ville kjøre meg ihjel, miste lappen, brekke bein, you name it. Til tider har jeg angret på denne avgjørelsen da jeg personlig synes Maraudern ikke er noe underholdende å kjøre. Den er etter min mening motorsykkelens svar på Toyota Corolla. God, men huff så kjedelig.

Siden jeg mener en sånn hobby skal gi deg noe, fant vi ut at noe måtte gjøres. Har sett på mc-annonser hele vinteren men vi tenkte at nå har vi råd til å kjøpe oss noe nytt. Bare for en gangs skyld skulle vi ta oss råd til å kjøpe noe som ingen hadde blodkjørt før oss (ikke det av vi kommer til å blodkjøre det da...) Så nå går vi rundt og venter på en lekker liten Ducati Monster S2R. Vet egentlig ikke hvem som gleder seg mest av oss (var dama som først ville ha en rød Ducati), arti blir det uansett. Regner med at vi får den om ca fjortendager. Resten gjenstår å se...

Mvh
Tore