Tips til ny jakke, helst dainese.

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Tips til ny jakke, helst dainese.

Post by Lasseleeten »

Heisann! :lol:

Bestilte ryggskinne til dainese jakka mi for noen dager siden.
Men når jeg skulle prøve den på igjen etter vinteren var den visst litt kort på armene :P

Så da må jeg skaffe meg ny :D Og siden jeg allerede har bestilt dainese ryggskinne så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe en ny dainese jakke så jeg får brukt den =P

Skal ha tekstil jakke, må være vanntett kan bruke maks 4000 kr.

Kan jo kjøpe et annet merke også, så får jeg heller sette ryggskinna i den gamle jakka hvis noen skal sitte på :)
Lasseleeten
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Noen som har prøvd dainese TSU jakka? Den så jo grei ut, og ryggskinna passer i den.. http://www.yamahamc.com/dainese1/visVar ... argeValg=0
[img]http://www.yamahamc.com/bilder/shop/GTSUNAMI(3).jpg[/img]
Chri04

Re: Tips til ny jakke, helst dainese.

Post by Chri04 »

Lasseleeten wrote:Heisann! :lol:

Bestilte ryggskinne til dainese jakka mi for noen dager siden.
Men når jeg skulle prøve den på igjen etter vinteren var den visst litt kort på armene :P

Så da må jeg skaffe meg ny :D Og siden jeg allerede har bestilt dainese ryggskinne så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe en ny dainese jakke så jeg får brukt den =P

Skal ha tekstil jakke, må være vanntett kan bruke maks 4000 kr.

Kan jo kjøpe et annet merke også, så får jeg heller sette ryggskinna i den gamle jakka hvis noen skal sitte på :)
Lasseleeten
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

aha, ikke akkurat det svaret jeg var ute etter :o
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Hei :)
Den jakka der var jo tøff den da ;)

Har egentlig ikke mer å tilføye :P
FZ1
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE

Post by FZ1 »

Lasseleeten wrote:Noen som har prøvd dainese TSU jakka? Den så jo grei ut, og ryggskinna passer i den..
Kjøpte denne jakka (samme farge) fra Yamaha Vinterbro under Autofilmessa. Fikk den til en bra pris, men husker ikke akkurat hva jeg betalte.

Har prøvd den noen turer nå og har ingen klager. Kunne kanskje vært glidelås for tilkobling til bukse, men hadde en dainese tekstilbukse fra før av som heller ikke har glidelås. Så hadde ikke hjulpet meg mye. Skulder-puten kommer lett ut av stilling når en skal ta jakken på, men tror det er mest en vanesak (teknikk) å unngå dette.

Behagelig og grei å ha på. Fikk fora hansker greit under jakka uten for mye fomling. Enkel justering med borrelås på begge sider av halsen, fikk høyhalset genser, høy fleece-jakke, hals og balaclava under så romslig om nødvendig. Og bra med lommer. Noen av lommene er 100% vanntette, men har ikke kjørt i regn enda.

Har også Dainese skinnjakke og løs ryggskinne. Som du sier så skal ryggskinna passe, men har ikke testet dette. Litt usikker på om jeg skal tilbake til vanlig ryggskinne da den løse ikke dekker nedre del av ryggen, men veldig enkelt og behagelig å ha den i jakka. Ekspertene anbefaler lang ryggskinne, tror bla det som har med potens å gjøre ligger nederst i ryggen :shock:
Lasseleeten
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Ja men det høres bra ut :D

Har ikke bukse med glidelås jeg heller så det er ikke så farlig..

Kjøper jeg meg lang ryggskinne isteden så tror jeg ikke den blir så mye brukt ihvertfall ikke på korte turer som til og fra butikken, vet det er dumt men sånn er det bare med meg ihvertfall =P Da har jeg heller en kort ryggskinne i jakka.. :)

Nå var det bare de pengene da :wink:
FZ1
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE

Post by FZ1 »

Skjønner hva du mener. Kjørte fjorårssesongen med bare ryggskinne i jakka. Veldig greit når en tar pauser, slipper å ta den av og på. Og når en er i varmere strøk er det klart luftigere.

Men plager meg at nederste del av ryggen ikke er beskyttet. Har derfor også vurdert å bruke denne SAMMEN med den løse i jakka:
Image
Da burde den ta hånd om nedre del. Og mindre styr enn en full ryggskinne.

Tror ikke du får tak i den i Norge, men har et par utenlandske nettsider om du er interessert.
Post Reply