Fjernstyrt bensinbil

For alt som ikke er MC relatert.
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Fjernstyrt bensinbil

Post by Matape »

Selger min Kyosho fjernstyrte bensinbil.

Den kjører på metanolbasert bensin og gjør 100 km/t på flatmark(riktignok i medvind), og alt elektrisk, slik som servoer og reciever funker.
Det er bare en liten feil med den og det er at startsnora ikke går inn, men det tror jeg bare har med smøring å gjøre(jeg satte den på uten å smøre olje på den).

Rent teknisk en veldig god bil. Kun hatt startproblemer en gang, og da var det kaldt.

Det følger med:
- gløder
- 2 karoserier
- nesten en halv liter bensin(koster 100kr litern)
- fjernkontroll med 1km rekkevidde
- støvbeskyttelse til reciever

Jeg vil ha 1000kr for hele pakka.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

sett inn bilde a.. kan være intresant..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

Fjernkontrol:

Image

Karoseri:

Image

Bil:

Image

Det er ikke bra bilder men det er da noe.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

hmm..er denne 4x4 ?? jeg vil ha en med bakhjulstrekk... har 4x4 bil..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

må ikke du skryte opp den bilen så veldig da! dette er jo en gammel Kyosho Pure Ten og vis du er heldig så gjør den 45 km/h. og en rekkevidde på 1km? 100m er vel mere riktig, er kansje og ta i det og. synes du bør få beina ned på jorda! eneste du oppnår med det skryte, er en veldig missfornøyd kjøper. så nestegang du selger noe så anbefaller jeg deg og ikke overdrive så utrolig mye, altid noen som kan en del om det du selger vettu. men 1000kr kan det vel hende du klarer og få igen for den
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
User avatar
Rotekroken
Posts: 18
Joined: 10 Apr 2007 17:29
Location: Hurum
Contact:

Post by Rotekroken »

stiann wrote:må ikke du skryte opp den bilen så veldig da! dette er jo en gammel Kyosho Pure Ten og vis du er heldig så gjør den 45 km/h. og en rekkevidde på 1km? 100m er vel mere riktig, er kansje og ta i det og. synes du bør få beina ned på jorda! eneste du oppnår med det skryte, er en veldig missfornøyd kjøper. så nestegang du selger noe så anbefaller jeg deg og ikke overdrive så utrolig mye, altid noen som kan en del om det du selger vettu. men 1000kr kan det vel hende du klarer og få igen for den
Vil bare få skyte inn her at vi har faktisk hatt slike biler som har gjort 60 km/h med litt modifikasjoner, men 100 km/h kan du bare glemme, til det er den for lett, var ille nok å klare å holde de på veien i 60 km/h..

100 meter rekkevidde kommer an på flere faktorer, men original sender/mottager rekker ikke stort lenger, men det finnes utstyr å få kjøpt for at de skal ha vesentlig lenger rekkevidde..

Om kjøper ikke får til det som selger påstår, så har han mulighet til å heve kjøpet selv av private, så om kjøper står på sine krav så er det selger som sitter igjen med svarteper..

Og det er ikke alt av dine påstander som er riktige heller, så jeg syns at også du skal trå litt mer varsomt i fremtiden, du kommer lenger med en hyggelig tone og spørrende påstander, enn å bare rase frem å påstå noe :wink:

Og en slik bil er verdt 1000+ om det ikke er noe mer galt med den og det meste funker som selger påstår, startsnor er jo forbruksvare på slike biler..
1/10 scala er for de som ønsker å starte med RC, men som regel tar det ikke lange tiden før 1/8 scala frister..
For de som har hatt noen 1/10 og 1/8, så er det bare 1/6 og 1/5 som gjelder 8)
Altså vekk fra nitro-basert og over på 95 oktan bensin, billigere moro skal du lete lenge etter :wink:
PS: beklager OT men man blir litt lett revet med..
User avatar
Rotekroken
Posts: 18
Joined: 10 Apr 2007 17:29
Location: Hurum
Contact:

Post by Rotekroken »

RH racing wrote:hmm..er denne 4x4 ?? jeg vil ha en med bakhjulstrekk... har 4x4 bil..
Hva slags 4x4 har du.?
Som regel så kan man fjerne deler slik at du kan velge FWR eller RWD i tillegg til 4x4, hvis ikke så kan man modifisere med litt silicon..
Men vil skyte inn at pga vektbalanse og andre faktorer på 4x4 så er det ikke like bra resultat som ren RWD, men personlig så er det 4x4 på 1/8 som er mest morsomt.. Helt til du får smaken på 1/6 og 1/5 scala 8)
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

jeg skrev jo at 1000kr kunne det hende han fikk igjen for den, var ikke noe galt med prisen. bare måten han skrøt opp bilen sin på, blir bare problemer av det når du gir sånne forhåpninger til en kjøper. og hva mener du med at ikke mine påstander ikke stemmer? mener du en sånn bil gjør mere en 45 km/h når den er standar? du ser og at han har am radio? dine påstander er jo også ganske feil når du mener en 1\10 bil er for lett til og gjøre 100km/h. og at fg er billig morro, stemmer vel ikke helt det heller. hatt flere fg`r og da må man jo kjøpe deler nesten etter hver gang man kjører, ryker noe heletiden.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

stiann wrote:må ikke du skryte opp den bilen så veldig da! dette er jo en gammel Kyosho Pure Ten og vis du er heldig så gjør den 45 km/h. og en rekkevidde på 1km? 100m er vel mere riktig, er kansje og ta i det og. synes du bør få beina ned på jorda! eneste du oppnår med det skryte, er en veldig missfornøyd kjøper. så nestegang du selger noe så anbefaller jeg deg og ikke overdrive så utrolig mye, altid noen som kan en del om det du selger vettu. men 1000kr kan det vel hende du klarer og få igen for den
Det er en kopi av Opel Team Zakspeed, husker ikke årstall.
Og den gjør faktisk ca 100 km/t. Dette har jeg fått konstantert av folk som jobber med slike biler, og den drar lett fra de som kjører i 60 sona på veien.

Du burde få alle fakta før du uttaler deg om dette, jeg vet faktisk hva jeg har.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

Matape wrote:
stiann wrote:må ikke du skryte opp den bilen så veldig da! dette er jo en gammel Kyosho Pure Ten og vis du er heldig så gjør den 45 km/h. og en rekkevidde på 1km? 100m er vel mere riktig, er kansje og ta i det og. synes du bør få beina ned på jorda! eneste du oppnår med det skryte, er en veldig missfornøyd kjøper. så nestegang du selger noe så anbefaller jeg deg og ikke overdrive så utrolig mye, altid noen som kan en del om det du selger vettu. men 1000kr kan det vel hende du klarer og få igen for den
Det er en kopi av Opel Team Zakspeed, husker ikke årstall.
Og den gjør faktisk ca 100 km/t. Dette har jeg fått konstantert av folk som jobber med slike biler, og den drar lett fra de som kjører i 60 sona på veien.

Du burde få alle fakta før du uttaler deg om dette, jeg vet faktisk hva jeg har.
har drevet med rc i 15 år så vet faktisk litt vil jeg tro, har og hatt et par helt like biler som du selger. at din heter Opel Team Zakspeed har med karoseriet og gjøre, selve bilen er en pure ten av den tidlige utgaven. men vis vi sier din gjør 100 km\h da. kan du fortelle meg hva slags motor du har satt inn? hva slags pipe? du bør og ha moddet inn en girkasse. hva slags? og hvordan har du klart og få senderen din til og sende signaler en hel km?
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

Bilen er slik som når jeg fikk den, eneste jeg har kjøpt er støvbeskyttelse til reciever.

Motoren er en GS11X som kjøres på 25% nitro bensin og yter 2,3 hk og bilen har utveksling som lar den gå i ca. 100 km/t.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Den første kyosho elbilen min var oppgit til å gå i 90km/t.
Målte toppfarten på flystripa med laser, nommen den tussla jo i 34km/t jo!
Du skal ikkje høyre på allt du blir fortalt og leser veit du :wink:
stiann
Posts: 122
Joined: 18 Sep 2005 21:48
Location: hamar

Post by stiann »

Matape wrote:Bilen er slik som når jeg fikk den, eneste jeg har kjøpt er støvbeskyttelse til reciever.

Motoren er en GS11X som kjøres på 25% nitro bensin og yter 2,3 hk og bilen har utveksling som lar den gå i ca. 100 km/t.
må bare spørre hvor du henter de tallene fra jeg? en gs11x er en 11 motor på ca 1,7 ccm og yter cirka 0,5 hk.
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

jeg hadde en 21 motor på min hyper 7.. 2,5hk va det :twisted:
gikk godt gjorde den å, brukte 25% nitro med trinity bensin :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
User avatar
Matape
Posts: 276
Joined: 04 Jan 2007 17:39
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)
Location: Nesodden, liten halvøy sør for Oslo

Post by Matape »

stiann wrote:
Matape wrote:Bilen er slik som når jeg fikk den, eneste jeg har kjøpt er støvbeskyttelse til reciever.

Motoren er en GS11X som kjøres på 25% nitro bensin og yter 2,3 hk og bilen har utveksling som lar den gå i ca. 100 km/t.
må bare spørre hvor du henter de tallene fra jeg? en gs11x er en 11 motor på ca 1,7 ccm og yter cirka 0,5 hk.
Beklager 2 tallet, det var min feil.

Mente 1,3 hk, motoren har blitt testet av en jeg kjenner og han sa den hadde 1,3 hk.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
Post Reply