Liker å øre på musikk i farten ,men har ennå ikke funnet øreplugger som enten detter ut eller som stenger all annen lyd ute.
Hvis det er noen som har erfaring med øreplugger/propper som funker,er jeg takknemlig for svar

Den var smart ,må prøves.Smalababb wrote:I hjelmen min er det to små rom på kvar side rett ved øyre, der har eg plassert øyrepluggene mine. Då demper dei ikkje lyden ute på samme måte som dei gjere om du har dei i øyrene, men er fortsatt godt nok til å høyre musikken.
Det er eit skille mellom putene inni hjelmen, der har eg lagt ledningen. Har og lagt ledningen til pluggen på motsatt side mellom hjelmkanten og putene bak nakken, so er berre 1 ledning ned frå hjelmen.
Veit ikkje om det er sånn hjå deg, men her er hvertfall eit par bilder av korleis eg har gjort det.![]()
Gjør de det? Folk hører som oftest andre lyder bedre når lyden til øret dempes, da det uansett er overdøvende vindstøy som er hovedproblemet.f2dog wrote:Den var smart ,må prøves.Smalababb wrote:I hjelmen min er det to små rom på kvar side rett ved øyre, der har eg plassert øyrepluggene mine. Då demper dei ikkje lyden ute på samme måte som dei gjere om du har dei i øyrene, men er fortsatt godt nok til å høyre musikken.
Det er eit skille mellom putene inni hjelmen, der har eg lagt ledningen. Har og lagt ledningen til pluggen på motsatt side mellom hjelmkanten og putene bak nakken, so er berre 1 ledning ned frå hjelmen.
Veit ikkje om det er sånn hjå deg, men her er hvertfall eit par bilder av korleis eg har gjort det.![]()
![]()
Har testet pluggene som fulgte med min SEw900 ,men synes de stopper for mye av vanlig lyd (Biler,sirener etc..)
Det er helt konge å kjøre med formstøpte øreplugger med eller uten musikk på. Merker ikke at pluggene er der, og adios til alt som heter vindstøy og til tider høy lyd fra karbonpotten.speedy gonzales 2 wrote:Men hvordan er det å kjøre sykkel og ikkje høre alt rundt deg da?
Kjører jo med musikk i bilen men du har litt bedre oversikt om hva som skjer og du er jo litt tryggere i en bil.
Er det en vanesak eller faller det helt naturlig?
Det er nok en vanesak men har man først blitt vannt til det går man aldri tilbake. Der heller ikke slik at man ikke hører noen ting. Det blir vel omtrent som å sitte i bil med lavt støynivå. Altså same same. Forøvrig må jeg lure, når du sier bil, mener du lastebil? Man har da ikke bedre oversikt i en bil? Kanskje bedre speil en på en typsik R sykkel men det er da også alt. Ellers har man stolper, lave seter, pasasjerer og annet herk som ødelegger for overikten.speedy gonzales 2 wrote:Men hvordan er det å kjøre sykkel og ikkje høre alt rundt deg da?
Kjører jo med musikk i bilen men du har litt bedre oversikt om hva som skjer og du er jo litt tryggere i en bil.
Er det en vanesak eller faller det helt naturlig?