Fortolling?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Racing
Posts: 18
Joined: 18 Apr 2007 21:34

Fortolling?

Post by Racing »

Hei

Bestilte meg Berik skinndress og Oxtar sko fra fc-moto(tyskland) litt før påska. Etter å ha sett at en del anbefalte det her. Fikk pakken på døra idag, å er fornøyd med dress og sko. Alt passer slik det skal, og regner med at jeg sparte en del penger på den handelen. :D
Men det jeg lurer på er om det kommer noe toll på dette? For på pakken stod det noe om fortolling.Takker for svar
Suzuki GSXR600 2004
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Gleden kommer først, så kommer :lol: Seriøst så skjønner jeg meg aldri på post og slikt. Har bestilt mange mange ganger fra utlandet, og har mange forskjellige leveringer. De fleste gangene får jeg en slipp i kassa hvor det står at jeg må hente en pakke på nærmeste postkontor, og noen ganger får jeg i ettertid giro med fortolling i kassa. Så betaler jeg der. Andre ganger kommer en kar på døra, og de tre siste gangene får jeg et brev i kassa hvor det står om fortolling, og at jeg enten kan gjøre det selv, eller la posten gjøre det. Da drar jeg til Alnabru og betaler tull og moms der. Hvorfor det skjer slik noen ganger aner jeg ikke. Hvorfor kan de ikke bare gjøre som vanlig å sende til postkontoret mitt, og med giro eller et eller annet. Slappe folk :P
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Post by Den Røde Fare »

Var det Posten som kom med pakken? De pleier ikke å levere dem ut uten at man evt betaler der og da dersom det er momskrav o.l på den.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Trodde ikkje pakken kom til deg før eventuellt toll var betalt eg :roll:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
stian
Posts: 290
Joined: 15 Nov 2005 00:54
Location: Trondheim
Contact:

Post by stian »

Bestilte du fra FC Moto var det sikkert USPS som kom med pakken, du får et brev i posten ca 1 uke etter pakken kom hvor det står hvor mye du skal betale til hvor.. 25% av totale verdien. :)
User avatar
Racing
Posts: 18
Joined: 18 Apr 2007 21:34

Post by Racing »

Var Ups som kom med den ja.. Ok, får vel regninga snart da.. Men ble forsatt mye billigere enn å kjøpe det i Norge da.. Så skal vel ikke klage.. Raske var dem også.
Suzuki GSXR600 2004
User avatar
Claus
Posts: 28
Joined: 27 May 2005 01:51
Location: Sortland
Contact:

Post by Claus »

Har akkurat bestillt Berik-dress fra FC-moto jeg og. 8)
Hvordan betalte du? Trodde det skulle være mulig å betale med VISA...
Kommer det i oppkrav da?

Hvordan er Berik i størrelsen forresten? Har ikke prøvd Berik før, men er ca 176-177 høy og lettvekter. Bestilte størrelse 50 da...

Edit: Ringte akkurat en moro tysker til meg og ville ha VISA-nr mitt, så da er i hvertfall den saken grei. :)
CBR600RR

Vesterålen MC-klubb
User avatar
Racing
Posts: 18
Joined: 18 Apr 2007 21:34

Post by Racing »

OK, FC-motor ringer deg ja..Slik du skriver, så det er ikke noe problem.. Jeg bestilte størrelse 54, er 184 og ca 90 kg.. Den passer meg fint, jeg var lur å prøvde den på butikk først da.
Suzuki GSXR600 2004
Post Reply