Maxxis dekk

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Maxxis dekk

Post by Mantis »

Legger det inn her fordi det er mer aktivitet og mer seriøsitet her inne :)

- Er det noen som har erfaring med "maxxis" dekk?
Jeg skal bestille meg et 150/70 -17 dekk, der står 130/70 - 17 orginalt.
Mulig det blir litt stort, kansje jeg går for 140 istede.

Maxxis var det billigste de hadde i den dimmensjonen på motorsykkeldekk.com , jeg vet ikke helt om jeg har rå til et Pirelli Diablo dekk til 1500,- kr, ikke trenger jeg det heller. :wink:

Det tåler i alle fall hastigheter over 140 km/t.

Edit:
Legger det et bilde av siden.
Image
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Fidel
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Maxxis er storleverandør til ATV-produsentene. Jeg har ingen erfaring med Maxxis på 2-hjulinger, men på ATV'n jeg hadde, var de utmerkede. Min erfaring er at ved normal kjøring med MC'n duger det meste. Jeg ville prøvd dem.
Svennis
MC: 2007 Harley Davidson VRSCDX Night Rod Special. Kess tech effektannlegg, ellers ganske original (Ennå:-))
2015 Street Glide Special

dekk

Post by Svennis »

Tror nok ikke du merker forskjell på en så liten sykkel, det er ikke store kreftene som skal ned i bakken.

Men ville ikke gått over original størrelse på dekket, det kan føre til dårligere kjøreegenskaper på sykkelen.

Felgen på sykkelen er tilpasset et 130 dekk, dersom du setter på et 150 dekk, så vil det bli ustabilt og kan bli ødelagt. Dessuten vil sykkelen bli dårligere i svinger.
No pain, no gain... Mind over body!!

Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
Moe
MC: Yamaha Sr 125 (1997) og Honda Rebel 125 (1998)

Post by Moe »

+ at dekkene blir tyngre, og du taper ytterligere effekt og toppfart på sykkelen som jo bare er (moped?)
E23 745i Turbo-prosjekt på gang :wink:

E23 Forum
745ti prosjektet mitt: Link dit
1000blade

Re: Maxxis dekk

Post by 1000blade »

kjøpte maxxis til en gsxr 1100 jeg hadde,måtte sende tilbake pga urunde dekk,gikk ikke å avbalansere..dårlige greier
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Jeg har merket meg at Johs Bjerke i Oslo har MC-dekk. kikket litt på nettbutikken deres, og det så ut om de har et greit utvalg. Og levelige priser.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Atle ZX9R
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )

Post by Atle ZX9R »

Har køyrt på Maxxis Sportmaxx (trur det heitte det) på ZX9R denne sesongen fordi eg fekk ein god pris på dei. Har ikkje merka noke spesielt negativt kontra dei andre dekka eg har hatt på min sykkel, men så køyrer ikkje eg med kneskrap i svingane heller..... Har kun sluppe ein gong og då var det våte vegar, dieselsøl og litt gasspådrag, tok seg fint inn igjen då eg slapp gassen så det føltes ikkje skummelt i det heile tatt.
Alt i alt er eg fornøgd, men eg har ikkje så veldig godt sammenlikningsgrunnlag heller....
Skal prøve eit meir anerkjent dekkmerke til våren for å sjekke om eg merkar stor forskjell.....
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
StenR

Post by StenR »

Baron von Waffel wrote:Jeg har merket meg at Johs Bjerke i Oslo har MC-dekk. kikket litt på nettbutikken deres, og det så ut om de har et greit utvalg. Og levelige priser.
Henger meg på denne (selv om det sikkert skulle vært i Ris & Ros). Kjøpte Metzeler Z6 der i sommer. God pris og rask service av blide og hyggelige folk! Kommer garantert til å kjøpe dekk der igjen :-)
Post Reply