R1 Hk registerings spm?
R1 Hk registerings spm?
Kom over en R1 hvor selger sier at :
"Sykkelen er registrert som 105 HK (dette gjelder godt og vel over 60% av alle norsk-solgte R1 fra 98-01, så denne er intet unntak.."
Men han har satt den som 150 hk!? , og hvorfor ble disse syklene registrert som 105 hk? hvis som det stemmer at 60% av syklene ble det som han påstår..
?
"Sykkelen er registrert som 105 HK (dette gjelder godt og vel over 60% av alle norsk-solgte R1 fra 98-01, så denne er intet unntak.."
Men han har satt den som 150 hk!? , og hvorfor ble disse syklene registrert som 105 hk? hvis som det stemmer at 60% av syklene ble det som han påstår..
?
Last edited by Stipa on 28 Apr 2007 14:32, edited 2 times in total.
Nye sykler i dag får man jo som laveffekt og fulleffekt...
Eks: Suzuki GSR600 som kommer i 34 og 98HK
Man kan da kjøpe en laveffekt og registrere den, gå hjem, finne tanga og klippe de rette ledningene... og så sitter man med en fulleffekt.
Men saken er jo da at du har kjøpt en laveffekt, og den er registrert som det... og det skal stå i vognkortet, selv om sykkelen nå er fulleffekt med 98HK.
Man bør jo heller gjøre dette lovlig:
- Kjøpe en laveffekt og finne ut at man vil ha den som fulleffekt
- Be et verksted gjøre jobben
- Få papirer og annet underskrevet og godkjent av "staten" og oppdatert vognkort
--- Prislappen slik jeg ble fortalt det, da jeg var nyfiken og spurte diverse folk, er differansen; Engangavgift_Fulleffekt - Engangavgift_Laveffekt
Eks: Suzuki GSR600 som kommer i 34 og 98HK
Man kan da kjøpe en laveffekt og registrere den, gå hjem, finne tanga og klippe de rette ledningene... og så sitter man med en fulleffekt.
Men saken er jo da at du har kjøpt en laveffekt, og den er registrert som det... og det skal stå i vognkortet, selv om sykkelen nå er fulleffekt med 98HK.
Man bør jo heller gjøre dette lovlig:
- Kjøpe en laveffekt og finne ut at man vil ha den som fulleffekt
- Be et verksted gjøre jobben
- Få papirer og annet underskrevet og godkjent av "staten" og oppdatert vognkort
--- Prislappen slik jeg ble fortalt det, da jeg var nyfiken og spurte diverse folk, er differansen; Engangavgift_Fulleffekt - Engangavgift_Laveffekt
Re: R1 Hk registerings spm?
Jeg leste i et bla (RiDE magazine, siste utgave) at i TYSKLAND så er det visstnok en eller annen lov som gjør at mangE/alle slike sykler blir strupa til 100hk, kan ha vært 105. Det er visstnok noe som blir gjort på fabrikk for alle sykler som er ment for det tyske markedet.$_p wrote:Kom over en R1 hvor selger sier at :
?
Kan ha noe med det å gjøre?