Peugeot Buxy

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
gausvik

Peugeot Buxy

Post by gausvik »

Min datter har en Peugeot Buxy scooter som stopper hvis den går på tomgang og er varm..det er fult med bensin i forgasseren.
Den blir umulig å starte før den blir kald igjen..mystisk
Gnist på pluggen er det også..så tenning er ok.
Den er også treg å få turtall på. typisk med at den får for mager blanding.

Når den er kald er det ingen problemer med den.
Hadde det vært motsatt kunne jeg forstått det.

Har hatt oppe forgasseren og rengjort den.

Det er en elekrisk dyse på denne...noen som vet hva denne er godt for, og hvordan den skal virke ?

Vakumventilen på tanken er i orden.

Noen som har et clue ?
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Hmm, minner meg litt om en kompis sin scooter dette her. Den gikk helt fint når den var kald osv, men stoppet da den ble varm.
Det som var da var at potta blei for overoppheta så den bare daua totalt ut og måtte vente med å starte den til den ble kald igjen.

Men tror kansje ikke det er det som feiler den om den ikke er trimma eller noe, høres ut som det er noe muffens med blandinga, du får vente å se om det kommer noen som kan gi deg et bedre svar en det jeg kan gi deg :roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

mathiazz wrote:Det som var da var at potta blei for overoppheta så den bare daua totalt ut og måtte vente med å starte den til den ble kald igjen.
w00t?!?!??! Smeltet den, då ?

Har svart på spørsmålet til trådstarter i den andre tråden han lagde.
- Skyt her -
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Nå blir det off-topic igjen :roll: jaja, shit au.

Nei fyren hadde trimsylinder, forgasser, filter++ også kjørte han med orginal potta til han fikk rå til effektanlegg. Gikk jo til helsikke det, hele potta kokte. Tror faktisk den smelta igjen eller noe, fikk ikke start etter 3 overoppheting, men nå har fyten effektanlegg så nå går det :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Nekter å tro at man klarer å smelte en potte, har du sett bildet her inne av den motosykkelen med rødglødende potter? Smeltet ikke selvom.

Satser heller på koks ol. i annlegget som ble forverret 1000 ganger ved trim + ekstra olje rett i bensinen.

Det kan være ett alternativ til trådstarter hvis scooteren aldri var inne til 1. gangs service: Sjekk etter koks i eksosen. Har det røykt mye ut av eksosen?
- Skyt her -
Thunder
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'

Post by Thunder »

Tennplugger som blir for varme har vanskelig for og begynne gniste ordentlig igjen i den varmen. :)
Samme skjer med 400'en min, men pluggen er sjokoladebrun.

Kanskje prøve med en annen plugg? :)
Jeg skal iallefall kjøpe ny snart, den jeg har begynner og synge på siste verset. :smt034

Kanskje dysen er kaldstartsdyse??? :?
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
Post Reply