Page 1 of 1

Sportsykkel i klassen mellomtung?

Posted: 29 Apr 2007 19:57
by makke_ooo
Finnes dette?

Posted: 29 Apr 2007 20:08
by supermons
Er en del 400 og 600ccm som kan være mellomklasse.. Det de gjør er jo å ta en fulleffektsykkel og sette på et plomberingskit slik at de ikke yter mer enn en mellomklassesykkel skal..

zx4r, zx6r, gsxr og så videre og så videre..

Søk litt på autodb.no og finn.no så finner du mange sykler som allerede er mellomklassesykler..

Posted: 29 Apr 2007 20:10
by makke_ooo
demons wrote:Er en del 400 og 600ccm som kan være mellomklasse.. Det de gjør er jo å ta en fulleffektsykkel og sette på et plomberingskit slik at de ikke yter mer enn en mellomklassesykkel skal..

zx4r, zx6r, gsxr og så videre og så videre..

Søk litt på autodb.no og finn.no så finner du mange sykler som allerede er mellomklassesykler..
Så de fleste sykler går ann å plobere ned? For så å fjerne en dings og en dært da jeg runder 21? :D

Posted: 29 Apr 2007 20:13
by inunf
Ja. Nesten alle sykler kan plomberes til 34 hk. De mest kurante er vel de minste/letteste; aprilia RS 250, Suzuki RGV 250, Honda VFR/RVF 400, Kawasaki ZXR 400, Suzuki GSX-R 400. Ellers så er det de vanlige; Suzuki GSX-R 600, GSX-R 750, Kawasaki ZX6R, Yamaha R6, RI Honda CBR 600RR. Dessuten har jeg sett både Ducati 748 og aprilia RSV Mille til salgs på autodb med 34 hk.

Posted: 29 Apr 2007 20:16
by makke_ooo
Okei :D

Men hvis man plomberer f.eks en Kawasaki 750 ZX6R, ned til mellomtung. Har man problemer med akselerasjonen og farten da? Eller er ikke det noe problem?

Posted: 29 Apr 2007 20:21
by inunf
Min RS 250 går temmelig bra selv om den er plombert. Men så er den veldig lett også da. Men klart at akselerasjon og toppfart blir noe helt annet med fulleffekt. Har du MC-erfaring fra før? Hvis ikke så holder det leenge me 34 hk.

Posted: 29 Apr 2007 20:23
by makke_ooo
Nei, jeg har ingen erfaring med det, men man vil ikke ha onen problemer med å holde fartsgrensene med en mellomtung sykkel?

Posted: 29 Apr 2007 20:27
by Tore^NSR
En mellomtung greier lett å holde fartsgrensene :wink:

Posted: 29 Apr 2007 20:29
by makke_ooo
Tore^NSR wrote:En mellomtung greier lett å holde fartsgrensene :wink:
pluss litt til? :P

Posted: 29 Apr 2007 20:34
by Endre
Pluss ganske mye til. Selv på motorvei skal du ikke ha noen problemer med å kjøpe deg en bilett til Hof :lol:

Posted: 29 Apr 2007 21:56
by Tore^NSR
De holder vell rundt 150?

Posted: 29 Apr 2007 22:26
by Endre
Nja.. hvertfall det. Men er jo umulig å si hvor fort de går. Dette variere jo fra sykkel til sykkel. Med tanke på vekt osv. Men her var det vel snakk om sportssykler 400-600 ccm. De burde dra godt over 160.. Sykler som er elektronisk begrenset går også bedre enn de som har sperrer med sånne skiver (veit ikke helt hvordan det funger.)

Posted: 30 Apr 2007 00:18
by Kewko
De har ganske høy toppfart. Leste på et annet forum om en som hadde nedplombert sin Yamaha R6, og da gjorde den 192 km/t. Og var visst en kar som kjører rundt i området her som klarte over 200 km/t med sin nedplomberte ZX6R.

Men jeg vet jo ikke om dette stemmer, så ta det med en klype salt ;)

Posted: 03 May 2007 17:48
by inunf
Apriliaen min dro uanstrengt opp til 160-170 med plombering... Toppfarten er mer enn høy nok.