effektanlegg

Prat om tung MC.
Post Reply
tommen
Posts: 27
Joined: 01 May 2007 08:58
Location: Oslo

effektanlegg

Post by tommen »

Har en ensylindret 650 med effektanlegg, men kan til tider synes at det blir litt mye lyd, selv om den er skikkelig tøff. Hvordan dempe,med hva og hvor?
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

kansje du kan bytte ut dempervatten inne i lyddemperen?
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
tommen
Posts: 27
Joined: 01 May 2007 08:58
Location: Oslo

Post by tommen »

Ja det er jo sikkert det lureste, men man kommer vel ikke inn i potta, og hvor får man tak i dempermateriale som du foreslår?
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

har hørt om noen som bruker vanlig glava da, men vet ikke hva som er best.
selger dempevatt på http://www.speedoptions.no også da
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Jeg har ingen tips, men jeg vil bare berømme deg for at du forsøker å få ned lydnivået, slikt varmer et hjerte som jobber med støy :)

AtW
User avatar
viper
Posts: 144
Joined: 29 Apr 2005 19:23
MC: husaberg fs650c
Location: brandbu

Post by viper »

hva slags sykkel er det?

du kan sikkert dele potta,må sikkert borre ut noen nagler og bytte demper vatten da den sikkert er full av sot og slikt.
04 mod fs650 motard sykkel
tommen
Posts: 27
Joined: 01 May 2007 08:58
Location: Oslo

Post by tommen »

Sykkelen er en Kawasaki KL650 Tengai, men anlegget er uorginalt. Jeg tror forrige eier har prøvd å dempe ved utblåsningen; sitter noe grov stålgreier der. Men hva med å angripe saken i den andre enden, eller får man da konflikt med for mye motstand. Jeg har også litt ettertenning ved avslag av gassen.
User avatar
Borg
Posts: 1826
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: BMW R 1300 GS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Post by Borg »

Jeg hadde en gang en XT 250. Denne hadde forrige eier sveiset på et endestykke ved utblåsningen på potta bak. Dette endestykke hadde mindre hull og dempet lyden helt strålende.

Det var en flat rund skive som var sveiset på med et lite rundt rør som stakk ut med en liten "knekk". Hadde aldri lagt merke til det om ikke forrige eier hadde fortalt meg det.

På et tidspunkt skar jeg denne skiva av, men satte den raskt på igjen. En 86 modell firtakter har en ganske grom lyd og jeg følte meg en del mer komfertabel da den ikke skapte så mye oppsikt.

Kan ikke si jeg merket noe på effekten ved denne løsningen heller men vet ikke hvordan det ville virket på din.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Post by FV »

crab wrote:har hørt om noen som bruker vanlig glava da, men vet ikke hva som er best.
selger dempevatt på http://www.speedoptions.no også da
Da ville jeg heller gått for Rockwoll, da jeg tviler på at glava er flammehemmende.
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

FV wrote: Da ville jeg heller gått for Rockwoll, da jeg tviler på at glava er flammehemmende.
Glava gjer etter på 600grader og Rockwoll på 800 om eg ikkje husker heilt feil.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

for mye lyd? :shock: er det mulig da?


:D
-- Honda VFR (04) --
tommen
Posts: 27
Joined: 01 May 2007 08:58
Location: Oslo

Post by tommen »

Jada, ved noen anledninger synes jeg at det kan bli for mye lyd. Kjører endel på småveier/grusveier/bomveier og det er ikke alltid så stas å skremme hester og hytteeiere når man er på steder som normalt skal være skogens ro!
Bevesocth
Posts: 28
Joined: 31 Jul 2006 10:50
Location: Oslo

Post by Bevesocth »

Det mest nærliggende for meg vil være øreplugger.. har leo vince carbonpotte på min SV650 og det er uholdbart uten dempe-innsats eller øreplugger.

Kjører med øreplugger da ekstra lyd hjelper på lanesplitting, og mer power.. vel, jeg trenger vel ikke forklare mer enn det.. Får også litt etter tenning når jeg "skrur av gassen" men det er jo bare fint ;) høres bra ut ihvertfall..
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Den poffingen/smellingen når du slipper gassen kan forøvrig reduseres hvis du justerer pilotskruen på forgasserne. Pittelitt rikere blanding er nok det som skal til. Ellers håper jeg du bruker øreplugger. Sykkelen min lager mye lyd når jeg gir på, men brummer ganske lavmælt på tomgang. Pleier å trille forbi på tomgang når jeg kjører forbi hester eller folk med barnevogn.. :wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply