effektanlegg
effektanlegg
Har en ensylindret 650 med effektanlegg, men kan til tider synes at det blir litt mye lyd, selv om den er skikkelig tøff. Hvordan dempe,med hva og hvor?
- crab
- MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x) - Location: Sula;D
har hørt om noen som bruker vanlig glava da, men vet ikke hva som er best.
selger dempevatt på http://www.speedoptions.no også da
Aprilia RS50 Kundo Edition 
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?

Sykkelen er en Kawasaki KL650 Tengai, men anlegget er uorginalt. Jeg tror forrige eier har prøvd å dempe ved utblåsningen; sitter noe grov stålgreier der. Men hva med å angripe saken i den andre enden, eller får man da konflikt med for mye motstand. Jeg har også litt ettertenning ved avslag av gassen.
Jeg hadde en gang en XT 250. Denne hadde forrige eier sveiset på et endestykke ved utblåsningen på potta bak. Dette endestykke hadde mindre hull og dempet lyden helt strålende.
Det var en flat rund skive som var sveiset på med et lite rundt rør som stakk ut med en liten "knekk". Hadde aldri lagt merke til det om ikke forrige eier hadde fortalt meg det.
På et tidspunkt skar jeg denne skiva av, men satte den raskt på igjen. En 86 modell firtakter har en ganske grom lyd og jeg følte meg en del mer komfertabel da den ikke skapte så mye oppsikt.
Kan ikke si jeg merket noe på effekten ved denne løsningen heller men vet ikke hvordan det ville virket på din.
Det var en flat rund skive som var sveiset på med et lite rundt rør som stakk ut med en liten "knekk". Hadde aldri lagt merke til det om ikke forrige eier hadde fortalt meg det.
På et tidspunkt skar jeg denne skiva av, men satte den raskt på igjen. En 86 modell firtakter har en ganske grom lyd og jeg følte meg en del mer komfertabel da den ikke skapte så mye oppsikt.
Kan ikke si jeg merket noe på effekten ved denne løsningen heller men vet ikke hvordan det ville virket på din.
Da ville jeg heller gått for Rockwoll, da jeg tviler på at glava er flammehemmende.crab wrote:har hørt om noen som bruker vanlig glava da, men vet ikke hva som er best.
Det mest nærliggende for meg vil være øreplugger.. har leo vince carbonpotte på min SV650 og det er uholdbart uten dempe-innsats eller øreplugger.
Kjører med øreplugger da ekstra lyd hjelper på lanesplitting, og mer power.. vel, jeg trenger vel ikke forklare mer enn det.. Får også litt etter tenning når jeg "skrur av gassen" men det er jo bare fint
høres bra ut ihvertfall..
Kjører med øreplugger da ekstra lyd hjelper på lanesplitting, og mer power.. vel, jeg trenger vel ikke forklare mer enn det.. Får også litt etter tenning når jeg "skrur av gassen" men det er jo bare fint

Den poffingen/smellingen når du slipper gassen kan forøvrig reduseres hvis du justerer pilotskruen på forgasserne. Pittelitt rikere blanding er nok det som skal til. Ellers håper jeg du bruker øreplugger. Sykkelen min lager mye lyd når jeg gir på, men brummer ganske lavmælt på tomgang. Pleier å trille forbi på tomgang når jeg kjører forbi hester eller folk med barnevogn.. 

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125