Honda nsr 2003 trim (plomber/effekt anlegg)

Prat om lett MC.
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Honda nsr 2003 trim (plomber/effekt anlegg)

Post by Trotat »

Hei, jeg har nylig kjøpt meg en honda nsr 2003 modell (svar og grå ofc :D)

Lurer på om noen har noen bra guider til trim, ingen vits i å overdrive.
Jeg har selv prøvd å fjerne en plombering som sitter i innsuget og lurer på om den har noe å si? (fikk den ikke ut pga 1000 ledninger)?
Noen som vet om et verksted i nærheten av Asker/bærum som fjerner plomberinger for deg?
Har såvidt fått testa sykkelen og den går greit selv uten trim (fikk den opp i 130 med en bakpå).
vil gjerne få den til å gå bra til en billig penge så det er det jeg mener med å ikke overdrive. Vurderer plomberinger eller treffektpotte og forgasser.

Konklusjon : hvor sitter de nødvendige plomberingene og hvordan fjerner jeg dem? Kan jeg få noen til å gjøre det for meg?
Hva er prisen? Hvor kan jeg skaffe en rimelig effekt potte og forgasser? trenger ikke noe nytt og fansy så lenge sykkelen går bra... takk for gode svar forhåpentlighvis...
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

kjøp deg effektanlegg, ser ikke noen grunn til at du skal kjøpe større forgasser, med mindre du trimmer den utover effektanlegget=)
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Post by Trotat »

ok takk for den :) noen anelse hvordan den vil gå med effektannlegg?

har ikke så mye penger nå så kan få problemer med et nytt og fint anlegg... Men penger til et brukt et klarer jeg så lenger ikke fyren som selger skal ha alt for mye... lurer på priser og sånt...

Forresten har noen en god guide til å fjerne plomberinger? husk at det er 2003 modell og er forskjellig med hvor plombene sitter og sånt fra noen årsmodeller..
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Plombene er på samme plass som alle NSR`er av den nye typen.

Kjøp deg Gianelli svanehals. Kun 1700,- på mc-deler.no da vil i tillegg sykkelen se helt original ut.

NSR blir også levert med et nedplombert stempel. Bytt ut dette med det fabrikkoriginale, så vil du få ca 28hk. Rundt 22-23 ved kun effektanlegg. :)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Lyddemperen på originalt nsr-eksosanlegg er sveiset på, så du må nok kjøpe lyddemper av et slag i tillegg om du ikke vil ødelegge original-anlegget..
Du må gjerne fortelle meg hvordan man nedplomberer et stempel :)

Tror ikke man merker så mye forskjell med å ta ut den hvite plastskiva i innsuget...
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Post by vegsir »

Bonnis wrote:Plombene er på samme plass som alle NSR`er av den nye typen.

Kjøp deg Gianelli svanehals. Kun 1700,- på mc-deler.no da vil i tillegg sykkelen se helt original ut.

NSR blir også levert med et nedplombert stempel. Bytt ut dette med det fabrikkoriginale, så vil du få ca 28hk. Rundt 22-23 ved kun effektanlegg. :)
setter du på effektannlegg så får du rundt 20hk. skal du få 28hk som er originalt så trenger du dette:
-uplombert eksos/effektannlegg
-fp cdi. gjør at den trekker bedre på alle turtall og den drar så langt du vil. og sykkelen rister mindre
-fp eksosventilstyring. gjør at eksosventilen åpner 95% i stedefor 75% og er åpen lengre
-fp sylinder. er flere skyllekanaler eller noe i den

fp cdi og eksosventilstyring koster rundt 3-3500 pr stk. sjekk autodb lurer på omdet er en som importerer de der. eller gå inn på mopedportalen.com og snakk med en som kaller seg humm.

jeg har uplombert eksos og fp cdi på min. og eksosventilen er ute for tiden. drar dårlig på mellomregisteret, men når du kommer over 8000 så drar den rimelig bra. har ikke fått testa noen toppfart enda(ikke lange nok sletter her) men har 130 på 5 gir ved 11.000 omdreininger. ser ikke vitsen med å dra den over rødstreken.

plombai eksosen sitter ca 10-20cm i fra enden av svana(den enden som står i sylinderen. veldig lett å gjøre dette selv hvis du eller noen du kjenner kan sveise. du burde samtidig bytte til 135 eller 138 dyse.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Post by Trotat »

takk for tips, men vil helst holde meg innenfor en rimelig pris.. tenker på max pris ca 2000.
vil gjerne høre mer om det stempelet?
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

kenneth@instebo.no

Denne karen selger ifølge nicket sitt gianelli effektanlegg til HBO 1000,- :)
Regner med det er greit jeg legger ut adressa di her, Kenneth siden du allerede har en salgspost her..
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Post by vegsir »

Trotat wrote:takk for tips, men vil helst holde meg innenfor en rimelig pris.. tenker på max pris ca 2000.
vil gjerne høre mer om det stempelet?
skal muligens selge min fp cdi for 2500. helst etter at sykkelen er solgt
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Post by ErlingSG »

Bare 500 under nypris?
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Post by Trotat »

1000 kr for gianelli virker som en fin pris:P bare så lenge det ikke er ødelagt og 40 år gammelt
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Post by Trotat »

som sagt har jeg tenkt 2000 som en maks pris + at cdi ikke gir for mye effekt. en effekt potte er mye bedre..
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

sats på effektpotte med det første:) tror nok det holder en stund for deg i og med at det er førstegangssykkel!

når du er lei av effektanlegget og har økonomi til mer trim kan du jo selvfølgelig slenge på mer;)

ta det litt etter litt!
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Post by vegsir »

ErlingSG wrote:Bare 500 under nypris?
ja det står jo der. tror han som jeg vet importerer tar 3400 for en ny en. skal du kjøpe i butikk så er det endel dyrere enn det. du må gjerne se om du finner noe billigere om du vil. men dete r i hvertfall det jeg skal ha for min. og det har vært mange som ville kjøpe den, men jeg vil egentlig la kjøper av sykkelen min få sjangs først.
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Trotat
Posts: 22
Joined: 03 May 2007 08:29

Post by Trotat »

Mulig det blir effektpotte. Men er det noen plomber jeg burde ta ut? i såfall hvilken og hvordan?
Post Reply