Har du noen gang veltet med en sykkel? Hvordan skjedde det?

Prat om tung MC.
Post Reply

Har du noen gang veltet med en sykkel?

Ja
33
58%
Nei
17
30%
Slikt tull driver jeg ikke med
7
12%
 
Total votes: 57

User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Har du noen gang veltet med en sykkel? Hvordan skjedde det?

Post by IImilleniumII »

Har du noen gang veltet med en sykkel?


Fortell gjerne litt om:

- hvor mye det kostet å få reparert det
- hvordan det skjedde
- hvilken sykkel det var
- hvor lenge du har kjørt sykkel no og da du fallt
- hvilke skader du fikk

Dette er kun en liste over forslag til hva man kan si :idea:
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Post by Joachim »

Jada, selvfølgelig har vi tryna :lol:

Når: Ca et år siden, noen uker etter at jeg hadde fått lappen.

Hvordan: Hadde litt stor fart inn i en avkjørsel, så fant jeg til min forferdelse ut at det var grus midt i svingen, og som den nybegynneren jeg var så tok jeg jo et hardt tak i frambremsa, og vips så skled vi bortover asfalten jeg og sykkelen :lol:

Sykkel: Honda CBR 125 R

Skader: Jeg ble ikke skadet i det hele tatt. Sykkelen fikk ripa opp hele potta, ripa speilet, og ripa opp blinklyset. Potta var jo bare kosmetiske skader, samme med speilet, og blinklyset var også bare å skru på igjen. Så skaden kostet meg ikke en krone der og da, men verdien på sykkelen falt jo litt :?
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
erib
Posts: 92
Joined: 14 Aug 2005 22:15
Location: Rælingen

Post by erib »

Veltet og veltet... Jeg kolliderte med en bil som kom ut fra en parkeringsplass fra venstre. Traff forskjermen, og gikk på trynet over styret, heldigvis var ikke farten så høy. Brudd i høyre håndledd, forstuing i venstre håndledd og høyre albu... Au! Skjønte ikke med en gang at det var noe galt med meg. Forsøkte å reise opp sykkelen, da kjente jeg det! :)

Kostet meg ingenting økonomisk, siden det ikke var min skyld. Sykkel kondemnert. (Kawa Z550).Fikk et greit oppgjør fra forsikringsselskapet, og kjøpte CBX 750F.


-erib
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Har du noen gang veltet med sykkel? Og hvordan skjedde det?

Post by moppen »

Jepp. På siste halvdel av 70-tallet. (Stoltheten ble likevel mer skadet enn sykkelen.) :lol: Lettvekteren min var bare to uker, da jeg kjørte sammen med en kompis på moped. Vi kom til et sted vegen var ombygd og kortet inn der det hadde vært en skarp sving. Her var sjansen til å demonstrere rå motorkraft, og overraske ved å kjøre rundt skogen og komme inn på riksvegen igjen før kompisen. Men veiskrapa som sto parkert på gammelveien var ikke synlig før jeg var der. Det ble ikke tid til å bremse mye før det sa pang. Jeg valgte å klamre meg fast i styret for å unngå alle remediene som stakk opp på maskinen, og fikk sikkert en vakker "stoppie" da det sa pang. :oops:
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Post by crab »

klart det :o

var vell for ett år siden. jeg skulle kjøre en venninde til noen. så kom det en nedoverbakke. hadde nettop fått lappen og så uopmerksom som jeg var, så trykte jeg inn forbremsen og trynet :(
gikk bra med begge, men jeg finn revet opp ett lite hull i buksen :D
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
ole
Posts: 13
Joined: 22 Mar 2007 20:28

Post by ole »

jadda....
Klarte det på min GP 100.. Sto parkert på fortauet på høyre side av veien.. Så det var bare å starte opp og svinge rett ut i veien siden styret sto i riktig retning... Kom ut i veien og skulle rette opp: "hva i helv..." gikk rett på trynet... Hadde da glemt å ta av rattlåsen, som på den sykkelen ikke var integrert i tenningen... :oops: pinlig.... Men ble bare litt bøyd styre og blinklys......
-1982 Suzuki GP 100 i kjelleren
-1994 YZF750R "Terget opp" 138,5RWHP
-1996 MX-5
User avatar
kuanov
Posts: 13
Joined: 21 Apr 2007 14:08
MC: BMW F800GS
Location: Møre

Post by kuanov »

Har også hatt en velt :oops:

Jeg og en kamerat skulle til Bjorli å se på en hytte i påsken -06.
Var jo sol og tørre fine veier, bortsett ifra hytteveiene da, først så var det jo bart i hjulsporene, men til slutt var det snødekte veier under tining :(
Kameraten min har en DRZ, så det gikk jo bra med han. Men jeg hadde en GSX600F, og etter ca. 2 km ble sykkelens 230kg. for tunge, og fremhjulet skled ut, og jeg fikk min første velt...på snø.
Det positive var jo at jeg ikke fikk en eneste ripe pga. underlaget :D (hadde heldigvis sidekofferter på)
Og det mest overraskende er at jeg klarte helt alene å få sykkelen opp igjen på snøen, før noen oppdaget meg, bortsett ifra han jeg kjørte sammen med da, han såg meg jo selvfølgelig i speilen og snudde :oops: Etterpå så kjørte vi videre :lol:
Last edited by kuanov on 06 May 2007 12:32, edited 1 time in total.
User avatar
zergo
Posts: 18
Joined: 30 Oct 2006 20:50
Location: oslo

Post by zergo »

Trynet først etter å ha hatt lappen (kjørt) i 1 år.
Var på E18 i Oslo midt i rushtrafikken. Kom ut av en tunell med masse biler rundt meg i 60km/t. Veien var svingete og dekket ov olje eller noe i 2 kjørefelt i mange, mange meter. Så det var rett ned i bakken. Heldigvis klarte jeg å forbli i mitt kjørefelt og bilen bak meg klarte å stoppe. Resultat: ingen skader på meg, fordi jeg bare sklei på rumpa på veien, siden det var så glatt som det var. (men fikk da brent et hull i buksene på rumpa mi :P ). Sykkelen fikk riper her og der. Fikk ikke noe erstatning siden det var umulig å finne ut hvem det var som sølte olje.

Andre gangen etter å ha kjørt i 1,5 år. Ble påkjørt i en rundkjøring av en bilist fra venstre. Får nok erstattet de få skadene jeg fikk på fothvileren, men sitter med en brukket fot for tiden..sesongen blir jo kort denne gangen :?
Bevesocth
Posts: 28
Joined: 31 Jul 2006 10:50
Location: Oslo

Post by Bevesocth »

kælva første og eneste gang helt på slutten av min første sesong (hadde kjørt ca 10kkm). Kom for fort inn mot en rundkjøring, fordi den alltid pleier å være tom, men ikke den dagen. Bremset for hardt og brutalt og mistet forhjulet.

Må meg var det bare stoltheten som ble skadet, mens sykkern ble ganske ufint behandlet av asfalten. Skadene på sykkelen kom på 45000, pluss ny kjøredress til ca 15000.. hadde og har full kasko, så for meg kostet det bare bonustap og egendandel :)

Sykkelen var en SV650, men det var ikke bare negativt, fikk jo bråkepotte i carbon istedenfor den gamle i stål :)
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Post by Endre »

Har kælva to ganger. Første gangen var dagen jeg hadde fått lappen på lett. Jeg og en kamerat var ute å kjørte. Vi dro hjemom meg, og på turen ut av feltet ville jeg innom en kamerat. (Måtte jo skryte av at jeg hadde fått lappen :lol: ) Jeg blinket til venstre, noe kameraten min tydeligvis overså. Han skulle breske seg og kjøre forbi meg. I det jeg svingte mot venstre traff han styret mitt og jeg deisa i bakken. Kjørte sakte så verken jeg eller kjøreutstyret mitt fikk skader med unntak av hjelmen som fikk noen riper da jeg deisa i bakken. Skadene på sykkelen var vel på rudt 15 lapper. Siden det ikke var min skyld ble dette dekket av hans forsikringsselskap. Men jeg hadde ikke sykkel den første månden jeg hadde lappen da. Det var SURT :evil:

Andre gangen var etter sommerferien i min første sesong. var fortsatt ganske fersk og DUM. Hadde dårlig tid til skolen og skulle kjøre forbi en bil. Dum som jeg var, valgt jeg å kjøre forbi han ved en innkjøring. Bilen blinket ikke, og vrengte over rett forran meg. Jeg lagde regelrett et hull på en halv meter i diameter inn i bilen. Det hele gikk så fort at jeg ikke skjønte hva som skjedde. Tro det eller ei så klarte jeg å holde meg på hjula. Den dag i dag skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte det. Traff bilen rett på i hvertfall 60 km. Fikk heller ingen skader i det hele tatt.. :roll: Utrolig heldig.

Har lært nå, kjører mye mer forsiktig. Hva kan man si? Ung og dum.. :oops:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply