Hvor mange meter bør han klare å stoppe på?
Tenkte eg skulle prøve å forbedre bremseteknikken min

Er det gode dekk og tørt har man vel kanskje en friksjonskoeffisient på mellom 1 og 1.4, dvs en bremselengde på 27-38mspeedy gonzales 2 wrote:La oss si personen ligger i 100, personen behersker bremseteknikken godt og det er tørt og fint vær ute.
Hvor mange meter bør han klare å stoppe på?
Tenkte eg skulle prøve å forbedre bremseteknikken min
ATWindsor og matte/fysikk er en uslåelig kombinasjonATWindsor wrote:Er det gode dekk og tørt har man vel kanskje en friksjonskoeffisient på mellom 1 og 1.4, dvs en bremselengde på 27-38m
AtW
Dette er vel ren bremselengde, i tillegg kommer vel reaksjonstiden hvor en kjører en god del meter før en har rukket å aktivere bremsene.Er det gode dekk og tørt har man vel kanskje en friksjonskoeffisient på mellom 1 og 1.4, dvs en bremselengde på 27-38m
Ja, det stemmer, jeg vet ikke hvor lenge det pleier å være "i felten", men er det et halvt sekund så kan man legge til 28 meter, men når man driver bremsetrening så regner jeg med man klarer å time bremsingene med det man har satt som "startpunkt" relativt godt.Tvinitla wrote:Dette er vel ren bremselengde, i tillegg kommer vel reaksjonstiden hvor en kjører en god del meter før en har rukket å aktivere bremsene.Er det gode dekk og tørt har man vel kanskje en friksjonskoeffisient på mellom 1 og 1.4, dvs en bremselengde på 27-38m
Det er helt ekstremt, er du sikker på at meteret viste riktig, og/eller at du ikke begynte bremsingen for tidlig? Formel1-biler er nede på slike bremselengder, men de har ekstremt myke dekk, lav vekt, og carbonbremseskiver.mekkern wrote:drev bremsetrening m RG250`n jeg hadde.. beste var 18meterfra 100kmh....
men etter veien blir det fort 50-60meter selv om en følger ganske godt med..med cbr1000f som jeg har nå kan jeg bare glemme det...tung sykkel og ikke like lettdoserte bremser...