Page 1 of 3
Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25
Posted: 09 May 2007 21:49
by Jun0
Træng litt hjælp om åssen æ skal trimme sykkeln min ;p
Posted: 09 May 2007 22:06
by Bonnis
du førr prøv å kjøp ætt æffektanlægg, d sku gjørra susen.
men sedan du kjør 4-takt, så e d ittsj så møe trimpotensiale dessværre...
fins muligens også noen sylinderkit til cbr.
Posted: 09 May 2007 22:14
by Mc-sande
er det ikke noe annet et effektanlegg ?
Posted: 09 May 2007 22:27
by turboman
har sjølv prøvd cbr med Malossi 170 ccm trur eg det var, den gjekk meget bra syntest eg, og han hadde fjerna lydemping i potta så lyden var rå, og det fungerte som effektanlegg omtrent... men eg testa den ikkje skikklig ut, for var berre ein liten tur på eit par hundre meter... men eg var overaska kor bra den gjekk

hadde vertfall flist meg...

Posted: 11 May 2007 09:25
by øyvind
er det noen som vet hvor luftfilteret sitter på cbr'n?
Posted: 11 May 2007 10:25
by Tore^NSR
Den burde du finne uten så mye leting for å si det sånn.
Under tanken.
Posted: 11 May 2007 15:08
by øyvind
hehe, takk takk

har ikke så mye peiling på sånt.. må man ta av tanken for å greie å bytte filteret?
Posted: 11 May 2007 23:49
by Asker_Alex
Det finns sylinderkit på
http://www.mc-deler.no , trykk på priser på høyre side, så honda, så lettmc, så cbr125 og så trimdeler;) Enjoy!
Posted: 15 May 2007 09:41
by Ducos
Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P
Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
Posted: 15 May 2007 18:18
by Asker_Alex
Ducos wrote:Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P
Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
innsug og KN filter også... Da skal jeg si den går BRA!
Posted: 15 May 2007 23:46
by Ducos
Asker_Alex wrote:Ducos wrote:Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P
Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
innsug og KN filter også... Da skal jeg si den går BRA!
HOHO! se for deg powerfilter på en 4takt

hadde fått direkte ereksjon av lyden

Posted: 16 May 2007 12:34
by Mikael
Posted: 20 May 2007 13:06
by øyvind
noen som vet hva forskjellen på powerfilter og KN filter er? gir KN filter annerledes lyd?
Hva er lovligt da?
Posted: 21 May 2007 15:48
by profil
for å få mindre enn 15 hk?
Større dyse, powerfilter? vet at det ikkje gjør den så mye sprekere da, men.
Hvor mye hester får den bare med effektanlegg da? hvis det er under 15hk så er det da lovligt`?
Posted: 21 May 2007 17:48
by Asker_Alex
øyvind wrote:noen som vet hva forskjellen på powerfilter og KN filter er? gir KN filter annerledes lyd?
Kn filter er det "samme" som powerfilter, bare at det gir bedere lyd
profil wrote:for å få mindre enn 15 hk?
Større dyse, powerfilter? vet at det ikkje gjør den så mye sprekere da, men.
Hvor mye hester får den bare med effektanlegg da? hvis det er under 15hk så er det da lovligt`?
Med effektanlegg får den rundt 1,5-2,0hk mer, det er ikke lovlig før du har registrert effektpotta hos vegvesenet, og potta må ha godkjente utslipsktav og desibel krav osv...

Så det er egentlig ikke bare å slenge på effektpotta på sykkelen og si at du kjører lovlig fordi den har under 15hk, du må ha godkjenning av vegvesenet først
