Div småfiks spørsmål på VT500
Div småfiks spørsmål på VT500
Heisann.
Jeg har en Honda VT 500, 84 mod som jeg har noen småproblemer med.
Etter en turs kjøring begynner gassen å henge på forholdsvis høyt turtall(Ca. 4000rpm) når jeg trykker inn koblingen. Kan dette være flotørene i forgasseren som henger litt igjen? Den er helt normal med en gang den har blitt startet.
Samtidig har jeg et annet problem, Sykkelen vil nesten aldri starte på el.starten. Den står bare å prøver å starter, uten å gi etter. Sykkelen starter imidlertid ekstremt enkelt ved å trille igang.
Pluggene er skiftet for under en måned siden. Og ser veldig bra ut.
Noen som har noen ideèr om hva som kan være galt?
-Rey
Jeg har en Honda VT 500, 84 mod som jeg har noen småproblemer med.
Etter en turs kjøring begynner gassen å henge på forholdsvis høyt turtall(Ca. 4000rpm) når jeg trykker inn koblingen. Kan dette være flotørene i forgasseren som henger litt igjen? Den er helt normal med en gang den har blitt startet.
Samtidig har jeg et annet problem, Sykkelen vil nesten aldri starte på el.starten. Den står bare å prøver å starter, uten å gi etter. Sykkelen starter imidlertid ekstremt enkelt ved å trille igang.
Pluggene er skiftet for under en måned siden. Og ser veldig bra ut.
Noen som har noen ideèr om hva som kan være galt?
-Rey
Ville vel nøyd meg med å smøre opp wiren hvis den ellers er hel. Hvis turtallet roer seg når du kveler sykkelen slik du skriver skjer vel det uten at gasswiren blir ytterligere slakket av...
Problemet ditt ligger nok i forgasserne. Vil tro at en rensing hadde gjort susen. Har den stått med bensin i flottørkamrene over vinteren uten at den har vært startet opp med jevne mellomrom? Bensin som blir stående og fordampe har en tendens til å etterlate gulhvite pulveraktige avleiringer som har gitt meg problemer fra tid til annen. No problem så lenge de ligger i kammeret, men når klumpene løsner og flytter seg rundt i dysene....
Problemet ditt ligger nok i forgasserne. Vil tro at en rensing hadde gjort susen. Har den stått med bensin i flottørkamrene over vinteren uten at den har vært startet opp med jevne mellomrom? Bensin som blir stående og fordampe har en tendens til å etterlate gulhvite pulveraktige avleiringer som har gitt meg problemer fra tid til annen. No problem så lenge de ligger i kammeret, men når klumpene løsner og flytter seg rundt i dysene....

Mvh
Geir
Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)
"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Geir
Takker for godt svar. Skal ta det til betraktning å demontere forgasseren å prøve. Samt smørt opp waieren. Noen som har noe greier på hvorfor sykkelen ikke starter på el.starten?Peligro wrote:Ville vel nøyd meg med å smøre opp wiren hvis den ellers er hel. Hvis turtallet roer seg når du kveler sykkelen slik du skriver skjer vel det uten at gasswiren blir ytterligere slakket av...
-Rey
For at sykkelen skal starte krever den 3 ting: drivstoff, luft og gnist. I riktig forhold.
Hvis forgasserne dine ikke fungerer skikkelig vil du altså kunne ha problem med to av tre forutsetninger for start. Jeg anser det ikke for helt usannsynlig at sykkelen starter greit på el-starten etter at den første utfordringen er løst...
Fusker den forresten? Andre feilsymptomer enn at den henger på turtallet?
Hvis forgasserne dine ikke fungerer skikkelig vil du altså kunne ha problem med to av tre forutsetninger for start. Jeg anser det ikke for helt usannsynlig at sykkelen starter greit på el-starten etter at den første utfordringen er løst...
Mvh
Geir
Geir
Den starter ekstremt lett ved å trille igang. Ikke no tull.Peligro wrote:For at sykkelen skal starte krever den 3 ting: drivstoff, luft og gnist. I riktig forhold.
Fusker minimalt. Kan lugge litt ved på for kjappe gasspådrag.
-Rey