Plombe, drev, luftfilter o.l. Hva er lovlig?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Plombe, drev, luftfilter o.l. Hva er lovlig?

Post by NeoNxiX »

Hei. kjøpte for ei stund siden en rieju rs2 matrix, jeg vil helst ikke bli tatt med trim på den :(
Saken er den at jeg kjøpte den med effektanlegg, så monterte jeg på originalanlegget på den, men plomba er ødelagt, så jeg måtte få lokalsjappa til å sette inn ei erstatningsplombe.
Denne er da plassert helt fremst i potta, fordi athan syntes at det var enklest å lage den sånn, nå drar den litt bedre på aksen siden det er en plombe som står helt fremst i potta sa fyren.
på speedometeret, så har jeg den i 60-65 det vil vel si sånn rundt regnet 55km/t.
tror også at luftfilteret er borret opp, det vil altså si den plata som står utenfor den "tøybiten".
er dette lovlig?
tror også at den er 12 eller 13 drevet foran, så jeg lurer på hvor mye den går ned i fart hvis jeg drever den til 11 eller 10?

Kan det være noe annet som får den til å gå litt tregere? vil ikke bli tatt shøøø :( :(
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
K1m
Posts: 16
Joined: 14 May 2005 10:42
Location: Norge

Post by K1m »

du blir ikke tatt hvis den gjør 55... grensa ligger på 65 sa dem når det var kontroll på skolen vår... verste som kan skje er vel at du får mangellapp hvis det skulle være noe feil...
Derbi SM Extreme 03
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Oppbårret luftfilter ser de som trim, men i beste tilfeller ser de på det ubetydelig. Orginalt drev forran er 11, og du vil nok i miste noe mer fart siden du ikke når toppfarten alikevel. 11 drevet holder til 90-95. Og rs2 får en helsikkens aks me 11 !
Om den skulle gå 65, burde det være toppfart på den plombert. ellers vil det ikke bli godkjent.
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

mil0 wrote:Oppbårret luftfilter ser de som trim, men i beste tilfeller ser de på det ubetydelig. Orginalt drev forran er 11, og du vil nok i miste noe mer fart siden du ikke når toppfarten alikevel. 11 drevet holder til 90-95. Og rs2 får en helsikkens aks me 11 !
Om den skulle gå 65, burde det være toppfart på den plombert. ellers vil det ikke bli godkjent.
Den er jo plombert ja :wink:
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

hvrofro kjøe originalt, da er det nesten ikke noe vits å kjøpe en sånn sykkel!

Kjør på med eff.anlegg og ikke bry deg om politi! det er sån vi gjør det på Hamar :P
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ca(2) wrote:hvrofro kjøe originalt, da er det nesten ikke noe vits å kjøpe en sånn sykkel!

Kjør på med eff.anlegg og ikke bry deg om politi! det er sån vi gjør det på Hamar :P
helt enig, nyere girmopeder må trimmes uansett, ellers går de ikke framover, og om du får en bot, hva er så farlig med d da? er bare en bot, og alle bøter kan du sette på nedbetaling rentefritt. så merker du ikke allverdens til dem heller 8)
Kawasaki Zx750r Ninja.
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Wright wrote:
ca(2) wrote:hvrofro kjøe originalt, da er det nesten ikke noe vits å kjøpe en sånn sykkel!

Kjør på med eff.anlegg og ikke bry deg om politi! det er sån vi gjør det på Hamar :P
helt enig, nyere girmopeder må trimmes uansett, ellers går de ikke framover, og om du får en bot, hva er så farlig med d da? er bare en bot, og alle bøter kan du sette på nedbetaling rentefritt. så merker du ikke allverdens til dem heller 8)
Dere skal hjertens gjerne få betale for bota mi hvis dere vil :roll:
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Post Reply