Vet noen om ca tidsforbruk for bytte av reg. kjede på en Kawasaki VN 750 Twin? Har snakka med et verksted som mente det bør påregnes et par dager..... Synes jo dette hørtes forferdelig ut, for å si det mildt..
Lurer samtidig på om noen vet av firmaer som leverer rimelige reservedeler.
Nå kjenner ikke jeg den motoren, så burde vel kanskje holde kjeft. Men jeg syntes det hørtes mye ut. Trodde ikke de pleide å plukke toppen for å bytte, men bare skjøte gammelt og nytt kjede, dra ut det gamle og skille de fra hverandre igjen, men jeg er ikke sikker. I så fall holder det jo bare å ta toppdekslene.
Vet om et par som har byttet regkjede på rekkefirere og disse kjedene har i utgangspunktet vært endeløse. Imidlertid ble de byttet til kjeder som kunne skjøtes, og det har ikke vært problemer så langt. Jeg tror at jeg ville vurdert sykkelens listepris opp mot kostnaden ved å koste på flere dager på verksted. Om sykkelen er verd 45-50.000 ville jeg tatt sjansen på å bytte på rimeligste måte framfor ¨å koste på 20.000. Om vi ikke snakker om en banesykkel som blir tynet for alt den er verdt da.