Vet ikke..
..men regner med det. Klarer du lyd-test, så er du nok langt på vei.
-Har du en slik sykkel eller tenker du på egenimport?
-Hvis sykkelen er registrert i ett annet EU-land, skal den også godkjennes i Norge. (Har ett skriv fra Biltilsynet om dette her ett sted, finner det ikke nå, så får stole på hukommelsen..) Men sykkelen skal "se orginal ut", dvs hvis Biltilsynet aksepterer att sykkelen har orginal omtor og eksosanlegg, kan de /skal de godkjenne den uten mere kontroll. Mistenker de at den er uorginal, kan de kreve lyd-test..
Jeg har sett en 100% renspikka classisk roadracer som var registrert for bruk på vei, til og med uten lys! Hukommelsen min svikter når det kommer til hvorvidt det var baklys / bremselys, men det fantes ikke lys fremme. Dette var en sykkel som var importert fra UK, hvor de har kjøretøy som er godkjente for bruk i dagslys, i.e. de trenger ikke kjørelys. (Det er ikke lenger påbudt med kjørelys på bilen heller har jeg hørt, så Onkel har ikke anledning for å bøtelegge om du glemmer å sette på lys om dagen)
Dette har gutta i NFSOK god greie på, se
http://www.nfsok.no
MVH Runar