Bakdekket mitt er flatt, pungtert, så et nytt er innkjøpt. Siden det nye dekket kom gjennom en onkel i Oslo (billig) så må jeg legge det om selv. Noen som har noen gode tips? Har prøvd å kutte vekk det gamle dekket, siden jeg fikk et tips om at å få av det gamle var det vanskeligste. Noen som vet hva jeg kan bruke som dekkfett? Vaselin kanskje?
Takker for all hjelp!
Legge om dekk
Re: Legge om dekk
Vaselin ville jeg ikke brukt, for du vil vel ikke at dekket skal forflytte seg på felgen ved f.eks. en kraftig nedbremsing...?
Når jeg jobbet som dekkmontør så hadde vi noen store spann med halvfast såpe som vi smurte på. Det tørket inn med tiden, slik at man unngikk problemer som nevnt ovenfor.
Når jeg jobbet som dekkmontør så hadde vi noen store spann med halvfast såpe som vi smurte på. Det tørket inn med tiden, slik at man unngikk problemer som nevnt ovenfor.
koster vel ikke mye og få en verksted til og legge om et dekk.
der jeg jobber tar vi 130kr for ommleg og balansering om du kommer med løst hjul.
kan være vanskelig og få løsna dekk sidene uten verktøy får det,får du løsna dekk sidene er det fort gjort med dekk spaker
der jeg jobber tar vi 130kr for ommleg og balansering om du kommer med løst hjul.
kan være vanskelig og få løsna dekk sidene uten verktøy får det,får du løsna dekk sidene er det fort gjort med dekk spaker
04 mod fs650 motard sykkel
Ble ikke Vt-dekk på Slependen nevnt som prisgunstig på omlegg?
De er hyggelige folk også.
Bor du langt vekk kan det selvfølgelig fordyre en smule..
De er hyggelige folk også.
Bor du langt vekk kan det selvfølgelig fordyre en smule..

Ta av felgen og dra til en dekkomlegger med det sammen det nye dekket. Spar deg for mye banning og sverting, for det blir det mye av.
Ikke akkurat så lett som på tråsykkel gitt
Ikke akkurat så lett som på tråsykkel gitt

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Tok begge dekkene på hondaen om tirsdagen... satte dekket i skrustikka og klemte sammen så det slapp felgen og vippet det av med et par dekkspaker fra biltema...en svamp m litt zalo over dekk og felgkant... trykket første kanten skrått på m finga og to vipp m spakene på siste..samme bak...beskyttet felglakken m noen striper plast fra ei 4l spylekanne...
hadde brukt lappeskum bak- dette var som litt sølevann inni dekk felg og var bare å skylle av m vann......dette var av type finileck.. andre kan være jævlige å få av har jeg hørt....
hadde brukt lappeskum bak- dette var som litt sølevann inni dekk felg og var bare å skylle av m vann......dette var av type finileck.. andre kan være jævlige å få av har jeg hørt....
Fikk orden på det på lørdag, ble en del banning og herjing ja, men det må til
. Det verste var da fader'n kom springende ned trappa og lurte på hvor det brant. Jeg hadde nemmlig gått løs på det gamle dekket med vinkelsliper... Stoler ikke på noen av de lokale dekksjappene, skal man ha noe gjort skikkelig må man gjøre det selv!

Vinkelsliper er jo reineste ur maker verktøyet det. Skjønner ikke hva gammelen klaget på 

betalte 200kr for to hjulomlegg... men dette var i fredrikstad da...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
- Tekumseh
- MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing - Location: Steinkjer
Du er forsiktig så du ikke skader felgen dainunf wrote:Fikk orden på det på lørdag, ble en del banning og herjing ja, men det må til. Det verste var da fader'n kom springende ned trappa og lurte på hvor det brant. Jeg hadde nemmlig gått løs på det gamle dekket med vinkelsliper... Stoler ikke på noen av de lokale dekksjappene, skal man ha noe gjort skikkelig må man gjøre det selv!

Jeg har sykkelen inne for dekk-omlegging nå. Dette også for å få den rett justert etterpå pga unøyaktige merker på reim-strammerne.