Måtte lære on the hard way

Prat om tung MC.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Måtte lære on the hard way

Post by Speedy Gonzales »

Da sitter eg altså her med revet leddbånd og hoven og vedig ond fot :cry:

Eg var nemelig så godtroende at eg trodde mannen sku overholde vikeplikten, mn den gang ei :evil: .. Han pløyde rett fram og eg hadde ikkje mulighet til å svinge unna.prøvde men uten hell :?

Sykkelen er totalskadet: eksos, høyre siden(kåpen) høl inn til oljen, skrapt og trykt inn der med girhuset, forskjermen, noen innvendige deler av kåpen og en masse md skrapemerker:(

Ville no bare si ifra til dere som ikkje har vert borti lignende, pass på, det er så fort gjort!

eg ska ihvertfall passe på i hvert kryss fra no av
Cartman

Post by Cartman »

I know, been there done that... vi lærer ikke av hva andre sier: "ikke stol på noen i trafikken"...
vi må lære ved å brenne oss selv...
Du får se det positive i det, det kunne gått SÅÅ mye verre. At sykkelen er vrak er svada, den får du på forsikringen (selvsagt kjedelig, men det er tross alt mye her i livet som er viktigere)..

Komme deg på veien så fort du har mulighet, etter leget fot.. ikke la det gå for lang tid. God bedring!!
Furre
MC: MV Agusta F4

Post by Furre »

huff da, kondolerer. Trist å høre, men det var jo alldeles ikke din skyld, uansett hvordan man vrir og vender på det. Er enig med at man ikke alltid burde stå på sitt når det kommer til vikeplikt. Av og til kan man prise seg lykkelig ved å bare bremse ned litt og være klar til å nødbremse i uoversiktlige kryss og lignende. Håper du får igjen på forsikringen da, Eventuellt få dekket alle skadene med en egenandel ?
Speedy Gonzales

Takker

ja eg er sjeleglad at det ikkje gikk fortere enn det det gjorde og at eg ikkje er mer skadet med tanke på hvordan sykkelen ser ut..

og sant det at du som oftest ikkje hører..faren min har sagt det til meg helt siden moped tidene..

jaja, satser no bare på at forsikringen går hurtig unna så eg kommer meg på vegen igjen uten å få helt panikken
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kondolerer ... Får håpe forsikringa dekker det meste, og så må du komme deg fort ut på veien igjen. Lykke til :-|
Kriz

Post by Kriz »

Da du kjører 2 hjuling så har du vikeplikt hele tida... bila driter jo langt faen, du kan jo ikke skade dem med mindre du hopper av syklen og flyr igjenom ruta
Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Post by Dentist »

Utrolig synd å høre :(

Det er dessverre som jeg har sagt gang på gang; du må bare se på alle bilister som blinde og hjernedøde idioter når du selv kjører MC - og ikke da heller kan du jo unngå slikt som dette.

Har hatt ett par tilfeller som dette, og det var på håret begge gangene.
Hva sa idioten som kjørte bilen etterpå da? Du ga han inn verbalt så det holder, håper jeg?

Kom deg på sykkel igjen fortest mulig og god bedring (takk og pris at du kom såpass uskadet fra det :D ).
Speedy Gonzales

det første halve minuttet hadde eg ikkje ondt så da va jo kjeften min i fyr og flamme! alt han sa egentlig va at det var et skummelt kryss dette her :shock:

ble så forbanna, mn så kom smertene og svimmelheten så måtte bare ligge meg ned..verken purk eller ambulanse ble ringt.. fikk min far til å kjøre meg til legevakten og rappoterte senere til purken, de mente eg burde anmelde han for uaksom kjøring...men siden det gikk såpass bra med mg så ser eg ikkje noen hensikt med å lage mye problemer for han :roll: noen som har noen formening om det ??
Jalmar

Post by Jalmar »

Lag så mye problemer som du bare kan. Slike idioter skulle ikke fått kjøre i trafikken. Dessuten kan det være lurt å anmelde forholdet m.h.t. senskader.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
MC-fantom

Post by MC-fantom »

Egentlig vil jeg gratulere, ikke for at du krasjet (synd), men fordi du er relativt "uskadd". I en slik situasjon er det bare å drite i sykkelen, uansett om du får den igjen eller ikke. Så utsatt som vi er på sykkelen skal man prise seg lykkelig over at det går bra. Jeg kjenner folk som er lam etter MC-krasj og jeg kjente to som omkom i MC-ulukke (to forskjellige ulykker).

Det setter ditt "uhell" i perspektiv, men for all del, fortsett å kjøre sykkel.
Man kan ikke slutte å leve fordi det er farlig.

I ditt tilfelle er det bilisten sin feil og forsikringsoppgjøret burde gå greit.
Ved personskade skal politiet varsles, og de vil da lage egen sak. Du skal ikke behøve å anmelde det.
Hva er best? FJR 1300 så klart
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

når snuten mener du bør anmelde forholdet er det lurt å gjøre det.
Da vil de etterforske saken og de vil lage saksdokumenter som du kan få bruk for senere i forbindelse med forsikringsoppgjør.
Lykkeliten

Post by Lykkeliten »

Bare anmeld fyren. Det kan være at fyren er anmeldt for lignende forhold før og da legges det merke til. Og dersom han blir anmeldt må han inn til avhør (regner jeg med) og da ser han kanskje (?) alvoret i saken og får seg en lærepenge. Uansett har du ingenting å tape på å anmelde gjøken, som en annen skrev så tenk også på evt senskader - da kan du dokumentere at du har anmeldt saken.

Ønsker deg forøvrig god bedring. Kom deg kjapt i salen igjen så ikke frykten for å kjøre MC "brenner seg fast".
Axxeman

Post by Axxeman »

Anmeld saken!
Hvis du kommer til å bli plaget med foten senere så har du ike så mye du skulle ha sagt hvs du ikke anmelder det!
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
MC-fantom

Post by MC-fantom »

Hvis politiet ikke har laget sak må du nok anmelde det selv. Jeg vil tro at forsikrings-selskapet også vil kreve det i og med at det har vært personskade.
Hva er best? FJR 1300 så klart
Wright
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss

Post by Wright »

hadde anmeldt ham. så tenker han seg vel om 2 ganger før han buser ut fra kryss o.l der d kan komme "små mopeder" i hans øyne.... ?
Kawasaki Zx750r Ninja.
Post Reply