Hei..
Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg for det tikker i motoren min innimellom... kan det være rådelager??
det er ikke hele tiden bare innimellom... spessielt etter jeg har kjørt litt.... jeg har vært innom værksted 2 ganger men ingen av gangene har den tikket
Det er en 87 modell så den er gammel men da blir det ikke så dyrt hvis jeg tryner...
dette er den første sykkelen min og jeg har ikke mye peilig... men når jeg bremser på giret i nedoverbakke skal det homme en hvinelyd da??
tikking i motor på CBR 600F
- Tomar
- MC: 1999 Triumph Sprint ST 955i
1988 Honda CBR 600F1 - Location: Oslo
Re: tikking i motor på CBR 600F
Jeg har Honda cbr 600 88mod. Denne har også denne tikke lyden, kommer å går litt. Er ikke helt sikker på hva det er, mulig det er ventil tikking (men da burde den vell tikka hele tiden!?) kan også være vifta som gør det, den går jo kun når motoren tempen kommer til ett vist punkt.
Nå har jeg kjørt en del mil med denne, å har tatt tikkinga som en del av skjarmen..he he.
Når du motorbremser vil du jo få en annen lyd i motoren (en slags vining) enn ved normal kjøring.
Jeg har som du sikkert skjønner ikke veldig peil på motorer å slikt, liker best å kjøre.
Håper det kommer noen innleg som kansje kan klare opp dette for oss begge.
Men du har iallefall kjøp deg en flott førstegangs sykkel, lett kjørt og morsom.
Nå har jeg kjørt en del mil med denne, å har tatt tikkinga som en del av skjarmen..he he.
Når du motorbremser vil du jo få en annen lyd i motoren (en slags vining) enn ved normal kjøring.
Jeg har som du sikkert skjønner ikke veldig peil på motorer å slikt, liker best å kjøre.
Håper det kommer noen innleg som kansje kan klare opp dette for oss begge.
Men du har iallefall kjøp deg en flott førstegangs sykkel, lett kjørt og morsom.
Hvis det hadde vært ventilene så burde den jo tikket hele tiden ja..... jeg har bare hatt sykkelen i 1 og en halv uke så har ikke blitt så mye kjøring på meg enda...Bare 3 dager før jeg måtte på jobb i nordsjøen..... Jeg har satt den inn på et verksted mens jeg er ute så de hvertfall skulle se om de klarte å lokke frem lyden så de fikk hørt på den.... så får jeg se hva jeg kan finne ut når jeg kommer hjem om 1 uke....
- Tomar
- MC: 1999 Triumph Sprint ST 955i
1988 Honda CBR 600F1 - Location: Oslo
Fint om du kommer med en tilbakemelding her når du har fått tilbake sykkelen fra verkstedet.
Får håpe det ikke er no kritisk da...
Får håpe det ikke er no kritisk da...
Min CBR600F '99 tikker også litt nå og da, men jeg har ikke tatt meg nær av det... Er visst slett ikke noe uvanlig og når jeg overhørte en mekaniker på et Honda-verksted svare en annen fyr som lurte på det samme, sa han det var helt vanlig og ikke noen fare - eldre sykler gjorde gjerne det.
Så jeg har bare latt det være inntil det evt. blir verre.
Så jeg har bare latt det være inntil det evt. blir verre.